  • 11. Data: 2015-03-04 14:16:43
    Temat: Re: Egzekucja ZUS blokada na rachunkach wiele razy tej samej kwoty
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Mar 2015 21:43:22 +0100, "MarekZ" <b...@...pl> wrote:
    > Wszystko prawidłowo. Jak potrzebujesz "zresetować" ten stan rzeczy
    to tylko
    > zamknięcie tych rachunków i otworzenie nowych. No chyba, że
    zamierzasz
    > spłacić te zobowiązania wobec Zakładu.

    Trzeba też wiedzieć, że w przypadku częściowej spłaty zadłużenia, ZUS
    w przeciwieństwie do US nie praktykuje wysyłania do banku
    zawiadomienia o zmianie wysokości zajęcia (czyli pomniejszenie o
    spłacone). Wysyłają tylko odwołanie po pełnej spłacie. Gdy spłaci się
    z innego źródła i chce się szybko zdając blokadę polecam po takiej
    spłacie tel. do działu egzekucji ZUS z informacją, że się spłaciło.
    Szybciej wtedy wysyłają odwołanie zajęcia do banku, a nawet można
    samemu oryginał zanieść do placówki mbanku, żeby było najszybciej.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-03-13 10:19:53
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 3 marca 2015 17:22:50 UTC+1 użytkownik a...@o...pl napisał:
    > Witam,
    >
    > Zalegam ze skladkami ZUS wiec nastapila egzakucja z rachunkow. Posiadam 2 konta w
    roznych (teraz juz chyba ten sam bank) - mbank i multibank. Zus zajal pewna kwote,
    jednak zajecia dokonaly mbank i multibank (obecnie tez mbank) jednoczesnie wiec ta
    sama kwota jest zablokowana 2 razy na 2 roznych kontach juz kilka miesiecy.

    mbank ma taki zajebisty system komputerowy, że nie potrafi zablokować danej kwoty
    łącznie na swoich wszystkich rachunkach, tylko zawsze blokuje X na każdym rachunku.
    Miałem identyczną sytuację jakieś 8 lat temu -> zablokowali 8000 zł na każdym koncie,
    firmowym, prywatnym, emax. Czyli tak naprawdę zablokowali przykładowo 4x8000 = 32000
    zł. A klient pocałuj się w d.

  • 13. Data: 2015-03-13 10:22:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-13 o 10:19, r...@g...com pisze:

> [...]
    firmowym, prywatnym, emax. Czyli tak naprawdę zablokowali przykładowo 4x8000 = 32000

    A ile miałeś pieniędzy na tych kontach?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-03-13 12:49:59
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 13 marca 2015 10:22:34 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    firmowym, prywatnym, emax. Czyli tak naprawdę zablokowali przykładowo 4x8000 = 32000

    Niestety nie przypomnę sobie, ale prawdopodobnie coś między 5 a 10k.

    Natomiast pamiętam - że drugi bank, w którym miałem konto to było Pekao SA. I tam
    zdążyłem wypłacić gotówkę, zanim bank nałożył blokadę.

  • 15. Data: 2015-03-13 13:29:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-13 o 12:49, r...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Natomiast pamiętam - że drugi bank, w którym miałem konto to było Pekao SA. I tam
    zdążyłem wypłacić gotówkę, zanim bank nałożył blokadę.

    No to jak bank mógł ci zablokować 32 000zł, skoro miałeś 5-10 tys.?
    Trochę logiki w tych bajkach.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-03-13 14:07:23
    Od: r...@g...com

    A no tak, że miałem w interfejsie banku wpisane na czerwono ujemne kwoty środków
    dostępnych.

    I dlaczego bajki???

  • 17. Data: 2015-03-13 14:43:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-13 o 14:07, r...@g...com pisze:
    > A no tak, że miałem w interfejsie banku wpisane na czerwono ujemne kwoty środków
    dostępnych.

    To chyba logiczne - skąd bank ma wiedzieć na którym koncie będzie
    najbliższa wpłata?

    > I dlaczego bajki???

    Bo zmyślasz, ze bank ci blokował jakieś środki, jak konto było puste.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-03-13 14:50:46
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 13 marca 2015 14:43:11 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Bo zmyślasz, ze bank ci blokował jakieś środki, jak konto było puste.

    Nie zmyślam.

  • 19. Data: 2015-03-13 15:25:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-13 o 14:50, r...@g...com pisze:

    > Nie zmyślam.

    Owszem tak ("miałem 5-10 tys." vs. "bank zajął mi 32 tys.").

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-03-13 16:17:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Owszem tak ("miałem 5-10 tys." vs. "bank zajął mi 32 tys.").

    Nie rozumiesz.
    Mial kilka kont, po 5-10 tys na kazdym, a komornik jak to komornik -
    zajal wszystkie.
    Razem bank mogl zablokowac i te 30 tys, mimo ze komornik chcial np 6k.

    Ale czy to banku lub komornika wina ? hm ...

    J.