  • 1. Data: 2015-03-03 17:22:48
    Temat: Egzekucja ZUS blokada na rachunkach wiele razy tej samej kwoty
    Od: a...@o...pl

    Witam,

    Zalegam ze skladkami ZUS wiec nastapila egzakucja z rachunkow. Posiadam 2 konta w
    roznych (teraz juz chyba ten sam bank) - mbank i multibank. Zus zajal pewna kwote,
    jednak zajecia dokonaly mbank i multibank (obecnie tez mbank) jednoczesnie wiec ta
    sama kwota jest zablokowana 2 razy na 2 roznych kontach juz kilka miesiecy.

    pytanie co teraz, czy mbank ma Prawo blokowac 2 razy ta sama kwote? Czy zus powinien
    powiadomic bank? czy mbank i multibbank to teraz ten sam bank?

    Prosze o rade.

  • 2. Data: 2015-03-03 17:27:49
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    a...@o...pl writes:

    > Witam,
    >
    > Zalegam ze skladkami ZUS wiec nastapila egzakucja z
    > rachunkow. Posiadam 2 konta w roznych (teraz juz chyba ten sam bank) -

    To zawsze był jeden bank.
    KJ

  • 3. Data: 2015-03-03 17:42:06
    Od: a...@o...pl

    W dniu wtorek, 3 marca 2015 17:31:09 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > To zawsze był jeden bank.
    > KJ

    Czyli co, bank moze zajac wielokrotnosc kwoty egzekucji? Bo konta sa w roznych
    brandach tego samego banku? Chyba sie mylisz.

  • 4. Data: 2015-03-03 18:00:13
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    a...@o...pl writes:

    > Czyli co, bank moze zajac wielokrotnosc kwoty egzekucji? Bo konta sa w roznych
    brandach tego samego banku? Chyba sie mylisz.

    O ile wiem (chyba kiedyś tu było tłumaczone) bank nie może dokonywać
    wypłat (z dokładnością do kwoty wolnej od zajęcia). Dopiero jak zostanie
    zrobiony przelew kwoty która jest egzekwowana, to bank może zwolnić
    zajęcia. Ale inni to pewnie lepiej wyjaśnią.

    Mi chodziło tylko dość rozpowszechniony, chociaż błędny pogląd jakoby
    mbank,multibank i bre to były różne banki.

    KJ

  • 5. Data: 2015-03-03 18:09:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Mar 2015 08:42:06 -0800 (PST), a...@o...pl wrote:
    > Czyli co, bank moze zajac wielokrotnosc kwoty egzekucji? Bo konta
    sa w rozn=
    > ych brandach tego samego banku? Chyba sie mylisz.

    Tak działają zajęcia. Każdy rachunek jest blokowany. To nie oznacza,
    że zostanie pobrana wielokrotność. Tam gdzie pojawi się kasa z tego
    rach. będzie spłata.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-03-03 18:14:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Mar 2015 08:42:06 -0800 (PST), a...@o...pl wrote:
    > Czyli co, bank moze zajac wielokrotnosc kwoty egzekucji? Bo konta
    sa w rozn=
    > ych brandach tego samego banku? Chyba sie mylisz.

    To są rach. osobiste czy firmowe? Byla ma nich kasa na zajecie?
    Przelew egzekucyjny został wykonany czy tylko jest blokada? Na rach.
    osobistych działa wolna kwota od zajecia, nie pobiorą automatycznie
    jeśli na rach było mniej niż kwota wolna.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-03-03 18:19:30
    Od: r...@g...com

    Przykład wyssany z palca. Kowalski zalega 100 PLN i ma 10 różnych kont w 10-ciu
    różnych bankach. Wszystkie banki dostają pismo o egzekucji Kowalskiego, sprawdzają
    każdy z osobna i jeśli takowe konto jest u nich to je blokują na wskazane przez
    komornika środki (100 PLN). Dla Kowalskiego wygląda to tak, że zalega 100 PLN a widzi
    1000 PLN bo ma 10 kont. Jeśli komornik dostanie wiadomość z banku, że jest kasa do
    ściągnięcia w wysokości 100 PLN to je ściąga i odblokowuje pozostałe konta pismem
    wysłanym do wszystkich banków. Jest jedno ale. To trwa tygodniami.

    Robert

  • 8. Data: 2015-03-03 20:15:58
    Od: " 666" <...@...6>

    No to jest właśnie minus posiadanie wielu rachunków bankowych (nawet w
    jednym banku!!), czy szerzej wielu przedmiotów majątkowych.
    BTW z tej przyczyny (zajęcia kilku rachunków) wiele firm zbankrutowało.
    Idź do prawnika obeznanego w temacie.

    -----

  • 9. Data: 2015-03-03 21:02:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > To zawsze był jeden bank.

    BRE

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2015-03-03 21:43:22
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > pytanie co teraz, czy mbank ma Prawo blokowac 2 razy ta sama kwote? Czy
    > zus powinien powiadomic bank? czy mbank i multibbank to teraz ten sam
    > bank?

    Wszystko prawidłowo. Jak potrzebujesz "zresetować" ten stan rzeczy to tylko
    zamknięcie tych rachunków i otworzenie nowych. No chyba, że zamierzasz
    spłacić te zobowiązania wobec Zakładu.