  • 1. Data: 2007-09-19 22:01:31
    Temat: Czy ten system mBanku taki dobry?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Tak wychwalano, a gdy skorzystalem z przelewu, mam uwagi co do
    bezpieczenstwa.

    Nie moge sie doszukac opcji definiowania odbiorcow, tylko przelewow
    zdefiniowanych.
    Moze zle szukam, ale wyglada na to, ze nie ma opcji przy wykonaniu
    pojedynczego przelewu wyboru z juz istniejacych w systemie odbiorcow.

    W zwiazku z tym (kto wie, ze jest inaczej, niech poprawi i naprowadzi
    na opcje, ktorych nie moge sie doszukac) na chwile biezaca widze, ze
    musze do czestszych przelewow zdefiniowac przelew z danymi odbiorcy i
    pieczolowicie zatwierdzic go haslem czy kodem sms.

    Nastepnie, juz wykonujac sam przelew z dostepnych zdefiniowanych,
    system nie pyta o jakiekolwiek hasla, tylko sruuuu ...wysyla
    pieniadze.

    W zwiazku z tym, jesli ktokolwiek przechwyci haslo na samo zalogowanie
    sie do systemu, moze nawet "dla jaj" pozatwierdzac co sie da na
    istniejacych przelewach zdefiniowanych, bez wymogu jakichkolwiek
    potwierdzen.

    Czy czegos sie nie dopatrzylem? Lub czy istnieje mozliwosc
    podniesienia poziomu bezpieczenstwa, wlaczenia gdzies opcji
    potwierdzen dla wszystkich lub wybranych przelewow wychodzacych?

    W BZWBK istnieje np opcja przelewow zaufanych - niewymagajacych
    potwierdzenia przy wykonaniu i przelewow zwyklych, ktore trzeba
    potwierdzic haslem przy zatwierdzeniu.

  • 2. Data: 2007-09-19 22:15:26
    Temat: Re: Czy ten system mBanku taki dobry?
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > podniesienia poziomu bezpieczenstwa, wlaczenia gdzies opcji
    > potwierdzen dla wszystkich lub wybranych przelewow wychodzacych?

    Jak dlugo mB istnieje jeszcze się nikt nie skarżył,
    że mu ktoś coś 'dla jaj' poprzelewał ...

    Poza tym możesz zamiast definiować odbiorcę użyć funkcji
    'wykonaj ponownie' na przelewie znalezionym w historii operacji
    wtedy bez kodu ani rusz.

    Listy odbiorców nie ma i nie będzie.
    (chyba że kogoś zwolnią z samego czubka mB :) )

  • 3. Data: 2007-09-19 22:16:50
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 20-09-2007 o 00:01:31 krzysztofsf <k...@w...pl> napisał:

> [...]
    > Moze zle szukam, ale wyglada na to, ze nie ma opcji przy wykonaniu
    > pojedynczego przelewu wyboru z juz istniejacych w systemie odbiorcow.
    Źle szukasz
> [...]
    > musze do czestszych przelewow zdefiniowac przelew z danymi odbiorcy i
    > pieczolowicie zatwierdzic go haslem czy kodem sms.
    Nie
    > Nastepnie, juz wykonujac sam przelew z dostepnych zdefiniowanych,
    > system nie pyta o jakiekolwiek hasla, tylko sruuuu ...wysyla
    > pieniadze.
    Sruu
> [...]
    > sie do systemu, moze nawet "dla jaj" pozatwierdzac co sie da na
    > istniejacych przelewach zdefiniowanych, bez wymogu jakichkolwiek
    Może.
    Ale jak ma przechwycić hasło jeżeli sam go nie podasz?
> [...]
    >
    > W BZWBK istnieje np opcja przelewow zaufanych - niewymagajacych
    > potwierdzenia przy wykonaniu i przelewow zwyklych, ktore trzeba

    W mBanku przelewy niezdefiniowane potwierdzasz dodatkowym hasłem (lista
    lub sms)

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://pl.opera.com/

  • 4. Data: 2007-09-19 22:28:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2007 15:01:31 -0700,
    osoba podpisana: krzysztofsf <k...@w...pl>
    napisała:
> [...]
    > pojedynczego przelewu wyboru z juz istniejacych w systemie odbiorcow.
    >
    > W zwiazku z tym (kto wie, ze jest inaczej, niech poprawi i naprowadzi

    W multibanku jest jak piszesz.
    W mbanku namiastką tej funckjonalności jest (zakładając że do kogoś już
    przelew zrobiłeś) wejśc w historię, znaleźć przelew i "wykonaj
    ponownie", wtedy zapyta się o hasło jednorazowe.
    To możeby i wystarczało, ale mbank ma zbyt ubogie wyszukiwanie historii
    (brak wyszukiwania po nazwie), żeby to było wygodne.
    KJ

    People who make no mistakes do not usually make anything.

  • 5. Data: 2007-09-19 22:32:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Sep 2007 00:15:26 +0200,
    osoba podpisana: S.T. <n...@p...onet.pl>
    napisała:
    [...]
    > Poza tym możesz zamiast definiować odbiorcę użyć funkcji
    > 'wykonaj ponownie' na przelewie znalezionym w historii operacji
    > wtedy bez kodu ani rusz.

    Żeby jeszcze dało się wygodnie wyszukiwać w historii.

    > Listy odbiorców nie ma i nie będzie.
    > (chyba że kogoś zwolnią z samego czubka mB :) )

    Znaczy potwierdzasz, że to jest czyjeś widzimisię, niepoparte żadną
    analizą ? :-P
    KJ

    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by
    UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.
    -- David Vicker's .plan

  • 6. Data: 2007-09-19 22:36:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Wrz, 00:15, "
    > Poza tym mo esz zamiast definiowa odbiorc u y funkcji
    > 'wykonaj ponownie' na przelewie znalezionym w historii operacji
    > wtedy bez kodu ani rusz.

    Dzieki za podpowiedz.
    Ta informacja mi wystarczy.

  • 7. Data: 2007-09-19 22:39:37
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Wrz, 00:28, Kamil Jo ca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > W mbanku namiastk tej funckjonalno ci jest (zak adaj c e do kogo ju
    > przelew zrobi e ) wej c w histori , znale przelew i "wykonaj
    > ponownie", wtedy zapyta si o has o jednorazowe.
    > To mo eby i wystarcza o, ale mbank ma zbyt ubogie wyszukiwanie historii
    > (brak wyszukiwania po nazwie), eby to by o wygodne.

    Ojojoj....
    Dobrze, ze tych odbiorcow az tak duzo nie mam.
    Widze, ze BPH to faktycznie "mercedes"
    A i BZWBK wyglada lepiej.
    O Citi sie nie wypowiadam, ale sadzac po interfejsie do karty...

  • 8. Data: 2007-09-20 07:13:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 19 Sep 2007 15:01:31 -0700, krzysztofsf <k...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >Moze zle szukam, ale wyglada na to, ze nie ma opcji przy wykonaniu
    >pojedynczego przelewu wyboru z juz istniejacych w systemie odbiorcow.

    Nie ma czegoś takiego jak 'zaufany odbiorca'.

    >Nastepnie, juz wykonujac sam przelew z dostepnych zdefiniowanych,
    >system nie pyta o jakiekolwiek hasla, tylko sruuuu ...wysyla
    >pieniadze.

    Istotnie.

> [...]
    >sie do systemu, moze nawet "dla jaj" pozatwierdzac co sie da na
    >istniejacych przelewach zdefiniowanych, bez wymogu jakichkolwiek

    Oczywiście. I dlatego przelewy zdefiniowane są do tych, od których
    kasa w razie czego wróci.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 9. Data: 2007-09-20 07:39:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Nie ma czegoś takiego jak 'zaufany odbiorca'.

    Raczej - wszyscy odbiorcy sa zaufani.

    > Oczywiście. I dlatego przelewy zdefiniowane są do tych, od których
    > kasa w razie czego wróci.

    No wlasnie.

    A w normalnych bankach mozesz sobie zdefiniowac liste odbiorcow
    niezaufanych.

    MJ

  • 10. Data: 2007-09-20 07:46:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Wrz, 09:13, Adam P aszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > On Wed, 19 Sep 2007 15:01:31 -0700, krzysztofsf <k...@w...pl>

    > Oczywi cie. I dlatego przelewy zdefiniowane s do tych, od których
    > kasa w razie czego wróci.

    Powiedz to mojej zonie gdyby do niej trafilo cos takiego z mojego
    konta :)

    No coz - dobrze, ze jest opcja kopiowania, czy powtarzania przelewu,,
    chociaz czesciowo zastepujaca brak listy zdefiniowanych odbiorcow.

    Taka gazownia, elektrownia czy inna telekomunikacjja, zanim uzgodni,
    ze poszlo cos nadwyzkowo, to i tak okaze sie, ze tyle czasu minelo, ze
    akurat rozliczyli to w poczet naleznosci biezacych.

    Zreszta np. przy przelewach na media z karty Citi mamy w sumie
    podobnie - raz zalozony odbiorca i przelewy bez dodatkowych
    potwierdzen.

    Moze w mBanku po tej wekendowej przerwie poprawia cos w tym wzgledzie
    - wprowadzajac albo osobna liste odbiorcow , albo mozliwosc
    oznaczania, ktore przelewy zdefiniowane maja wymagac hasla przy
    wykonywaniu.