  • 11. Data: 2021-07-18 11:22:28
    Temat: Re: Czym się różni karta kredytowa od debetowej...
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    sobota, 17 lipca 2021 o 17:28:56 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > I w sumie kto wie, możesz się jeszcze dowiedzieć, że rewolwer nie liczy się do
    rocznej sumy potrzebnej do zwolnienia dla kredytówki.

    Nie odpowiedziałem w poprzedniej wiadomości, więc uzupełniam. Otóż iPKO ma taką fajna
    funkcję, która pokazuje jaka jest suma operacji w okresie za jaki jest naliczana
    opłata (rok - kredytówka, miesiąc - debetówka) oraz kwotę brakującą do zwolnienia. W
    zasadzie to kartę wziąłem po to zeby mieć ubezpieczenie przy wyjazdach zagranicznych
    i bezpośrednie przeliczanie z waluty w ktorej płacę na PLN, po kursie MC. Różnica
    między MC a Revolutem z moich obserwacji to ok 1% na korzyść Revoluta. Samo
    ubezpieczenie na pokrycie udziału własnego w wynajmowanym samochodzie to jakies 100
    PLN przy tygodniowym wyjeździe na terenie EU, jak kupujesz np w PKO, wiec koszt karty
    zwraca sie dosc szybko. Oczywiście można rozważać czy ubezpieczenie jest potrzebne.
    Mi np. jeszcze nigdy nie zdarzyło sie korzystac z ubezpieczenia zagranicą, więc za
    każdym razem zastanawiałem się czy warto, teraz nie mam dylematu ;).

    MK

  • 12. Data: 2021-07-18 12:12:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-07-16 o 11:19, Mac Ka pisze:

    > zaskoczyła mnie jedna nieudokumentowana różnica w traktowaniu obu typów kart przez
    PKO BP.
    > Otóż zasilenie Revolut kartą kredytową MC Platinum jest traktowane jako zakup, ale
    to samo zasilenie kartą debitową traktowane jest jako "przelew z karty".

    Największym zaskoczeniem jest dla mnie, że ktoś
    ma Revoluta i konto w PKO BP jednocześnie :-)

  • 13. Data: 2021-07-19 20:43:53
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ha, skarbonka to jednak stan umysłu.

    Ale skarbonka w którym banku, bo takie konta są dwa: Getin czy Nest?

    --
    -
    Akarm

  • 14. Data: 2021-07-19 20:54:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 19 lipca 2021 o 20:44:02 UTC+2 Akarm napisał(a):

    > Ale skarbonka w którym banku, bo takie konta są dwa: Getin czy Nest?

    W tych to pewnie jest "Skarbonka".
    A "skarbonka" to PKO BP SA - nazywany tak od jego logo.
    Nie martw się, jak też nie zauważyłem, że to logo wygląda/ma wyglądać jak skarbonka,
    póki mi nie wytłumaczono ;>
    Ale najlepsze wytłumaczenie jest na to, co przestawia logo santander ;>

  • 15. Data: 2021-07-19 21:22:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 18 lipca 2021 o 12:12:27 UTC+2 cef napisał(a):
    ale to samo zasilenie kartą debitową traktowane jest jako "przelew z karty".
    > Największym zaskoczeniem jest dla mnie, że ktoś
    > ma Revoluta i konto w PKO BP jednocześnie :-)

    No, ja mam konto w skarbonce (no dobra, w inteligo) i nie mam rewolwera ;>

  • 16. Data: 2021-07-19 21:54:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 18 lipca 2021 o 10:48:09 UTC+2 Mac Ka napisał(a):
    > Z serwisu transakcyjnego, dane sa w szczegolach transakcji

> [...]

    Ciekawe co to za miasto "GBR" na Litwie?
    Ale zdecydowanie domagałbym się od skarbonki oświecenia w temacie czym jest "przelew
    z karty" i czy w ogóle ma to jakiekolwiek zaczepienie w regulaminie.

    > No, i jak slusznie zauważyłeś jest to widoczne na opłatach, a w zasadzie na
    odsetkach, ktore powinny być naliczone, a ich nie ma (uprzedzając pytania, nie
    pierwszy raz dokonywałem zasilenia karta kredytowa, piedwszy raz robiłem to kartą
    debetową).

    Ej, no to w końcu w opłatach - 8zł za konto z kartą bez wyrobionych 300zł
    bezgotówkowo (bo nie "kartą", skoro płatności blik też się liczą) - czy jednak
    odsetki?
    Bo odsetki to raczej kredytówki się tyczą.
    Więc co - kiedyś była to transakcja gotówkowa (być może dla platyn bez prowizji, ale
    też bez GP) a teraz nagle bezgotówkowa?
    A może nadal gotówkowa, tylko dodali GP (są takie KK - bez prowizji i z GP również
    dla gotówkowych)?
    Bo to by tłumaczyło, dlaczego nałodowanie rewolwera nie zwolniło z opłaty za
    debetówkę.
    I ten "przelew z karty" byłby takim eufemizmem dla płatności kartą, która jednak
    uznawana jest za operację gotówkową (coś w stylu tego, co kiedyś odwalała tzw. Poczta
    Polska).

    skarbonka to można przejść na ilościowy)?

    > PKO daje do wyboru 8PLN za konto bez karty lub 8PLN za kartę jesli zrobisz
    transakcji bezgotówkowych (karta lub blik) na kwotę 300 PLN. Innych możliwości nie
    znam.

    Hmmm, a czy to jest ich "konto za zero" (co to wcale za zero nie jest)?
    Pi razy oko by się zgadzało z tym, co pamiętam - czyli brakiem opcji darmowego konta
    bez karty.
    I jakiś czas temu, może z rok temu na wiosnę, wprowadzili nową wersję tego konta - z
    opłaty za konto z kartą zwalnia 5 transakcji bezgotówkowych miesięcznie.
    Nawet specjalnie się w skarbonce dopytywałem, czy starzy klienci mogą sobie zmienić
    na nowe warunki - zdziwiony byłem, bo podobno mogą.
    Ale TOiP dla tego nowego konta była mocno ukryta w osobnym pliku - w takim
    "standardowym" pliku z TOiP wciąż było tylko o tym koncie na starych warunkach (obok
    kont aurum oraz platinum ii).

  • 17. Data: 2021-07-19 21:59:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 18 lipca 2021 o 11:22:29 UTC+2 Mac Ka napisał(a):
> [...]
    naliczana opłata (rok - kredytówka, miesiąc - debetówka) oraz kwotę brakującą do

    O, to kolejne zaskoczenie ze strony skarbonki. A działa to dobrze? Bo przecież nie
    zauważyłeś, że naładowanie rewolwera nie zwolniło z opłaty za konto z kartą ;>
    W bnp też to mają - ale pokazuje mi źle - mniej niż wydałem. Ciekawe, co z reklamacji
    wyjdzie. Nie sądzę, że wiele - dziś mi odpisali, że przecież mi wysłali informacje o
    zmianie warunków - czemu nie przeczyłem - ale nie odnieśli się do tego, co
    podnosiłem, czyli ze wysłali później niż 2 miesiące przed wprowadzeniem zmian. Tak to
    rżną głupa - i to podwójnie, bo ja się pieniaczyłem, że info o zmianach wchodzących 3
    sierpnia dostałem 9 czerwca, a oni mi napisali, że przecież wysłali 7 lipca ;>

> [...]
    MC.
    > Różnica między MC a Revolutem z moich obserwacji to ok 1% na korzyść Revoluta.

    No nie, tyle to być nie może, przecież spread w MC wynosi 0,4% - czyli w stosunku do
    kursu średniego biorą 0,2%.
    Chyba że ktoś tu oszukuje.
    Albo tak Ci wyszło, bo porównywałeś w różne dni.

  • 18. Data: 2021-07-20 09:11:24
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    poniedziałek, 19 lipca 2021 o 21:59:46 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    zauważyłeś, że naładowanie rewolwera nie zwolniło z opłaty za konto z kartą ;>

    Nie zauważyłem, bo nie sprawdzałem. Informacja ta jest w szczegółach karty, a skoro
    podałem numer karty to transakcje wykonałem, więc nie było powodu sprawdzać.
    Nie miałem problemów ze złym wskazywaniem kwoty do zwolnienia z opłaty. Serwis
    internetowy PKO jest całkiem porządny. Nie widzę braków w stosunku do Millennium czy
    mBanku. Z oddziały korzystałem 2 razy. 1 przy otwieraniu konta, 2 przy zamykaniu
    karty kredytowej (nie mogłem zamknąć umowy karty kredytowej, bo wcześniej zastrzegłem
    kartę).

    > No nie, tyle to być nie może, przecież spread w MC wynosi 0,4% - czyli w stosunku
    do kursu średniego biorą 0,2%.
    > Chyba że ktoś tu oszukuje.
    > Albo tak Ci wyszło, bo porównywałeś w różne dni.

    Robiłem to jak trzeba, tj. wykonałem transakcję Revolutem, a po rozliczeniu
    sprawdziłem kurs na stronie MC, róznica była ok 0,8%. Może ona wynikać z tego, że
    Revolut przewalutowuje transakcję w czasie rzeczywistym, a MC robi to w batchu,
    prawdopodobnie po kursie "nocnym". Z uwagi na to, że kurs zmienia się ciągle nie
    wykluczam też sytuacji gdy kurs MC będzie lepszy, ale do tej powy mi sie to nie
    przytrafilo, ale... z drugiej strony nie każdą transakcję tak sprawdzam.

    MK

  • 19. Data: 2021-07-20 09:23:33
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    poniedziałek, 19 lipca 2021 o 21:54:18 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    odsetki?
    > Bo odsetki to raczej kredytówki się tyczą.

    Tak odsetki dla kredytówki, gdyby zasilenia z KK były traktowane jako przelewy z
    karty lub transakcje gotówkowe to powinny by byc naliczone odsetki, a nigdy tak nie
    bylo.
    W PKO jak masz karte do konta to konto jest za "zero", a oplata za karte, dlatego
    wykorzystuja to marketingowo. Jak nie masz karty to oplata jest bezwzgledna za konto,
    chociaz konto nadal nazywa sie za zero ;).

> [...]
    uznawana jest za operację gotówkową (coś w stylu tego, co kiedyś odwalała tzw. Poczta

    Moja karta kredytowa ma wyplaty gotowkowe za granicą bez prowizji, ale odsetki sa
    naliczane od razu, co wiecej limit wypłat gotówkowych mam ustawiony na 1 PLN. W
    przypadku przelewu pobierana jest prowizja 4% min 15 PLN. Nic takiego nie występuje.

    MK

  • 20. Data: 2021-07-21 10:43:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > A "skarbonka" to PKO BP SA - nazywany tak od jego logo.

    Osz k...
    Tylko gimbus zamiast nazwy banku, woli bawić się w idiotyczne rebusy.
    Gimbus - to stan umysłu.

    --
    -
    Akarm