    From: "Rafal" <r...@W...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy warto kupowac prestizowa karte??
    Date: Thu, 25 Sep 2003 12:22:30 +0200

    Użytkownik "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bks2nu$4no$1@inews.gazeta.pl...

    > To czy karta będzie autoryzowana czy nie zalezy od właściciela POS-a.
    Zawsze
    > jest to CA. On definiuje w POSie jakie transakcje i na jakie karty ma byc
    > wykonana autoryzacja.
    > Regulacje VISA i EP w uproszczeniu nakazują autoryzować każdą kartę
    > elektroniczną. Co do kart embosowanych podane są zalecenia.
    > Jedne CA te zalecenia sporo przekraczają, inne (rzadko) nie respektują.
    > Generalnie POS nie odróznia karty złotej od karty "zwykłej" embosowanej.
    Tak
    > więc prawdiopodobieństwo trafienia na autoryzację jest porównale dla obu
    tych
    > kart.

    Dokładnie tak jest

    > P.S. Natomiast Goldy i podobne wynalazki pomagają załątwić lepsze warunki
    > wynajmu samochodów, rabatów itp. Posiadacz golda to nie byle kto i trzeba
    > trochę o niego zadbać - oczywiście nie jest to reguła (to ten tzw.
    PRESTIŻ).

    Nie sądzę aby w Polsce to tak działało - poza tym - ilu z nas tak na prawdę
    korzysta za granica z częstego wynajmu samochodów? Oczywiście każdy musi to
    dostosować do własnych potrzeb, ja jeśli jadę służbowo to i tak firma płaci
    za samochód, a jeśli jadę pryuwatnie - nigdy nie miałem problemu ze zwykłymi
    kartami embossowanymi. Co innego karty elektroniczne - tu problemy się
    zdażały (zwłaszcza we Włoszech) i bywało że odwalało taką transakcję (mimo
    że normalnie VE powinien być akceptowany) z nieznanych przyczyn i trzeba
    było użyć wypukłej.