  • 1. Data: 2005-08-04 18:38:31
    Temat: KONIEC Z TAJEMNICĄ BANKOWĄ!!!
    Od: "raf" <m...@p...onet.pl>

    ,,Od 1 lipca obowiązuje dyrektywa o automatycznej wymianie informacji o
    zagranicznych kontach cudzoziemców na obszarze UE oraz ponadgranicznym
    opodatkowaniu odsetek z kont indywidualnych w tych krajach, gdzie obowiązuje
    tzw. tajemnica bankowa,,

    CZY KTOŚ WIE JAK TO BĘDZIE W PRAKTYCE WYGLADALO?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-04 19:24:20
    Temat: Re: KONIEC Z TAJEMNICˇ BANKOWˇ!!!
    Od: Varg <v...@m...pl>

    "raf" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > tzw. tajemnica bankowa,,
    >
    > CZY KTOŚ WIE JAK TO BĘDZIE W PRAKTYCE WYGLADALO?

    Dyrektywa nie jest obowiązującym prawem.

    --
    Frozen woods holding within the wisdom
    Forbidden spirit of war and our blood

  • 3. Data: 2005-08-04 19:33:18
    Temat: Re: KONIEC Z TAJEMNICĄ BANKOWĄ!!!
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > CZY KTOŚ WIE JAK TO BĘDZIE W PRAKTYCE WYGLADALO?
    > pozdrawiam

    Jak zwykle ... to co nie jest ustawą, to tylko ładnie wygląda.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-08-05 05:17:21
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Varg wrote:

    (...)
    > Dyrektywa nie jest obowiązującym prawem.

    O, a czym jest wobec tego?

    PWZ

  • 5. Data: 2005-08-05 08:21:54
    Od: "Piter" <a...@o...pl>

    > O, a czym jest wobec tego?

    Zaleceniem dla państw członkowskich.

  • 6. Data: 2005-08-05 09:58:39
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Piter wrote:

    > Zaleceniem dla państw członkowskich.

    Mogę wiedzieć, gdzie coś takiego wyczytałeś/ kto Cię tego nauczył?
    (BTW: polecam lekturę strony:
    http://www.unia.prawo.p9.pl/kurs/system/dyrektywy.ph
    p).

    PWZ

  • 7. Data: 2005-08-05 10:35:40
    Temat: [OT] Re: KONIEC Z TAJEMNICˇ BANKOWˇ!!!
    Od: "Piter" <a...@o...pl>

    > Mogę wiedzieć, gdzie coś takiego wyczytałeś/ kto Cię tego nauczył?
    > (BTW: polecam lekturę strony:
    > http://www.unia.prawo.p9.pl/kurs/system/dyrektywy.ph
    p).

    Również polecam lekturę tej strony (ze zrozumieniem), a następnie ponownie
    spojrzenie na post kolegi Varga. Dla mnie EOT.

  • 8. Data: 2005-08-05 15:56:47
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Mogę wiedzieć, gdzie coś takiego wyczytałeś/ kto Cię tego nauczył?
    > (BTW: polecam lekturę strony:

    A polecaj sobie polecaj ...

    Pomysl tez, kim tak naprawde bylaby Polska, gdyby inne panstwa
    ustanawiały prawo na jej terytorium.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2005-08-05 21:28:01
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    raf napisał(a) w wiadomości: <5...@n...onet.pl>...
> [...]
    >tzw. tajemnica bankowa,,
    >
    >CZY KTOŚ WIE JAK TO BĘDZIE W PRAKTYCE WYGLADALO?

    Mniej więcej tak: banki mają informować kraj klienta kto ile odsetek
    zarobił (i chyba ile ew. podatku pd nich zapłacił?). W państwach, które
    chcą zachować tajemnicę (m.in. Luksemburg, Austria, spoza UE Szwajcaria)
    banki pobiorą podatek od odsetek (na razie chyba 15%, później ma być
    więcej) i przekażą do kraju klienta bez szczegółowej informacji imiennej,
    czyje to były konta.

    Szczegółow technicznych realizacji tej chorej pomysłu nie znam.
    Arek

  • 10. Data: 2005-08-07 09:21:27
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    (...)
    > Pomysl tez, kim tak naprawde bylaby Polska, gdyby inne panstwa
    > ustanawiały prawo na jej terytorium.

    Tym kim jest teraz: członkiem UE.
    (BTW: a co to ma do rzeczy?)

    PWZ