  • 1. Data: 2003-09-24 08:01:30
    Temat: Klienci PKO SA - został tydzień ;-)
    Od: Jakub Gwóźdź <g...@r...pl>

    ... zanim ta zacna inaczej instytucja znowu policzy 3 PLN z rachunków
    bieżących. Kto dał sobie to wcisnąć niech czym prędzej likwiduje.

    Niecałe pół roku temu chciałem ostatecznie zlikwidować EuroKonto Student
    - nie korzystałem, konto było założone w czasach przed-mBankowych.
    Poszedłem do okienka, ale byłem za mało, kurwa, asertywny. Pozwoliłem,
    aby panienka z okienka przekonała mnie do zamiany na bezpłatne,
    bezprowizyjne, bezkartowe i bezstresowe konto bieżące. Przeniosłem tam
    też jakieś 25 PLN, które mi zostały, bo nie chciało mi się stać w
    kolejnej kolejce do kolejnego okienka.
    Kilka miesięcy było ok, ale ostatni wyciąg wprawił mnie w osłupienie -
    zczardżowali mi trzy złocisze za prowadzenie rachunku. Dzwonię do
    infolinii - "No tak, od września naliczamy taką opłatę". Ręce opadły - i
    nie tylko ręce zresztą. Nie wiem, czy zostałem oszukany czy okradziony,
    trzy złote to żaden pieniądz w porównaniu z kosztem benzyny, aby
    dojechać do banku, jak się mieszka 40 km dalej.
    Dziś zlikwidowałem w cholerę to konto, a przy okazji dowiedziałem się,
    że gdybym miał rachunek bez żadnych środków, naliczyliby te trzy złote
    tak czy inaczej, jako saldo ujemne. I tak by sobie to zadłużenie rosło i
    rosło, w konsekwencji naliczaliby też pewnie karne odsetki, i po kilku
    latach, gdybym sobie o tym w końcu przypomniał, okazałoby się, że jestem
    winny bankowi małą fortunę, bo kiedyś tam dałem się przekonać miłej
    panience, że zrobią mi dobrze za darmo ;->

    Mam wrażenie, że można by to nazwać naciągactwem (eufemistycznie mówiąc).

    Frajerów - klientów PKO SA, którzy są w podobnej sytuacji, informuję, że
    1 października bank znowu przeczesze ich konta...

    --
    Jakub 'Gwoździu' Gwóźdź
    http://gwozdziu.rpg.pl/

  • 2. Data: 2003-09-24 13:45:28
    Temat: Re: Klienci PKO SA - został tydzień ;-)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Jakub Gwóźdź wrote:

    > ... zanim ta zacna inaczej instytucja znowu policzy 3 PLN z rachunków
    > bieżących. Kto dał sobie to wcisnąć niech czym prędzej likwiduje.

    [ciach]
    > Mam wrażenie, że można by to nazwać naciągactwem (eufemistycznie mówiąc).
    >
    > Frajerów - klientów PKO SA, którzy są w podobnej sytuacji, informuję, że
    > 1 października bank znowu przeczesze ich konta...

    No to miałeś pecha. Ja też miałem takie konto a na nim 18 groszy. No ale
    mi się poszczęściło ;-) bo ok. 10.08 dostałem miły liścik z
    ostrzeżeniem. Tydzień później "zamkłem" konto (ale nie dostałem
    pisemnego potwierdzenia zamknięcia mimo prośby bo pani powiedziała, że
    "bank nie wydaje", więc może się cieszę przedwcześnie ;-( ).

    Przemek

  • 3. Data: 2003-09-24 14:45:21
    Od: rk <r...@p...onet.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl> napisal:

    >No to miałeś pecha. Ja też miałem takie konto a na nim 18 groszy. No ale
    >mi się poszczęściło ;-) bo ok. 10.08 dostałem miły liścik z
    >ostrzeżeniem.

    No to szczęśliwyś, ja dostałem "warning" ok. 25.08 (!) i zanim znalazłem
    chwilę czasu był już 10.09, w związku z czym Pani grzecznie nawet nie
    poinformowała mnie o ściągnięciu 3 PLN z likwidowanego rachunku,
    a co gorsza barany zablokowały mi dostęp do Pekao24, zanim sprawę
    "kompetentni" konsultanci załatwili minął tydzień, po czym okazało się,
    że aby móc korzystać muszę czekać (!) na nowy PIN i kartę kodów
    jednorazowych, a w tym tygodniu mam do zrobienia kilka przelewów
    - przyjdzie mi za niekompetencję banku płacić 3 PLN za każdy....

    Wynik: nie zdzierżyłem i jestem w trakcie otwierania konta w mBanku.
    --
    Robert Kamiński

  • 4. Data: 2003-09-24 21:35:03
    Od: "" <a...@p...onet.pl>

    Dowiedziałam się dzisiaj w banku Pekao SA (przy okazji reklamacji), że dane do
    konwersji (miała miejsce ok. 19.07.2003) nie były danymi aktualnymi ale sprzed
    kilku miesięcy - paranoja.

    Pozdrawiam
    Agge

  • 5. Data: 2003-09-25 06:50:16
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@u...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pisemnego potwierdzenia zamknięcia mimo prośby bo pani powiedziała, że
    > "bank nie wydaje", więc może się cieszę przedwcześnie ;-( ).

    Ja zamknąłem bez ostrzeżenia, ale czy skutecznie, też nie wiem :-))

    Pozdraiwam
    Roebrt Wicik

  • 6. Data: 2003-09-25 11:03:01
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

> [...]
    > pisemnego potwierdzenia zamknięcia mimo prośby bo pani powiedziała, że
    > "bank nie wydaje", więc może się cieszę przedwcześnie ;-( ).

    tez mnie to dotknęło w lukasku, uwazam to za jakis absurd, ze sa banki ktore
    nie chca wydac pisemnego potwierdzenia zlozonej dyspozycji
    Moze jest wsrod Was ktos, kto potrafilby wskazac jak poprawnie i prawnie
    wowczas postepowac - aby mozna bylo zlozyc na taki bank skarge lub pozew -
    gdzie ?
    jestem zdesperowany takim postepowaniem wybranych bankow i gotow jestem do
    zlozenia nawet pozwu sadowego na taki bank, ale musialbym miec jakis punkt
    zaczepienia i pewnosc / oparcie w jakims przepisie
    W kazdej normalnej instytucji mozna zlozyc pismo i poprosic o potwierdzenie
    otrzymania na swojej kopii, tymczasem okazuje sie, ze instytucje od ktorych
    wymaga sie super dokladnosci i rzetelnosci np na skutek samozachwutu lub
    zwklej proznosci i chamstwie pracownikow pozwalaja sobie na odmowe pisemnego
    potwierdzenia czynnosci bankowych, ktorych niewlasciwe rozwiazanie moze
    spowodowac bardzo negatywne konsekwencje dla klienta (np debet w koncie i w
    konsekwencji czarna lista dluznikow itp).
    Kto ma pomysl jak wowczas postepowac jakiego typu material dowodowy zebrac ?
    Ktos chetny do dyskusji w temacie ?

  • 7. Data: 2003-09-25 22:38:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krab" <k...@p...of.pl> writes:

> [...]
    > wowczas postepowac - aby mozna bylo zlozyc na taki bank skarge lub pozew -

    No bez jaj, jest taki bank?

    Piszesz pismo w dwoch egzemplarzach, jesli w okienku kobita nie chce
    potwierdzic otrzymania, to idziesz do kancelarii czy jak sie to tam
    nazywa. Tam z pewnoscia potwierdza otrzymanie kazdego pisma, chocby
    z tej prostej przyczyny, ze dla nich odmowa ma dokladnie takie same
    skutki jak przyjecie, z tym ze nie znaja wtedy tresci pisma (zakladajac
    oczywiscie mozliwosc udowodnienia sprawy, ale z tym nie powinno byc
    najmniejszego problemu).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 8. Data: 2003-09-26 06:54:04
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@p...of.pl> napisał w wiadomości

    > W kazdej normalnej instytucji mozna zlozyc pismo i poprosic o
    potwierdzenie
    > otrzymania na swojej kopii,

    Piszecie ( dla mnie ) niezrozumiałym tekstem
    zamykając konto a PKO SA w styczniu 2003
    podaję dyspozycję w dwu egzemplarzach
    i otrzymuję potwierdzoną kopię

    konto zamknięto mi w 2 tygodnie
    wraz z przelaniem pozostałej kasy na podany rachunek

    Jak na razie nie spotkałem urzędu, banku etc
    gdzie nie wydano by potwierdzenia na kopii :-)))

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl