  • 1. Data: 2005-08-05 06:18:39
    Temat: "Darmowe KK" czyli UFO
    Od: "gg" <np. osoba@microsoft.com.pl>

    Ciekawy artykuł w bankierze:
    http://euro.bankier.pl/news/article.html?article_id=
    1328979&type_id=1
    dla marzących o posiadaniu KK. Oto parę kwiatków:

    "oprocentowanie kredytu na karcie. Waha się ono w granicach od 17 do nawet
    38 procent"

    czy to nie jest lichwa?

    "rzadko będziemy mieli okazję korzystać z darmowego kredytu przez cały okres
    bezodsetkowy, wynoszący np. 51 dni. Jeżeli płatności za pomocą karty
    kredytowej dokonamy pod koniec okresu rozliczeniowego, na darmową spłatę
    zadłużenia będziemy mieli znacznie mniej czasu, np. 21 dni. "

    ba - ale przecież "zarabiamy" na GP, toż to 51 dni darmowych pieniędzy....

    "Spłacając tylko część zadłużenia (w kwocie minimalnej) nie ma co liczyć na
    nieoprocentowany kredyt. Ma to jedynie sens ze względu na grożące nam opłaty
    karne na wypadek niedokonania spłaty minimalnej w przewidzianym do tego
    terminie (tj. przed upływem okresu bezodsetkowego).

    IMHO to jest rozbój w białych rękawiczkach...
    "Na marginesie należy zaznaczyć, że pobieranie takiej opłaty wydaje się
    niezgodne z prawem. Stanowi ona bowiem karę umowną, a ta może być
    zastrzeżona wyłącznie na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania
    zobowiązania niepieniężnego. Tymczasem spłata minimalna zadłużenia na karcie
    kredytowej jest bez wątpienia świadczeniem pieniężnym. Ewentualne negatywne
    konsekwencje, które mogą nas spotkać na wypadek braku takiej spłaty powinny
    się zatem ograniczać do odsetek za opóźnienie. Podsumowując ten wątek należy
    stwierdzić, że bank, który pobiera odsetki za nieterminową spłatę zadłużenia
    na karcie kredytowej nie może dodatkowo żądać od klienta uiszczenia opłaty
    karnej (kary umownej). Niestety, w praktyce wciąż wygląda to inaczej.
    Powyższe argumenty powinny nam jednak posłużyć w obronie przed poniesieniem
    takiego kosztu.

    "
    Hmmm banki działają niezgodnie z prawem? Dziwne nie? :P

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2005-08-05 06:34:45
    Temat: Re: "Darmowe KK" czyli UFO
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "gg" <np. osoba@microsoft.com.pl> napisał w wiadomości

    Alez ty przynudzasz...
    Tydzien temu sie dowiedziales jak funkcjonuja KK i myslisz ze nikt poza toba
    tego nie wie?

> [...]
    > dla marzących o posiadaniu KK. Oto parę kwiatków:
    >
    > "oprocentowanie kredytu na karcie. Waha się ono w granicach od 17 do nawet

    Nie.

> [...]
    > zadłużenia będziemy mieli znacznie mniej czasu, np. 21 dni. "
    >
    > ba - ale przecież "zarabiamy" na GP, toż to 51 dni darmowych pieniędzy....

    Wszystkie reklamy mowia
    ...do 51 dni...
    lub
    ...nawet 51 dni...
    Jak ktos czytac nie potrafi to jego problem.

> [...]
    poniesieniem
    > takiego kosztu.

    > Hmmm banki działają niezgodnie z prawem? Dziwne nie? :P

    To raczej pismak nie wie co pisze. IMHO.
    Jesli nie splacisz oplaty minimalnej to bank nalicza ZWYKLE odsetki (NIE
    KARNE! - ZWYKLE) oraz oplate karna. A taki uklad sprzeczny z prawem nie
    jest.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2005-08-05 06:37:24
    Od: "gg" <np. osoba@microsoft.com.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Alez ty przynudzasz...
    > Tydzien temu sie dowiedziales jak funkcjonuja KK i myslisz ze nikt poza
    > toba
    > tego nie wie?

    LOL - znasz więcej takich dowcipów? :)))))))))))

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2005-08-05 06:40:18
    Od: "gg" <np. osoba@microsoft.com.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Tydzien temu sie dowiedziales jak funkcjonuja KK i myslisz ze nikt poza
    > toba
    > tego nie wie?

    Rozumiem że niepotrzebnie dałem tego linka? Wolałbyś żeby inni (mniej
    doświadczeni) nie dowiedzieli się jak działają "darmowe KK"? Zdradź jeszcze
    w jakim banku pracujesz kolego...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-08-05 07:00:34
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    gg wrote:
    > Rozumiem że niepotrzebnie dałem tego linka? Wolałbyś żeby inni (mniej
    > doświadczeni) nie dowiedzieli się jak działają "darmowe KK"? Zdradź jeszcze
    > w jakim banku pracujesz kolego...

    Wybacz, ale jak dla mnie to podniecasz się czymś oczywistym, dla
    każdego, kto potrafi czytać ze zrozumieniem i korzystać z wyszukiwaraki
    i archiwum grup dyskusyjnych. Wystarczy przeglądnąć dowolny serwis
    poświecony bankowości, by zobaczyć jakie są zalety i wady KK, gdzie
    czarno na białym sa wyszczególnione opłaty, prowizje i GP, ot choćby tu:

    http://www.bankier.pl/fo/karty/narzedzia/zestawienie
    /index.html?id_zakl=ZAK3

    a potem tylko wziąść kalkulator, ot choćby ten:

    http://www.bankier.pl/fo/karty/narzedzia/kalkulator_
    karty/index.html

    i policzyć czy ci się opłaca brać KK czy też nie.

    Poza tym piszesz o KK na grupie, na której ten temat był poruszany 10^n
    razy (n >> 1) i naprawdę nie wnosisz niczego nowego do dyskusji
    (pominąłeś choćby kwestię rozliczeń w walutach obcych i niekorzystne
    zwykle kursy przeliczania - to również wypada wziąść pod uwagę przy
    wyborze KK).

    Tak więc przeglądnij archiwum, a dowiesz się zdecydowanie więcej o KK i
    bedzie Ci łatwiej podjąć ewentualną decyzję (czasami KK się jednak opłaca)..

    reik.

  • 6. Data: 2005-08-05 07:02:20
    Od: "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie>

    "gg" <np. osoba@microsoft.com.pl> napisał(a):
    > Zdradź jeszcze w jakim banku pracujesz kolego...

    Trollujesz gratis czy ktoś Ci za to płaci? Nie żebym widział w tym jakiś
    cel manichejski (trudne słowo, trudniejsze niż przeczytanie umowy bądź
    regulaminu) ale wkładasz w to tyle sił, zapału...

    --
    Olgierd

  • 7. Data: 2005-08-05 07:02:52
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Rozumiem że niepotrzebnie dałem tego linka? Wolałbyś żeby inni (mniej
    > doświadczeni) nie dowiedzieli się jak działają "darmowe KK"?

    Niepotrzebnie po raz 1578 piszesz ciagle to samo na ta sama grupe.
    Jestes przez to nudny i (to moze byc dla ciebie istotne) kompletnie
    nieskuteczny - nikt nie chce dyskutowac z nudziarzem wiec jego argumenty
    maja mala szanse na upowszechnienie.
    Ale to jest usenet - pisac kazdy moze...

    > Zdradź jeszcze
    > w jakim banku pracujesz kolego...

    Rozumiem, ze w sprawie meritum sie ze mna musisz zgodzic, wiec bol jest to
    ogromny i przynajmniej probujesz mnie obrazic...;-)
    Mi to lato.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2005-08-05 07:35:32
    Od: "gg" <np. osoba@microsoft.com.pl>

    > Niepotrzebnie po raz 1578 piszesz ciagle to samo na ta sama grupe.

    kiepsko liczysz, może dlatego wydaje Ci się że "darmowa KK" istnieje

    > Rozumiem, ze w sprawie meritum sie ze mna musisz zgodzic, wiec bol jest to
    > ogromny i przynajmniej probujesz mnie obrazic...;-)

    LOL - nie wiedziałem że nazwanie Cię pracownikiem banku jest obrazą. Nie
    komentuje Twoich argumentów bo nie ma czego. Słyszałeś coś o ustawie
    antylichwiarskiej? 38% to lichwa. Więc co mam komentować?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 9. Data: 2005-08-05 07:56:48
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    gg wrote:
    [...]

    > LOL - nie wiedziałem że nazwanie Cię pracownikiem banku jest obrazą. Nie
    > komentuje Twoich argumentów bo nie ma czego. Słyszałeś coś o ustawie
    > antylichwiarskiej? 38% to lichwa. Więc co mam komentować?

    A to ona już obowiązuje? Aleks się zarzekał, że nie podpisze.

    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y

  • 10. Data: 2005-08-05 08:04:10
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > kiepsko liczysz, może dlatego wydaje Ci się że "darmowa KK" istnieje

    Tylko ci sie wydaje, ze wiesz co mi sie wydaje...

    > LOL - nie wiedziałem że nazwanie Cię pracownikiem banku jest obrazą. Nie
    > komentuje Twoich argumentów bo nie ma czego. Słyszałeś coś o ustawie
    > antylichwiarskiej? 38% to lichwa. Więc co mam komentować?

    Slyszalem.
    Rzeczona ustawa nie obowiazuje jeszcze.
    Wysokie odsetki nie sa nazywane w niej lichwa.

    Ty pisales w czasie terazniejszym.
    Ja odpowiadalem na to co napisales.
    Jesli chciales napisac cos innego trzeba bylo to zrobic.

    --
    Pozdrowienia
    ---