  • Data: 2009-02-20 22:52:36
    Temat: Czy manipulowana opcjami, moim zdaniem zdecydowanie TAK!
    Od: "czp" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Manipulacja opcjami była! Znajomy który jest dyrektorm handlowym w sporej
    polskiej firmie (export), mówił mi że wielokrotnie przedstawiano mu do
    rozważnia zabezpieczenie się tym mechanizmem. Przy czym propozycję
    przedstawiano zawsze jako coś korzystnego dla klienta. Nie pokazywano
    potencjalnego ryzyka i zagrożeń. Wręcz starano się w prezentacjach unikać
    tematu "ryzyka". Zawsze starano się przedstawić to narzędzie jako pewny
    zysk. W niektórych przypadkach przedstawiano analizy kursu walut na okresy
    dłuższe niż 6 msc. wkazujące że PLN będzie się umacniał. Starano się
    wszelkimi metodami "optymistycznie" uśpić czujność.

    Wg mnie to była celowa manipulacja, choć zapewne nawet pracownicy banków
    sprzedający opcje nie byli do końca świadomi, że biorą udział w "spisku".
    Wielu biznesmenów straciło czujność i w wpadło. Znajomy zachował zdrowy
    rozsądek i jego firma nie ma problemów z opcjami.

    Dziwi zbiorowa halucynacja tym zjawiskiem i skala nieodpowiedzialności
    decydentów.

    Myślę, że to dobry pomysł upublicznić informacje które banki "szrżowały" z
    namawianiem do opcji. Niech społeczństwo odpłaci się odwracając się od nich.
    Niech likwidują lokaty, karty kredytowe, konta osobiste, firmowe... niech
    przylepi się do nich przydomek "naciągaczy". Kij ma dwa końce. W przypadku
    banków utrata wiarygodności jest najgorsza.