  • 1. Data: 2007-03-04 21:50:43
    Temat: Bankowy Rejestr a Firma Windykacyjna
    Od: "pqi" <p...@o...pl>

    Witam,

    Kilka lat temu moje nazwisko znalazło się w Bankowym Rejestrze z powodu tego że
    nie spłacałem w tym czasie długu wobec pewnego banku. Mniejsza o to jaka była
    tego przyczyna. Po jakimś czasie otrzymałem od banku pismo że mój dług został
    sprzedany do zewnętrznej firmy windykacyjnej. Po roku czasu podpisałem z tą
    firmą ugodę i spłaciłem część zadłużenia, a pozostałą część firma mi umorzyła.
    Od tego momentu minęło pół roku. Teraz chciałbym wiedzieć czy istnieje
    możliwość usunięcia mojego nazwiska z Bankowego Rejestru i jeśli tak to kiedy
    to może nastąpić ? Słyszałem, że nazwiska dłużników są stamtąd usuwane po
    dwóch latach od spłacenia zadłużenia. Ja chciałbym wiedzieć jak to jest w moim
    przypadku. Czy moje nazwisko zostanie usunięte:
    a) 2 lata od sprzedania długu przez bank firmie windykacyjnej,
    b) 2 lata od podpisania przeze mnie ugody z firmą windykacyjną i uregulowania
    wobec niej części długu i anulowania reszty,
    c) nie zostanie wykreślone nigdy

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2007-03-04 22:04:12
    Temat: Re: Bankowy Rejestr a Firma Windykacyjna
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 4 Mar 2007 22:50:43 +0100,
    osoba podpisana: pqi <p...@o...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > b) 2 lata od podpisania przeze mnie ugody z firmą windykacyjną i uregulowania
    > wobec niej części długu i anulowania reszty,

    Wg mnie a) o ile faktycznie była to sprzedaż długu firmie windykacyjnej,
    i bank faktycznie ten kredyt spisał na straty i rozwiązał rezerwy.
    Być może tez b).
    NIe jest też wykluczona sytuacja, kiedy wykreślą Cię po 2 latach od
    spłaty _całego_ zadłużenia.

    KJ