    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Duża kwota gotówką za granicą-jaka alternatywa?
    Date: Mon, 3 Dec 2007 19:44:15 +0100

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:47542245@news.home.net.pl...
    > Witam!
    > Mam zapłacić dużą kwotę za granicą; powiedzmy około 25-30 tyś Euro, jakie
    > alternatywne rozwiązanie, tak żebym nie musiał brać gotówki, a sprzedający
    > w momencie mojej decyzji miał pieniądze na 100%.
    > Jeśli ma to znaczenie, to kraj docelowy to Litwa.

    Ciężka sprawa może być. Ja widzę dwa rozwiązania:
    1) Założenie konta teraz w litewskim banku i przelew tam z PL (5 zł z ING).
    Potem na Litwie bez problemu wyplacisz w gotówce w razie zdecydowania się
    albo przelejesz on-line o ile kontrahent będzie miał rachunek w tym samym
    banku..
    2) Wzięcie z polskiego banku czeku potwierdzonego i realizacja tego czeku
    tam na miejscu w razie zdecydowania się (nie oddanie do inkasa, tylko
    realizacja, a więc nie zkażdą parą banków to zadziała).
    2a) Czeki podróżne jeszcze mogą wchodzić w rachubę, choć to by było troszkę
    makulatury a i koszt mógłby być spory.

    Ogólnie żadne z tych rozwiązań mi się nie podoba. Może ktoś inny wymysli coś
    lepszego.

    marekz