  • 11. Data: 2002-04-04 16:45:47
    Temat: Odp: Electron
    Od: "darecheq" <d...@t...net_ANTYSPAM>

    sorki, ale crossposting....
    znalazłem na pl.rec.turystyka.tramping i odpisałem.....
    a, że poszło aż tutaj....
    :-)))))
    d.

  • 12. Data: 2002-04-04 17:19:41
    Temat: Re: Electron
    Od: "billy" <b...@p...onet.pl>

    > Generalnie wypłacać się nie opłaca, bo (najczęściej) duża prowizja - np.
    PKO
    > BP.
    Zazwyczaj nieprawda. Po prostu nie oplaca sie wyplacac po 200 forintow. Przy
    wiekszych sumach duzo bardziej oplacalne niz zakup w kantorze.A co ma PKO do
    oplacalnosci Elektrona? Jesli maja za wysokie prowizje wez sobie karte z
    innego banku. Prowizja zalezy od banku a nie od VISY.

    > Płacić tez się nie opłaca, bo przeliczenie jest najpierw na $, potem na
    > złotówki;
    Oplaca sie jeszcze bardziej bo odpada prowizja bankowa od wyplat stad lepszy
    kurs

    >wyjątkowo od razu na złotówki (np. PKO BP niektóre waluty).
    Hmm. Pierwsze slysze zeby VISA rozliczala niektore waluty w zlotowkach. To
    VISA dokonuje przeliczenia waluty jaka wybierasz na dolary wg. swojego kursu
    i przesyla obciazenie do banku ktory przelicza to na zlotowki wg.swojego i
    obciaza konto.
    > A zatem - opłaca się (moim zdaniem) płacić tylko w Polsce, wypłacać - w
    > polsce w wybranych bankomatach.
    BZDURA (moim zdaniem). Zawsze wybieram za granica i zawsze (jak dotad)
    wychodzilem na tym lepiej niz kupujac w bankomacie.

    > Jeśli się nie zgadzasz - na tym właśnie banki zarabiają.
    W odroznieniu od kantorow ktore prowadza dzialalnosc stricte charytatywna i
    wcale na niczy nie zarabiaja ???

    > Najbardziej opłaca się płacić za granicą kartą MAESTRO.
    Tylko w strefie Euro bo masz jedno przewalutowanie a nie dwa, i to tylko pod
    warunkiem ze prowizja twojego banku nie jest tak zdziercza ze przewyzsza
    podwojne przewalutowanie w tanszych bankach.
    W Chorwacji i na Wegrzech wybieralem te same sumy z jednego bankomatu o tej
    samej porze i lepsza okazala sie akurat VISA. Wszystko zalezy od aktualnego
    kursu waluty do dolara/ euro i kursu zlotowki do nich.

    billy

  • 13. Data: 2002-04-04 17:23:02
    Od: "billy" <b...@p...onet.pl>

    > wychodzilem na tym lepiej niz kupujac w bankomacie.

    mialo byc oczywiscie " w kantorze"

    billy

  • 14. Data: 2002-04-04 18:07:52
    Od: "billy" <b...@p...onet.pl>

    > Ludzie!
    > Idźcie na pl.biznas.banki
    > tam sie wszystkiego dowiecie.
    > d.
    Bywamy regularnie i stad wiemy :-))
    ale fakt robi sie troche NTG
    chcialem tylko sprostowac zeby nieubankowione trampy tez wiedzialy (w
    trampowej kieszeni kazdy grosik wazny) :-)

    z pozdrowieniami
    billy

  • 15. Data: 2002-04-04 18:39:39
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > No, tu bym sie nie zgodzil. Nie oplaca sie brac malych kwot (prowizja w
    PKO
    > BP min 10 zl!!!), ale przy wiekszych np. 2000 CZK to juz jest ok. Mimo
    > prowizji korony wyszly taniej niz w kantorze. Przy zakupach bezgotowkowych
    > tylko niektore banki chca prowizji, wiekszosc nie, trzeba po prostu
    > sprawdzic w swoim banku (z prowizjami w bankomatach tez jest roznie).

    fortis bank ??? :)

  • 16. Data: 2002-04-04 20:16:52
    Od: "AK" <a...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > PKO
    >
    > fortis bank ??? :)

    a moze Maestro z Citi? nie dosc ze Maestro to bankomaty na calym swiecie po
    4 zeta od transakcji, a wlasne Citi za friko - IMO najlepsza karta do
    wyciagania kasy zagramanica ;) choc czasami odmawia posluszenstwa :(

    -adrian

  • 17. Data: 2002-04-05 05:59:31
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik "billy" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oplacalnosci Elektrona? Jesli maja za wysokie prowizje wez sobie karte z
    > innego banku. Prowizja zalezy od banku a nie od VISY.

    Generalnie popieram, ale... od banku zalezy _przelicznik_ a to wiele
    zmienia.
    Nie mialem nigdy pretensji do przelicznikow Millennium, nieco slabiej
    wypadalo PKO BP (choc tez niezle), tylko na podstawie komentarzy innych
    uzytkownikow wyrobilem sobie opinie o niekorzytnych przelicznikach w mBanku
    i (szczegolnie) Fortisie

    > Oplaca sie jeszcze bardziej bo odpada prowizja bankowa od wyplat stad
    lepszy
    > kurs

    Popieram, tylko mowa jest o VE a nie zawsze sie VE da placic.

> [...]

    > BZDURA (moim zdaniem). Zawsze wybieram za granica i zawsze (jak dotad)
    > wychodzilem na tym lepiej niz kupujac w bankomacie.

    Ehhhmmm, wlasnie widzialem rozliczenie z pocz. marca br - EUR po 3,72 + 2,5%
    prowizji -> 3,82zl/EUR. Troche drogo choc nie tragedia. W kantorze przed
    wyjazdem byly po 3,72zl/EUR

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 18. Data: 2002-04-05 06:03:02
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

> [...]
    kursu
    > i przesyla obciazenie do banku ktory przelicza to na zlotowki wg.swojego i

    Ja tylko niesmialo zauwaze, ze uzykownik karty rozlicza sie z
    bankiem-wydawca karty nie z Visa.
    Visa podaje zarowno kwote w walucie zrodlowej jak i kwote w USD. Jesli bank
    ma taki kaprys i sam dokonuje przeliczenia (np. z EUR na PLN) to mu Visa
    moze skoczyc.
    Zdaje sie ze wlasnie PKO BP tak robi.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 19. Data: 2002-04-05 07:42:10
    Od: "billy" <b...@p...onet.pl>

    probowalem Ci wyslac odpowiedz na priv bo NTG do takich dyskusji ale Twoj
    adres nie dziala. Jesli jestes zainteresowany wyslij mi prawidlowy

    billy

  • 20. Data: 2002-04-05 08:23:26
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > 4 zeta od transakcji, a wlasne Citi za friko - IMO najlepsza karta do
    > wyciagania kasy zagramanica ;) choc czasami odmawia posluszenstwa :(

    Fortis za darmo