  • 11. Data: 2006-08-17 23:37:01
    Temat: Re: "Darmowa" karta kredytowa - pytanie matematyczne
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <vivacity@wytnij_epf.pl> napisal(a):

    > Wszystko cacy, ale ja myślę o KK jako produkcie trafiającym powoli pod
    > strzechy. Już dwa banki wydają KK za uśmiech z limitem 1000zł. Reszta
    > ułatwia otrzymanie jak może (nawet z zarobkami poniżej minimalnej pensji).
    > Tymczasem przy średniej krajowej ok. 1500zł netto w zasadzie trzeba byłoby
    > wszystko opłacać KK by wyrobić limit.

    No w sumie racja, przeciętny Polak nie wyrobi podejrzewam nawet 1000
    zł/mc.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 12. Data: 2006-08-18 06:33:08
    Od: "Tomasz Wrzodak" <t...@g...com>

    wk napisał(a):
    > Np. taki mBank podszedl indywidualnie do sprawy i nie wzial rocznej oplaty
    > za VC pomimo tego, ze srednie miesieczne obroty byly o 500zl nizsze niz te
    > uprawniajace do zwolnienia z oplaty.

    Ostatnio na forum mBanku pojawiły się posty, w których ludziska
    piszą, iż mBank, pomimo zupełnie innej, oficjalnej wersji, jako
    obroty do zwolnienia z opłaty rocznej za kartę VC traktuje zarówno
    transakcje kartą, jak i terminową, całkowitą spłatę zadłużenia!
    Czyli wystarczą miesięczne zakupy na 750 PLN, by uzyskać zwolnienie.
    (przypuszczam, że jest to błąd w ich systemie, o którym się
    właśnie dowiedzieli od własnych klientów - zobaczymy, jak na to
    odpowiedzą)

  • 13. Data: 2006-08-18 07:23:51
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Jest to błąd "językowy", że tak powiem mBanku. Raz piszą na stronach, że
    wystarczą zakupy za 1500zł, a raz, że wystarczy obrót. Obrotem jest też
    wpłata... Pewnie wkrótce się zdecydują, jeśli jeszcze tego nie zrobili, ale
    obawiam się, że należy się spodziewać raczej wydatków na 1500zł.

  • 14. Data: 2006-08-18 09:43:42
    Od: "Q." <q...@g...pl>

    Wychodzi z tego że posiadanie karty kredytowej opłaca się albo biedocie
    której czasem nie starcza do pierwszego albo bardzo bogatym, którzy wydają
    tyle że odroczona płatność przynosi im dodatkowe zyski. Dla średniaków
    zarabiających więcej niż wydają, ale nie aż tyle żeby jakoś agresywnie
    zainwestować nadwyżki posiadanie KK nie ma sensu (chyba że czasem potrzebują
    jej do jakichś "egzotycznych" płatności).

  • 15. Data: 2006-08-18 09:48:20
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Q. napisał(a):
> [...]
    > zainwestować nadwyżki posiadanie KK nie ma sensu (chyba że czasem potrzebują
    > jej do jakichś "egzotycznych" płatności).

    Kartą debetową Visa Electron nie mogłem placić w sklepach w USA (nie
    była wykrywana, była w bankomatach), oraz nie mogę np. zapłacić za
    taksówkę w Polsce.

  • 16. Data: 2006-08-18 10:10:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@i...pl> napisal(a):

    > Kartą debetową Visa Electron nie mogłem placić w sklepach w USA (nie
    > była wykrywana, była w bankomatach), oraz nie mogę np. zapłacić za
    > taksówkę w Polsce.

    No, ale ten problem rozwiązuje wypukła karta debetowa, np. Visa
    Classic Multibanku. :)

    Aczkolwiek mi, człowiekowi z niestabilnymi dochodami (DG), bardzo się
    KK przydaje. Dzięki temu mam wolną gotówkę, kiedy jej potrzebuję
    (płatności firmowe, ZUSy, podatki itd), a KK spłacam jednorazowo. Kasa
    na rachunku w zamian może nie tyle "procentuje", co mogę jej używać
    bez robienia skomplikowanego rachunku przepływów z gatunku "dzisiaj
    300 zł przelewam tutaj, za trzy dni 800 tam, potem 600 powinno przyjść
    od klienta, to będę mógł 200 przelać za telefon, a jak tamten się nie
    spóźni z tym tysiącem dla mnie, to nawet ZUS zapłacę w terminie" :)
    --
    Samotnik

  • 17. Data: 2006-08-18 13:19:20
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Użytkownik "Q." <q...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zainwestować nadwyżki posiadanie KK nie ma sensu (chyba że czasem
    potrzebują
    > jej do jakichś "egzotycznych" płatności).

    Jest wygodna choćby ze względu na wypukłość. Często tańsza niż VE, bo za
    darmo, lepsze ma programy rabatowe, no i jedna starcza do wszystkiego (np.
    Internet, gdzie niestety debetowe jeszcze nie są tak powszechnie
    akceptowane).

  • 18. Data: 2006-08-18 13:27:01
    Od: "Q." <q...@g...pl>

    Szymon <vivacity@wytnij_epf.pl> napisał(a):

    > Jest wygodna choćby ze względu na wypukłość.

    A czy istnieją jakieś wypukłe debetówki?

    > Często tańsza niż VE, bo za
    > darmo, lepsze ma programy rabatowe, no i jedna starcza do wszystkiego (np.
    > Internet, gdzie niestety debetowe jeszcze nie są tak powszechnie
    > akceptowane).

    W jakim banku dają tanie, powszechnie akceptowane kredytówki? Chodzi mi
    przede wszystkim o możliwość płacenia gdziekolwiek i niskie koszty utrzymania
    karty, sama "kredytowość" jest mi potrzebna jak zającowi dzwonek.

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2006-08-18 13:35:27
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > A czy istnieją jakieś wypukłe debetówki?

    Tak, zwykle są dość drogie. Nie znam wypukłej debetówki dawanej za darmo do
    darmowego konta.

> [...]
    utrzymania
    > karty, sama "kredytowość" jest mi potrzebna jak zającowi dzwonek.

    Za 0zł możesz mieć w Lukasie, BPH, InvestBanku, Millenium, Citibanku i
    pewnie paru innych... W niektórych (Multibank, mBank) trzeba nieco
    wygenerować obrotu, ale dla bardzo chcącego można i na to znaleźć sposób.

  • 20. Data: 2006-08-18 13:44:03
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <q...@g...pl> napisal(a):

    > A czy istnieją jakieś wypukłe debetówki?

    Visa Classic Multibanku. Ale płatna 30 zł/rok.

    > W jakim banku dają tanie, powszechnie akceptowane kredytówki? Chodzi mi
    > przede wszystkim o możliwość płacenia gdziekolwiek i niskie koszty utrzymania
    > karty, sama "kredytowość" jest mi potrzebna jak zającowi dzwonek.

    Visa Credit Multibanku (0 zł, po roku odnowienie też darmo jeśli
    wykręcasz 1000 zł/mc), karty Raifeissena (koszta jak wyżej).

    Jedyną wadą KK jest problem z wyciąganiem forsy z bankomatu, dlatego
    właściwie do kompletu jedną debetową trzeba posiadać.