  • 1. Data: 2005-04-14 20:48:51
    Temat: EURoelixir?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Czy ktorys z bankow detalicznych swiadczy juz uslugi wysylania przelewow w
    EUR z jednego banku w Polsce do drugiego banku krajowego? Czy jakis bank
    podal juz ceny takiego przelewu Euroelixirem?

  • 2. Data: 2005-04-15 10:15:12
    Temat: Re: EURoelixir?
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Czy ktorys z bankow detalicznych swiadczy juz uslugi wysylania przelewow w
    > EUR z jednego banku w Polsce do drugiego banku krajowego?

    Praktycznie kazdy i to od dawna.

    > Czy jakis bank podal juz ceny takiego przelewu Euroelixirem?

    W tabelach oplat i prowizji jest naogol koszt za przelew bez specyfikowania,
    czy idzie euroelixirem czy nie. I nie spodziewam sie, zeby to sie na razie
    zmienilo. Obnizenie oplat za przelewy krajowe oznaczaloby koniecznosc
    obnizenia oplat za przelewy miedzynarodowe w euro, albowiem zgodnie z
    dyrektywa europejska przelewy miedzynarodowe w euro w ramach Unii nie moga
    byc drozsze, niz przelewy krajowe w euro.

  • 3. Data: 2005-04-15 20:20:44
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Praktycznie kazdy i to od dawna.

    Tak wiem przelewy walutowe istnieja od dawna, ale ich kosz jest wysoki.
    Przelewy te ida za posrednictwem bankow korespondentow, i tak np. kiedys
    wysylajac przelew z INGBSK do PKOBP szedl od przez PekaoSA i trwalo to kilka
    dni( wszyscy kasuja za posrednictwo). EURoelixir ma funkcjonowac na zasadach
    elixiru w PLN, tzn NBP bedzie posrednikiem, a koszty dla bankow maja byc jak
    dla PLN. EURoelixir wystartowal 7 marca 2005, ale brak oferty ze strony
    bankow dla klientow.

  • 4. Data: 2005-04-16 10:55:46
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Krzysztof napisał(a):
> [...]
    > dla PLN. EURoelixir wystartowal 7 marca 2005, ale brak oferty ze strony

    Tak jak już napisał Ci Tomek - funkcjonuje, a co do cen, nie ustala ich
    NBP ani KIR, tylko banki.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl