  • 1. Data: 2002-08-07 06:04:20
    Temat: Darowizna [lekko OT]
    Od: "Salamon" <s...@p...fm>

    Witam
    W najbliższym czasie mam otrzymać parę złotych w formie darowizny od kilku
    osób.Jak wiadomo, będę musiał zapłacić od powyższych darowizn podatek.

    Jaka kwota darowizny jest zwolniona z podatku i ile procent podatku zapłacę
    powyżej tej kwoty?
    Czy darowizny od kilku osób sumuje się i płaci podatek od całości, czy od
    każdej darowizny oddzielnie?

    pozdrawiam
    SALAMON

  • 2. Data: 2002-08-07 07:17:54
    Temat: Re: Darowizna [lekko OT]
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "Salamon" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > osób.Jak wiadomo, będę musiał zapłacić od powyższych darowizn podatek.
    > Jaka kwota darowizny jest zwolniona z podatku i ile procent podatku

    jesli sa to drobne kwoty to wiadomo :-)) mozna schowac, a jesli sa to kwoty
    znaczne to radze jednak wydac kilkadziesiat zl na konsultacje w biurze
    podatkowym - problem nie jest taki prosty, sa wyjatki, limity i itp

    > Czy darowizny od kilku osób sumuje się i płaci podatek od całości, czy od
    > każdej darowizny oddzielnie?

    raczej od kazdej oddzielnie