  • 1. Data: 2003-09-24 08:26:50
    Temat: Czy warto kupowac prestizowa karte??
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=876362&type_id=1&order=priority&priority=2-20

    A ja mam pytanko uzupelniajace, czy zlote karty (szczegolnie interesuje mnie
    mBank) maja jakies specjalne procedury autoryzacji, ostatnio zauwazylem ze
    VC mBanku jakby rzadziej sie autoryzuje, ale jednak jest to dalej prawie 80%
    transakcji, gdyby, uzywal zlotej czy mozna liczyc ze przynajmniej niskie
    kwoty przejda zawsze bez autoryzacji?

    Pawel

  • 2. Data: 2003-09-24 09:16:56
    Temat: Re: Czy warto kupowac prestizowa karte??
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    Użytkownik "Fajas" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    80%
    > transakcji, gdyby, uzywal zlotej czy mozna liczyc ze przynajmniej niskie

    Postawiłem sobie kiedyś takie pytanie: zrobić upgrade zwykłej VC w citibanku
    do złotej, czy też nie. Za przemawiał większy limit - przeciw - większe
    koszty. Akurat dla mnie elementy "prestiżu" nie są istotne.

    Odpowieź byłą dość prosta: nie kalkuluje się, bo:
    -) i tak mam wysoki limit na zwykłej, którego nigdy nie wykorzystałem (max
    to chyba było 70%, i to gdy remontowalem mieszkanie i robiłem duże zakupy)
    -) większe opłaty za golda, praktycznie nic w zamian
    -) większa pokusa dla złodzieja jak widzi że płacę goldem

  • 3. Data: 2003-09-24 11:38:43
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

> [...]
    > -) większe opłaty za golda, praktycznie nic w zamian
    > -) większa pokusa dla złodzieja jak widzi że płacę goldem

    Moj limit tez jest zupenie wystarczajacy, na marginesie mBank dal mi limit
    3 razy wiekszy niz BZ WBK (dotego bez zadnych zasiwdczen).
    Prestiz tez nie ma wiekszego znaczenia, pakiet uslug przewaznie mozna
    dokupic do zwyklej CV, przynajmniej to co mnie intersuje.
    Jedyny problem to to, ze zdecydowana wiekszosc transakcji aktualnie sie
    autoryzuje, ciekawy jestm jak to jest na np: zlotej Banku

    Fajas

  • 4. Data: 2003-09-24 12:11:13
    Od: "Deuter" <d...@o...pl>

    "Fajas" <s...@w...pl> wrote in message
    Witam
    Co nazywacie dużym limitem? 1, 5 , 10, 20kPLN.?Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-09-24 12:29:50
    Od: "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > transakcji, gdyby, uzywal zlotej czy mozna liczyc ze przynajmniej niskie

    To czy karta będzie autoryzowana czy nie zalezy od właściciela POS-a. Zawsze
    jest to CA. On definiuje w POSie jakie transakcje i na jakie karty ma byc
    wykonana autoryzacja.
    Regulacje VISA i EP w uproszczeniu nakazują autoryzować każdą kartę
    elektroniczną. Co do kart embosowanych podane są zalecenia.
    Jedne CA te zalecenia sporo przekraczają, inne (rzadko) nie respektują.
    Generalnie POS nie odróznia karty złotej od karty "zwykłej" embosowanej. Tak
    więc prawdiopodobieństwo trafienia na autoryzację jest porównale dla obu tych
    kart.

    P.S. Natomiast Goldy i podobne wynalazki pomagają załątwić lepsze warunki
    wynajmu samochodów, rabatów itp. Posiadacz golda to nie byle kto i trzeba
    trochę o niego zadbać - oczywiście nie jest to reguła (to ten tzw. PRESTIŻ).

    Tomasz
    < NOTO >

  • 6. Data: 2003-09-24 13:55:54
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    > Witam
    > Co nazywacie dużym limitem? 1, 5 , 10, 20kPLN.?Pozdrawiam

    Ja nie napisalem duzy limit, napisalem wystarczajacy, a jesli to jest
    istotne to jest to 6k w moim przypadku jest to zupelnie oki.

    Fajas

  • 7. Data: 2003-09-25 10:22:30
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Tak
    > więc prawdiopodobieństwo trafienia na autoryzację jest porównale dla obu

    Dokładnie tak jest

> [...]
    > wynajmu samochodów, rabatów itp. Posiadacz golda to nie byle kto i trzeba
    > trochę o niego zadbać - oczywiście nie jest to reguła (to ten tzw.

    Nie sądzę aby w Polsce to tak działało - poza tym - ilu z nas tak na prawdę
    korzysta za granica z częstego wynajmu samochodów? Oczywiście każdy musi to
    dostosować do własnych potrzeb, ja jeśli jadę służbowo to i tak firma płaci
    za samochód, a jeśli jadę pryuwatnie - nigdy nie miałem problemu ze zwykłymi
    kartami embossowanymi. Co innego karty elektroniczne - tu problemy się
    zdażały (zwłaszcza we Włoszech) i bywało że odwalało taką transakcję (mimo
    że normalnie VE powinien być akceptowany) z nieznanych przyczyn i trzeba
    było użyć wypukłej.

  • 8. Data: 2003-09-25 10:24:18
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    Użytkownik "Deuter" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > "Fajas" <s...@w...pl> wrote in message
    > Witam
    > Co nazywacie dużym limitem? 1, 5 , 10, 20kPLN.?Pozdrawiam

    Każdy to dopasowuje do siebie. Max na zwykłych kartach to coś koło 10-12
    tyś, ale limit i tak jest ustalany versus dochody - więc jak nie ma
    nalezytych dochodów, to i na goldzie nie będzie dużego limitu (zakładając że
    "wyrobi" z dochodami na golda)