  • 11. Data: 2002-10-23 12:36:07
    Temat: Re: DD na KK ?
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ap647q$d88$1@news.telbank.pl, Jarek wrote:
    > Jeszcze tylko wyjaśnijcie czy się różni polecenie zapłaty od stałego
    > zlecenia obciążenia ROR ... np. w ERZE.

    Znowu? ;)
    Ostatnio dwa razy było szczegółowo wyjaśniane, poszukaj googlem.

  • 12. Data: 2002-10-23 13:53:38
    Od: Jarek <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Użytkownik Robert napisał:

    > Znowu? ;)
    > Ostatnio dwa razy było szczegółowo wyjaśniane, poszukaj googlem.

    To dla tych, którym nie chce się szukać :-)

    http://www.poleceniezaplaty.pl

    "Jakie są różnice pomiędzy Poleceniem Zapłaty a zleceniem stałym?
    Polecenie Zapłaty jest transakcją inicjowaną przez Państwa wierzyciela, a
    zlecenie stałe to w istocie przelew wykonywany przez bank na Państwa zlecenie. W
    zleceniu stałym istnieje ryzyko opóźnienia wykonania przelewu (np. bank nie
    zdąży wysłać przelewu na czas), a w Poleceniu Zapłaty to Państwa wierzyciel
    wysyła transakcje w dniu płatności, więc to on musi kontrolować termin
    płatności. W przypadku wykonywania zlecenia stałego istnieje również ryzyko
    popełnienia błędu podczas ręcznego wprowadzania danych płatności. Polecenie
    Zapłaty jest transakcją przesyłaną elektronicznie bez manualnej ingerencji
    pracowników banków."

    ________
    Jaroslaw Palka <j...@i...KILLSPAM.pl>
    Katowice POLAND <Remove KILLSPAM from address >

  • 13. Data: 2002-10-25 09:26:45
    Od: "Luke M. Pychynski" <l...@N...plusnet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest możliwość poleceniem zapłaty (Direct Debit) obciążać kartę
    kredytową ?
    > Ktoś już praktykował takie rozwiązanie (ERA, TPSA) ?
    > Są jakieś niebezpieczeństwa, niuanse ?

    Korzystam z stalego zlecenia obciazania karty platniczej w Erze od '99.
    Karty PEKAO SA (Concerto, Eurokarta, teraz Shell). Problemy byly tylko jeden
    raz, gdy PEKAO SA robilo problemy z MOTO Erze. Sytuacja zostala szybko
    wyjasniona i wszystko wrocilo do normy. O wszystkim informowal mnie operator
    i nawet _przeprosil_ za zaistniale problemy pomimo, ze nie byly po jego
    stronie.
    Goraco polecam.

    Pozdrawiam,

    Lukasz M. Pychynski