  • 1. Data: 2003-11-04 13:06:27
    Temat: Czy można negocjować kurs ?
    Od: "Muzyko" <i...@k...info>

    Witam!

    Przymierzam sie do całościowej spłaty mojego kredytu i będę musiał zakupić
    ok 21 tys. CHF`ów

    czy przy takiej sumie - mogę próbować targować się z bankiem o niższy kurs
    sprzedaży ?

    pozdr

    Tygrys

  • 2. Data: 2003-11-04 13:17:32
    Temat: Re: Czy można negocjować kurs ?
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bo888o$22k$...@i...gazeta.pl,
    Muzyko <i...@k...info>:
> [...]
    > zakupić ok 21 tys. CHF`ów
    >
    > czy przy takiej sumie - mogę próbować targować się z bankiem o niższy

    Nie wiem jak z bankiem, ale w kantorze na pewno.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-11-04 14:13:14
    Od: Boban <t...@p...onet.pl>

    Muzyko napisał(a):

> [...]
    > ok 21 tys. CHF`ów
    >
    > czy przy takiej sumie - mogę próbować targować się z bankiem o niższy kurs

    Negocjowac możesz zawsze ale nie licz na to że ta kwota zrobi na
    bankowcach wrażenie.

  • 4. Data: 2003-11-04 14:18:50
    Od: "foqa" <f...@p...com>

    Niezależnie od wyników negocjacji z bankiem w kantorze i tak zaoferują ci
    lepszy kurs.

    Na 100%.

    Wystarczy kilka telefonów (lub spacer), a zarobisz kilkaset złotych.
    Sprawdź kilka dni wcześniej, bo mogą nie mieć takiej sumy w kasie. Nawet jak
    kursy się wachają, to rozpoznasz najlepszy kantor i z nimi prowadź dalej
    negocjacje co do terminu i ewentualnej korekty ceny w zależności od wachań
    kursu (może być przecież na twoją korzyść).

    Foqa

  • 5. Data: 2003-11-04 15:08:11
    Od: "Kamil Gawrylak" <k...@k...bez.syfu.chip.pl>

    1.kredyt jest we frankach czy waloryzowany kursem franka ?
    2. dali ci mozliwosc splacenia we frankach ?
    3. na pewno umow sie z kantorem. da ci lepszy kurs. troche strachu jest
    warte te kilka stowek.
    pzdr
    kg

  • 6. Data: 2003-11-04 18:37:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "foqa" <f...@p...com> wrote in message
    > Niezależnie od wyników negocjacji z bankiem w kantorze i tak zaoferują ci
    > lepszy kurs.
    >
    > Na 100%.
    >
    > Wystarczy kilka telefonów (lub spacer), a zarobisz kilkaset złotych.

    Chciales chyba napisac... stracisz ;).
    Wyobrazmy sobie jakby to wygladalo...

    1. X ma 1000 PLN...
    2. X kupuje w kantorze walute po bardzo dobrej cenie... po operacji ma 250
    jednostek waluty obcej...
    3. X idzie do banku spracic swoj kredyt denominowany w walucie obcej... bank
    skupuje od X 250 jednostek waluty... na rachunek kredytowy przekazywane jest
    960 PLN
    4. bank przelicza jaka rownowartosc w walucie obcej ma kwota ktora wplynela
    na rachunek kredytowy X'a
    5. okazuje sie, ze zadluzenie kredytu wyrazone w walucie obcej spadlo o 235
    jednostek ;).

    Ile (zyskal) X? ;)

    Maciej

  • 7. Data: 2003-11-05 11:49:07
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    > czy przy takiej sumie - mogę próbować targować się z bankiem o niższy kurs
    > sprzedaży ?

    Targowac sie mozesz, ale bank nie ma powodu cokolwiek ustapic bo:
    - splata musi nastapic w PLN (sprawdz, ale na 99.9% masz to w umowie)
    - splata musi byc w Twoim banku

    Czyli i tak i tak u nich bedziesz wymienial.

    Niestety taka jest smutna prawda. :-(

    Ja sie zalapalem na sredni NBP i trzymam sie go kurczowo

  • 8. Data: 2003-11-05 14:09:04
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Myślę, że przy większych sumach np.21 tys CHF można spróbować. Bank może być
    skłonny obniżyć kurs, aby przyciągnąć zamożnego klienta. W kantorze na pewno
    pójdzie łatwiej, ale czasami kurs w banku jest lepszy (zaobserwowałem, że
    tak jest np. w Świnoujściu). Poza tym w banku jest o niebo bezpieczniej, bo
    nie musisz fizycznie brać kasy (zaraz po zakupie franki przelewasz na konto
    kredytodawcy).

  • 9. Data: 2003-11-05 15:32:27
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@g...pl>

    "Kamil Gawrylak" <k...@k...bez.syfu.chip.pl> wrote:

    > 3. na pewno umow sie z kantorem. da ci lepszy kurs. troche strachu jest
    > warte te kilka stowek.

    E tam strachu... Przy takich kwotach możesz umoówić się z właścielem
    kantoru (którym nie zawsze jest kasjer/kasjerka) np. na wizytę w domu...
    :))

    NP: Emperor - "In the nightside eclipse"

    --
    Take me...
    can't you feel the call?

  • 10. Data: 2003-11-05 16:33:43
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    0...@d...is.for.all.the.evil.in.
    man,
    Wiedźma Ple-Ple <m...@g...pl>:

    > E tam strachu... Przy takich kwotach możesz umoówić się z właścielem
    > kantoru (którym nie zawsze jest kasjer/kasjerka) np. na wizytę w
    > domu... :))

    Ano. Niech on sie boi ;)

    --
    Robert