  • 11. Data: 2007-03-05 23:22:24
    Temat: Re: Dedykowane konta dla wspólnot mieszkaniowych - pytania do korzystających
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    MarekZ (2007-03-05 23:35):

    > W Nordei (eFirma+) mozesz schematy autoryzacyjne definiowac sobie
    > calkiem dowolnie (moga byc bardzo skomplikowane).

    Sprawdziłem w wersji demo - rzeczywiście można definiować różne schematy z
    różnymi progami. Czy pakiet dla wspólnot mieszkaniowych
    http://www.nordea.pl/pl/article/8544.html ma taką funkcjonalność rachunków,
    jak eFirma plus http://www.nordea.pl/pl/article/7830.html ? Czy jest
    dostępna funkcjonalność rachunków wirtualnych do obsługi masowych płatności?

    Marek Kuchciak

  • 12. Data: 2007-03-06 11:04:10
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    Marek Kuchciak napisał(a):

    > Czy pakiet dla wspólnot mieszkaniowych
    > http://www.nordea.pl/pl/article/8544.html ma taką funkcjonalność rachunków,
    > jak eFirma plus http://www.nordea.pl/pl/article/7830.html ?

    Napisałem do banku maila z pytaniem. Odpowiedź którą uzyskałem to m.in.:

    - opłata za prowadzenie konta tzw. ***eFirma Plus*** - 30 PLN,
    <<<

    Czekam aktualnie na odpowiedź odnośnie możliwości wydzielenia
    wirtualnych subkont.

    Jeśli chodzi o warunek jakiegokolwiek oprocentowania konta, to z maila
    od konsultanta wynika, że można założyć rachunek Nordea Progress:

    Polecam również rachunek Nordea Progres, który jest bardzo atrakcyjnie
    oprocentowany tzn. 3,20 - 3,40 % w zależności od salda. Odsetki od
    środków zgromadzonych na Nordea Progres kapitalizowane są kwartalnie.
    Wypłata z rachunku NP nie powoduje utraty odsetek. Wypłata z NP jest
    bezpłatna raz w miesiącu, polecamy zatem Klientom, by planowali wydatki
    w ten sposób, by nie ponosić kosztów kolejnych wypłat z NP (0,2% min.
    10PLN).
    <<<

    Pozdrawiam
    BM

  • 13. Data: 2007-03-06 11:30:38
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Czekam aktualnie na odpowiedĹş odnoĹ?nie moĹźliwoĹ?ci wydzielenia
    > wirtualnych subkont.

    tylko po co? kazdy wlasciciel i tak ma swoje konto ksiegowe, na ktorym
    sa ksiegowane rozliczenia zwiazane z jego mieszkaniem...nie ma sensu
    tego powielac i placic bankowi jeszcze raz za to samo

    chyba macie jakiegos administratora lub zarzadce nieruchomosci, ktory
    zajmuje sie ksiegowoscia?

    > Polecam rĂłwnieĹź rachunek Nordea Progres, ktĂłry jest bardzo
    > atrakcyjnie oprocentowany tzn. 3,20 â?? 3,40 % w zaleĹźnoĹ?ci od salda.
    > Odsetki od Ĺ?rodkĂłw zgromadzonych na Nordea Progres kapitalizowane sÄ?
    > kwartalnie. WypĹ?ata z rachunku NP nie powoduje utraty odsetek. WypĹ?ata
    > z NP jest bezpĹ?atna raz w miesiÄ?cu, polecamy zatem Klientom, by
    > planowali wydatki w ten sposĂłb, by nie ponosiÄ? kosztĂłw kolejnych
    > wypĹ?at z NP (0,2% min. 10PLN).
    > <<<

    minus to kwartalna kapitalizacja, poza tym naprawde musialbys dobrze
    planowac finanse, aby nie zaplacic tej prowizji od wyplaty

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 14. Data: 2007-03-06 11:54:17
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    RobertS (2007-03-06 12:30):

    > tylko po co? kazdy wlasciciel i tak ma swoje konto ksiegowe, na ktorym
    > sa ksiegowane rozliczenia zwiazane z jego mieszkaniem...nie ma sensu
    > tego powielac i placic bankowi jeszcze raz za to samo

    U nas jest tak, że administrator zwraca nam notą księgową koszt
    wykorzystania systemu rachunków wirtualnych, bo to mu po prostu znacznie
    ułatwia identyfikowanie wpłat i oszczędza czas. Opłaty często są wnoszone
    przez najemców, a nie właścicieli (więc trudno identyfikować po nazwisku) i
    często bez wskazania lokalu w tytule wpłaty/przelewu. Przypisanie każdemu
    lokalowi unikalnego numeru rachunku rozwiązuje te problemy.

    Marek Kuchciak

  • 15. Data: 2007-03-06 12:14:10
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > często bez wskazania lokalu w tytule wpłaty/przelewu. Przypisanie każdemu
    > lokalowi unikalnego numeru rachunku rozwiązuje te problemy.

    to jest jakieś rozwiązanie,

    u nas też zdarzają się wpłaty bez podania numeru lokalu od najemców, ale
    temat został opanowany i jest to zjawisko raczej śladowe, chyba ludzie
    są bardziej wyedukowani, bo wiedzą, że za każdą nieterminową wpłatę
    wspólnota nalicza im odsetki...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 16. Data: 2007-03-06 12:30:51
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

> [...]
    > temat został opanowany i jest to zjawisko raczej śladowe, chyba ludzie
    > są bardziej wyedukowani, bo wiedzą, że za każdą nieterminową wpłatę

    Hmm... sorry jeśli zadaje głupie pytanie - czy kwestia odsetek karnych
    została ustalona jakąś uchwałą przez Waszą wspólnotę? Możesz podać
    przykładowy zapis?

    Pozdrawiam
    BM

  • 17. Data: 2007-03-06 12:38:53
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Hmm... sorry jeśli zadaje głupie pytanie - czy kwestia odsetek karnych
    > została ustalona jakąś uchwałą przez Waszą wspólnotę? Możesz podać
> [...]

    1. aby naliczać odsetki ustawowe nie jest potrzebna żadna uchwała,
    regulują to przepisy ogólne

    2. na osiedlu jest 10 wspólnot i wszystkie naliczają odsetki, natomiast
    w mojej wspólnocie była taka uchwała, po prostu chciałem, aby wszyscy
    byli świadomi tego, że odsetki będą naliczane, poza tym wszyscy się na
    nie zgodzili - nie było głosów na NIE

    3. we wspólnotach gdzie zadłużenie jest problemem podjęto uchwały o
    odcięciu ciepłej wody jeżeli ktoś zalega więcej niż X złotych,
    oczywiście to działanie dodatkowe oprócz naliczania odsetek...
    tym sposobem wszyscy płacą, a opóźnienia zdarzają się sporadycznie, nie
    musimy też sztucznie podnosić opłat, aby mieć środki na zapłacenie
    rachunków (jeżeli część lokatorów by nie zapłaciła...)

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 18. Data: 2007-03-07 08:55:54
    Od: BM <n...@D...LITERYpl>

    Marek Kuchciak napisał(a):
    > Czy jest dostępna funkcjonalność rachunków wirtualnych do obsługi masowych
    płatności?

    Męczyłem konsultanta w tym temacie i oto co w końcu otrzymałem:

    "posiadamy w ofercie usługę płatności masowych ale tylko dla wybranych
    Klientów. Kto jest wybranym Klientem? Otóż administratorzy obsługujący
    pokaźną liczbę wspólnot. Kiedy liczba wspólnot jest pokaźna? Kwestia
    subiektywna ale jak się okazuje w naszym banku tylko jedna firma
    korzysta z płatności masowych (za zgodą Centrali banku), która obsługuje
    blisko 200 wspólnot. Jak widać MPS-y nie są dostępne dla każdego Klienta."

    Czyli jest, ale nie ma.

  • 19. Data: 2007-03-10 07:33:26
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    I jeszcze nikt nie poszedł na policję?
    JaC

    > 3. we wspólnotach gdzie zadłużenie jest problemem podjęto uchwały o odcięciu
    ciepłej wody jeżeli ktoś zalega więcej
    niż X złotych, oczywiście to działanie dodatkowe oprócz naliczania odsetek...

    It has removed 3206 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!