  • 1. Data: 2007-03-05 11:04:07
    Temat: Dedykowane konta dla wspólnot mieszkaniowych - pytania do korzystających
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    Cześć

    Czy możecie się podzielić wiedzą, z jakich kont korzysta Wasza wspólnota
    mieszkaniowa? Co byście polecali? Co odradzacie?

    Wspólnota w której mieszkam stoi przed wyborem konta do obsługi
    płatności bieżących oraz obsługi funduszu remontowego. Oprócz jak
    najniższych kosztów (prowadzenie, przelewy) istotna jest możliwość
    wydzielenia (przynajmniej jednego) subkonta, przydałoby się chociaż
    szczątkowe oprocentowanie. Ważne jest także, aby przynajmniej 2-3 osoby
    (zarząd, administrator) miały możliwość kontroli (administartor - z
    ograniczeniami ;)

    Czy ktoś korzysta może z pakietu Nordei:

    http://www.nordea.pl/pl/article/8544.html

    Czy możecie wskazać lepszą ofertę niż ta tutaj? Do korzystających z tego
    rozwiązania - na jakie niedogodności trafiliście podczas korzystania z
    tej oferty? Czy możliwe jest założenie rachunku Nordea Progress
    (oprocentowany) w ramach tej oferty?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie informacje!
    BM

  • 2. Data: 2007-03-05 11:39:51
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    BM (2007-03-05 12:04):

    > Czy możecie się podzielić wiedzą, z jakich kont korzysta Wasza wspólnota
    > mieszkaniowa? Co byście polecali? Co odradzacie?

    PKOBP Nasza Wspólnota:
    - 40 zł/mies., przelewy chyba tańsze niż w Nordei (na pewno te zlecane
    elektronicznie)
    - system wirtualnych rachunków do obsługi płatności za poszczególne lokale
    (za każdy lokal wpłaca się na inny nr rachunku) płatny osobno (20 zł/mies.
    za 100 lokali)
    - obsługa elektroniczna via PKO Inteligo
    - zalet w porównaniu z innymi nie potrafię wskazać, bo nie znam
    funkcjonalności innych ofert
    - wady obsługi internetowej:
    - osoba obsługująca wiele rachunków równocześnie (na pewno wspólnotowy +
    rach. prywatny, chyba też rachunki różnych wspólnot dostępne dla jednego
    administratora) widzi je w jednym interfejsie bez potrzeby przelogowywania
    się i w taki sposób, że łatwo o pomyłkę (problem ten rozwiązałoby moim
    zdaniem przebudowanie interfejsu w ograniczonym zakresie)
    - brak funkcjonalności kontrasygnaty upoważnionego członka zarządu WM do
    realizacji przelewów dokonywanych przez administratora

    PKOBP wprowadziło właśnie rozszerzony pakiet Nasza Wspólnota Premium - może
    będzie coś lepiej - szczegóły na WWW.

    Marek Kuchciak

  • 3. Data: 2007-03-05 13:33:24
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > szczątkowe oprocentowanie. Ważne jest także, aby przynajmniej 2-3 osoby
    > (zarząd, administrator) miały możliwość kontroli (administartor - z

    moja wspolnota ma konto w BZ WBK, 15zl miesiecznie, przelew zewn.
    1,60zl, przelewow wykonujemy ok. 10 miesiecznie wiec calkowity koszt to
    ok. 30zl
    rachunek nie jest oprocentowany, ale bank oferuje b.interesujace lokaty,
    np. 30-dniowe w oprocentowaniem 3,25%, min. wartosc lokaty to 1000zl

    f.remontowy nie musi miec osobnego konta, wazne zeby ksiegowosc
    wiedziala jakie jest jego saldo...

    mamy jeden poziom akceptacji (opcja bezplatna), wyglada to tak, ze
    administrator (ksiegowosc) zna login i haslo do konta - moze przegladac
    historie rachunku, saldo itp...moze rowniez wprowadzic przelew, ktory
    nastepnie autoryzuje jeden z czlonkow zarzadu (sms kod)

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-03-05 15:24:45
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Marek Kuchciak napisał(a):

    > - obsługa elektroniczna via PKO Inteligo

    PKO BP mogłoby w końcu do PKO Inteligo dorobić zlecenia podpisywane
    przez kilku użytkowników. W kontach prywatnych jest to zupełnie
    niepotrzebne, ale bank się wiece chwali, że ten produkt jest także dla
    rachunków typu PARTNER. Tylko która, nawet mała firma ma w KRS wpisane
    jednoosobowe reprezentowanie dla praw majątkowych? Ja miałem takie cyrki
    przy koncie stowarzyszenia - prawa majątkowe ma przewodniczący ŁĄCZNIE
    ze skarbnikiem. No i bank nie chciał udostępnić PKO Inteligo z racji
    tego, że osoba mająca PKO Inteligo musiałaby mieć prawo do
    jednoosobowego reprezentowania stowarzyszenia w kwestiach majątkowych.
    OK, więc pełnomocnictwo - na osobę trzecią nie ma problemu, ale - wg
    banku - przewodniczący i skarbnik łącznie nie mogą sami sobie wystawić
    pełnomocnictw do reprezentacji jednoosobowej dla celów PKO Inteligo...
    Ostatecznie bank wyjątkowo wyraził na to zgodę, ale pod warunkiem
    doniesienia uchwały zarządu mówiącej o tym, iż udziela zgody. Generalnie
    kombinowanie jak koń pod górkę. :-)

    Co ciekawe, kartę debetową może bez problemów dostać skarbnik albo
    przewodniczący - do tego już nie trzeba uprawnienia do jednoosobowego
    reprezentowania w kwestiach majątkowych... Zakręcone jak cholera. :-)

    W każdym razie bez zleceń akceptowanych przez kilku użytkowników to co
    to za dostęp dla firm... Podarowaliby sobie to do momentu dopracowania...

  • 5. Data: 2007-03-05 15:36:43
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    RobertS napisał(a):

    > nastepnie autoryzuje jeden z czlonkow zarzadu (sms kod)

    A jak on tym kodem to autoryzuje, przesyła go do księgowej zaraz po
    otrzymaniu? :-)))

  • 6. Data: 2007-03-05 16:40:45
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A jak on tym kodem to autoryzuje, przesyła go do księgowej zaraz po
    > otrzymaniu? :-)))

    ksiegowa wprowadza dyspozycje przelewu do systemu, jak mam chwile to
    przegladam wprowadzone zlecenia, jezeli chce autoryzowac przelew to
    wybieram platnosci do autoryzacji (jednym kodem mozna autoryzowac cala
    paczke przelewow) i wybieram opcje zatwierdz, wtedy dostaje kod sms-em,
    wpisuje go w odpowiednie pole i przelew/-y zostaje wyslany

    moge tez modyfikowac date/kwote/tytul przelewu

    ksiegowa tylko wprowadza do systemu platnosci, nie ma mozliwosci ich
    autoryzowania

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-03-05 18:05:32
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    RobertS (2007-03-05 17:40):

    > ksiegowa tylko wprowadza do systemu platnosci, nie ma mozliwosci ich
    > autoryzowania

    Ale sam masz możliwość samodzielnie wprowadzić przelew do systemu i
    zrealizować go? Interesuje mnie taka opcja, żeby zawsze było wymagane
    zatwierdzenie przelewu przez przynajmniej 2 osoby. Idealnie byłoby, gdyby
    dało się definiować ten warunek np. tak: minimum 2 osoby spośród 3
    wymienionych.

    Marek Kuchciak

  • 8. Data: 2007-03-05 18:19:35
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    >
    > moge tez modyfikowac date/kwote/tytul przelewu
    >
    > ksiegowa tylko wprowadza do systemu platnosci, nie ma mozliwosci ich

    E tam, to Wy nie macie żadnej specjalnej autoryzacji, tylko zwyczajny
    pełny dostęp do serwisu internetowego dla jednej konkretnej osoby...

  • 9. Data: 2007-03-05 19:55:46
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Ale sam masz możliwość samodzielnie wprowadzić przelew do systemu i
    > zrealizować go?
    tak

> [...]
    > zatwierdzenie przelewu przez przynajmniej 2 osoby. Idealnie byłoby, gdyby
    > dało się definiować ten warunek np. tak: minimum 2 osoby spośród 3

    taka opcja (2 poziomy akceptacji) to juz odpowiednio kosztuje, w naszym
    przypadku z niej nie korzystamy, gdyz nie jest to potrzebne...

    taniej jest nosic do banku papierowe przelewy podpisane przez dwie
    osoby, u mnie na osiedlu jedna ze wspolnot tak robi, nie maja zaufania
    do "tego calego internetu"

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-03-05 22:35:58
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marek Kuchciak" <m...@w...home.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > byłoby, gdyby
    > dało się definiować ten warunek np. tak: minimum 2 osoby spośród

    W Nordei (eFirma+) mozesz schematy autoryzacyjne definiowac sobie
    calkiem dowolnie (moga byc bardzo skomplikowane).

    marekz