eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › E-banking nie nasycił rynku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2003-08-06 12:23:55
    Temat: E-banking nie nasycił rynku
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    za Pulsem Biznesu
    http://www.pb.pl/artykul.asp?SEC=BIT&id=245403


    E-banking nie nasycił rynku
    06.08.2003, Puls Biznesu

    Jak wynika z badania "Internet banking B2C", przeprowadzonego przez firmę I-Metria,
    co czwarty internauta, który nie korzysta
    jeszcze z bankowości internetowej, jest zainteresowany takimi usługami.

    Firma badawcza I-Metria przeprowadziła II edycję badania detalicznej bankowości
    internetowej. Badanie przeprowadzono metodą wywiadu
    telefonicznego na reprezentatywnej próbie korzystających z internetu 744 osób w wieku
    18-60 lat, mieszkających w miastach powyżej 50
    tys. mieszkańców.

    W porównaniu z wynikami ubiegłorocznego sondażu w 2003 r. nastąpił spadek
    zainteresowania bankowością internetową o 30 punktów
    procentowych w grupie osób, które nie korzystają z tej formy usług. Tylko 26 proc.
    badanych jest zainteresowanych korzystaniem z
    usług bankowości internetowej, zaś 72 proc. - nie. Zdaniem analityków I-Metrii,
    spadek zainteresowania e-bankowością wśród
    internautów, którzy z niej nie korzystają, może świadczyć o malejących możliwościach
    dalszego wzrostu usług finansowych budowanych
    na strategii pozyskiwania klientów dzięki zachętom natury finansowej.

    - Zaledwie 9 proc. internautów zainteresowanych założeniem konta z dostępem przez
    internet deklaruje czynnik finansowy jako zachętę
    do skorzystania z oferty e-bankowości - informuje Krzysztof Modzelewski, prezes
    I-Metrii.

    Blisko 70 proc. internautów odpowiadając na pytanie o przyczyny braku zainteresowania
    bankowością internetową wymienia na pierwszym
    miejscu brak potrzeby korzystania z tego typu usług.

    - Obiektywna i niezależna od banków przeszkoda, którą była obawa o bezpieczeństwo
    internetowej bankowości powoli znika. Bankom
    pozostaje pokonać ostatnią przeszkodę - nieuświadomienie potrzeby korzystania z tego
    typu usług - przekonuje Krzysztof Modzelewski.

    Marcin Złoch

    Tabelka: Co przyciaga (mozliwa wiecej niz jedna odpowiedz)
    Źródło: I-Metria

    Wygoda 78,5%
    Dostęp przez 24 godz. 23,3%
    Operacje w internecie 15,5%
    Ciekawość 6,2%
    Oprocentowanie 4,7%
    Niskie prowizje 4,7%
    Atrakcyjność internetu 3,1%
    Pracownik banku 1,6%
    Zacheta innych 0,8%



  • 2. Data: 2003-08-06 13:05:11
    Temat: Re: E-banking nie nasycił rynku
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marcin Jackowski wrote:
    > za Pulsem Biznesu
    > http://www.pb.pl/artykul.asp?SEC=BIT&id=245403

    Dane te same, artykul ten sam, a wniosek jakby inny? :)
    http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,1603812.htm
    l



strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1