    From: "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy warto kupowac prestizowa karte??
    Date: Wed, 24 Sep 2003 12:29:50 +0000 (UTC)

    > A ja mam pytanko uzupelniajace, czy zlote karty (szczegolnie interesuje mnie
    > mBank) maja jakies specjalne procedury autoryzacji, ostatnio zauwazylem ze
    > VC mBanku jakby rzadziej sie autoryzuje, ale jednak jest to dalej prawie 80%
    > transakcji, gdyby, uzywal zlotej czy mozna liczyc ze przynajmniej niskie
    > kwoty przejda zawsze bez autoryzacji?

    To czy karta będzie autoryzowana czy nie zalezy od właściciela POS-a. Zawsze
    jest to CA. On definiuje w POSie jakie transakcje i na jakie karty ma byc
    wykonana autoryzacja.
    Regulacje VISA i EP w uproszczeniu nakazują autoryzować każdą kartę
    elektroniczną. Co do kart embosowanych podane są zalecenia.
    Jedne CA te zalecenia sporo przekraczają, inne (rzadko) nie respektują.
    Generalnie POS nie odróznia karty złotej od karty "zwykłej" embosowanej. Tak
    więc prawdiopodobieństwo trafienia na autoryzację jest porównale dla obu tych
    kart.

    P.S. Natomiast Goldy i podobne wynalazki pomagają załątwić lepsze warunki
    wynajmu samochodów, rabatów itp. Posiadacz golda to nie byle kto i trzeba
    trochę o niego zadbać - oczywiście nie jest to reguła (to ten tzw. PRESTIŻ).

    Tomasz
    < NOTO >