eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiE-banking nie nasycił rynku › E-banking nie nasycił rynku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: E-banking nie nasycił rynku
    Date: Wed, 6 Aug 2003 14:23:55 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 45
    Message-ID: <bgqrtu$en4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ssegw-1.comarch.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1060172542 15076 195.116.193.131 (6 Aug 2003 12:22:22
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 6 Aug 2003 12:22:22 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:254495
    [ ukryj nagłówki ]

    za Pulsem Biznesu
    http://www.pb.pl/artykul.asp?SEC=BIT&id=245403


    E-banking nie nasycił rynku
    06.08.2003, Puls Biznesu

    Jak wynika z badania "Internet banking B2C", przeprowadzonego przez firmę I-Metria,
    co czwarty internauta, który nie korzysta
    jeszcze z bankowości internetowej, jest zainteresowany takimi usługami.

    Firma badawcza I-Metria przeprowadziła II edycję badania detalicznej bankowości
    internetowej. Badanie przeprowadzono metodą wywiadu
    telefonicznego na reprezentatywnej próbie korzystających z internetu 744 osób w wieku
    18-60 lat, mieszkających w miastach powyżej 50
    tys. mieszkańców.

    W porównaniu z wynikami ubiegłorocznego sondażu w 2003 r. nastąpił spadek
    zainteresowania bankowością internetową o 30 punktów
    procentowych w grupie osób, które nie korzystają z tej formy usług. Tylko 26 proc.
    badanych jest zainteresowanych korzystaniem z
    usług bankowości internetowej, zaś 72 proc. - nie. Zdaniem analityków I-Metrii,
    spadek zainteresowania e-bankowością wśród
    internautów, którzy z niej nie korzystają, może świadczyć o malejących możliwościach
    dalszego wzrostu usług finansowych budowanych
    na strategii pozyskiwania klientów dzięki zachętom natury finansowej.

    - Zaledwie 9 proc. internautów zainteresowanych założeniem konta z dostępem przez
    internet deklaruje czynnik finansowy jako zachętę
    do skorzystania z oferty e-bankowości - informuje Krzysztof Modzelewski, prezes
    I-Metrii.

    Blisko 70 proc. internautów odpowiadając na pytanie o przyczyny braku zainteresowania
    bankowością internetową wymienia na pierwszym
    miejscu brak potrzeby korzystania z tego typu usług.

    - Obiektywna i niezależna od banków przeszkoda, którą była obawa o bezpieczeństwo
    internetowej bankowości powoli znika. Bankom
    pozostaje pokonać ostatnią przeszkodę - nieuświadomienie potrzeby korzystania z tego
    typu usług - przekonuje Krzysztof Modzelewski.

    Marcin Złoch

    Tabelka: Co przyciaga (mozliwa wiecej niz jedna odpowiedz)
    Źródło: I-Metria

    Wygoda 78,5%
    Dostęp przez 24 godz. 23,3%
    Operacje w internecie 15,5%
    Ciekawość 6,2%
    Oprocentowanie 4,7%
    Niskie prowizje 4,7%
    Atrakcyjność internetu 3,1%
    Pracownik banku 1,6%
    Zacheta innych 0,8%


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1