  • 1. Data: 2006-08-17 12:26:41
    Temat: kredyt na zakup nieruchomosci od rodziny ?
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    zastanawiam sie czysto teoretycznie jak banki patrza na kredytowanie zakupu
    nieruchomosci w sytuacji gdy sprzedajacy jest spokrewniony z kupujacym.

    czy poza standardowym sprawdzeniem stanu prawnego nieruchomosci oraz
    zdolnosci kredytowej kupujacego sa ku temu jakies przeciwskazania ?

    czy ktos z Was mial tego typu doswiadczenia ?

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 2. Data: 2006-08-17 13:51:54
    Temat: Re: kredyt na zakup nieruchomosci od rodziny ?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Cyprian Prochot porozsypywal nastepujace haczki:
    > zastanawiam sie czysto teoretycznie jak banki patrza na kredytowanie zakupu
    > nieruchomosci w sytuacji gdy sprzedajacy jest spokrewniony z kupujacym.
    Nijak
    > czy poza standardowym sprawdzeniem stanu prawnego nieruchomosci oraz
    > zdolnosci kredytowej kupujacego sa ku temu jakies przeciwskazania ?
    A czemu mialyby byc przeciwskazania?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-08-17 14:15:58
    Od: Aleksander Matuszak <r...@b...cy>

    badzio wrote:

    > A czemu mialyby byc przeciwskazania?

    Teoretycznie powinny staranniej sprawdzać wartość nieruchomości (gdyby
    kredyt miał być zabezpieczony hipoteką) bo mogłoby się okazać, że brat
    zamiast willi na działce sprzedal mi starą szopę =:-)

    max

    --
    adres w rot13

  • 4. Data: 2006-08-17 14:43:50
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Aleksander Matuszak porozsypywal nastepujace haczki:
    > Teoretycznie powinny staranniej sprawdzać wartość nieruchomości (gdyby
    > kredyt miał być zabezpieczony hipoteką) bo mogłoby się okazać, że brat
    > zamiast willi na działce sprzedal mi starą szopę =:-)
    Ale ihmo zazwyczaj i tak jest wycena, ogledziny, fotki itp
    --
    badzio

  • 5. Data: 2006-08-17 16:31:36
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > zastanawiam sie czysto teoretycznie jak banki patrza na kredytowanie
    > zakupu
    > nieruchomosci w sytuacji gdy sprzedajacy jest spokrewniony z kupujacym.

    Banki nie robią problemów, to stosunkowo częste kredyty.
    Czasem sprzedający muszą np. oświadczyć, że mają inne miejsce zamieszkania,
    ale to akurat niewielki kłopot