  • 191. Data: 2016-06-15 10:36:04
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-06-13 o 21:10, z pisze:

    > Jeśli te umowy przewalutowania będą zawierały klauzule niedozwolone to
    > jak najbardziej będą mieli powody do ich unieważnienia. ;-)
    >
    > To tak w kwestii wróżenia z fusów.
    >
    > A może jednak trzymajmy się obowiązującego prawa i naprawiajmy to co
    > było złe i z nim niezgodne. Jedni na tym stracą a inni zarobią. Jak to w
    > życiu.
    > Że jak banki mają stracić to już coś się strasznego stanie?
    >
    > Wszak już wyliczono i udowodniono że żaden armagedon nie nastąpi ani w
    > kwestiach gospodarczych, socjologicznych ani finansowych.

    Nie jestem zwolennikiem mentalności Kalego. Na dłuższą metę, to nie
    służy nikomu. Dorośli ludzie brali kredyty we franku i proszę nie
    opowiadać, że nie wiedzieli o ryzyku - wiedzieli, tylko nie chcieli
    uwierzyć, że to może być naprawdę.

  • 192. Data: 2016-06-15 10:47:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Ale czemu Ty skaczesz od "hurra optymizmu" do "hurra dramatu"?
    > Po prostu nie przewidywano (nigdzie) takich gwałtownych zmian
    > kursu i wierzono w większą korelację gospodarczą.

    Byłem na typowej rozmowie w Open Finance i jeszcze w tym drugim, chyba
    już nieistniejącym doradztwie. W obu rozmowach zachęcano mnie
    zdecydowanie do brania we franku. Jednak nie mogę powiedzieć, że doradca
    nie informował mnie o ryzyku kursowym. Informował. Nawet robił
    symulację, co będzie gdy frank wzrośnie do 4,5 zł, porównał z kredytem w
    złotych i wyszło mu, że jak wzrośnie, to spadnie i na przestrzeni 30 lat
    spłaty kredytu i tak we franku będzie taniej. Kredytu we franku wtedy
    nie wziąłem. Wziąłem później w złotym. Przez cały czas kosztuje mnie to
    więcej niż gdybym brał we franku i na koniec trzydziestoletniego okresu
    pewnie będę kilkadziesiąt tysięcy zł w plecy w porównaniu do tego,
    gdybym posłuchał wtedy doradcy. Ale jakoś nikt się nad zlotowiczami nie
    pochyla. Nikt też się nie pochyla na tymi, którzy chcieli kupić
    mieszkanie, ale nie zdecydowali się na wzięcie kredytu ani we franku,
    ani w złotym, bo rozsądnie uznali, że ceny mieszkań są za wysokie, a
    przez 30 lat wiele może się wydarzyć. I do tej pory mieszkają u mamusi.
    Moim zdaniem to frankowicze swoim nierozsądnym nabieramiem kredytów
    napompowali ceny mieszkań. Przez to zamknęli drogę do normalnego życia
    wielu rozsądnym ludziom, a teraz domagają się, żeby udzielić im pomocy.

  • 193. Data: 2016-06-15 12:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > służy nikomu. Dorośli ludzie brali kredyty we franku i proszę nie
    > opowiadać, że nie wiedzieli o ryzyku - wiedzieli, tylko nie chcieli

    Jedyną wina frankowiczów jest to, ze wierzyli (być moze zbyt naiwnie)
    zapewnieniom bankowców o bezpieczenstwie tego produktu.
    Bankowcy sa specjalistami, nie zrzucajmy winy na klientów, ze bank nie
    wiedział ale oni powinni.

  • 194. Data: 2016-06-15 12:50:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Co w tym smiesznego?
    >Tak, sugeruje tak i od poczatku to pisze.
    >Ale to co innego - przewidywać, niz samemu powodowac, jak
    >zasugerowałes.

    Powinien wzrosnac, ale moze spasc - to jest hazard a nie interes.
    Lepiej spowodowac zmiany :-)

    >No i?

    No i przychodzi KNF i mowi: macie 3 mld zl depozytow i 1mld CHF w
    kredytach.
    CHF jest po 2.50 - jak zamierzacie uzupelnic te 500 mln straty ?

    >Zapewne dało się to odpowiednio zaplanowac aby w niektorych momentach
    >zarobić tylko na spredzie i marzy a w najbardziej odpowiednim zagrać
    >równiez na kursie.

    Nie te kwoty i nie te skoki.

    >Ta, na pewno.. Sam chyba pisałes (jeżeli nei ty, to kto inny na
    >pewno), ze
    >zabezpieczenie było w euro.
    >Ale przeciez kurs CHF do EUR tez sie zmienił...

    Moglo im sie wydawac, ze EUR tez stabilna waluta i sie kurs CHF
    niewiele zmieni.
    Ale poniewaz fali bankructw nie bylo, to chyba jednak sie
    zabezpieczyli w CHF.

    >Ale ryzyko ktorego sie nie spodziewały :)

    No ba - jakby sie spodziewaly powaznie, to by nie ponosili, bo by
    transakcji nie zawarli :-)

    J.

  • 195. Data: 2016-06-15 13:12:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-15 o 10:36, Poldek pisze:

> [...]
    > służy nikomu. Dorośli ludzie brali kredyty we franku i proszę nie
    > opowiadać, że nie wiedzieli o ryzyku - wiedzieli, tylko nie chcieli

    Przestańcie już bić tą pianę.
    Tu nie chodzi o wiarę, pazerność czy niewiedzę.
    Tu chodzi o konkretne zapisy prawne polskiego prawa bankowego którym
    zaprzeczały klauzule w umowach kredytowych.
    Sądy teraz uznają je za nieważne i sprawa będzie rozwiązana.
    Oby tylko nie przeforsowano żadnej ustawy akceptującej bezprawie bo
    wtedy banki uratują dużo ze swoich nienależnych zysków.

  • 196. Data: 2016-06-15 13:48:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Powinien wzrosnac, ale moze spasc - to jest hazard a nie interes.
    > Lepiej spowodowac zmiany :-)

    Moze i dla banków lepiej.
    Ale i tak tego nie sugeruje.

    > No i przychodzi KNF i mowi: macie 3 mld zl depozytow i 1mld CHF w
    > kredytach.
    > CHF jest po 2.50 - jak zamierzacie uzupelnic te 500 mln straty ?

    A kto twierdzi, ze w ktoryms momencie nie mieli tych franków?
    Ina sytuacja była jak frank był po 3, inna jak po 2zł...

    > Nie te kwoty i nie te skoki.

    ROTFL
    Skoro kwoty takie małe to nie bedzie problemu z przewalutowaniem...

    > Moglo im sie wydawac, ze EUR tez stabilna waluta i sie kurs CHF
    > niewiele zmieni.
    > Ale poniewaz fali bankructw nie bylo, to chyba jednak sie
    > zabezpieczyli w CHF.

    A dlaczgo miały by być bankructwa skoro ma sie kredyty indeksowane do
    waluty ktorej cena rosnie?

    > No ba - jakby sie spodziewaly powaznie, to by nie ponosili, bo by
    > transakcji nie zawarli :-)

    Zapewne. Albo staraliby sie podejsc do tematu odrobine uczciwiej.

  • 197. Data: 2016-06-15 14:01:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-15, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Jedyną wina frankowiczów jest to, ze wierzyli (być moze zbyt naiwnie)
    > zapewnieniom bankowców o bezpieczenstwie tego produktu.

    Znowu robisz z ludzi głupich cielaków.

    > Bankowcy sa specjalistami, nie zrzucajmy winy na klientów, ze bank nie
    > wiedział ale oni powinni.

    Jasne. A reszta ludzkości (nie-bankowcy) to cielaki o inteligencji
    przeciętnej doniczki.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 198. Data: 2016-06-15 14:10:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-15, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Ale gdziez tam... Czyzbym nie wystarczająco dosadnie okreslił swoją opinie
    > o wszelkiej masci doradcach finansowych?

    Taka opinia ma taką samą wartość jak "każdy polak to pijak i złodziej",
    czyli żadną.

    > Trzeba przyznac ze to akurat spora zasługa banków - przez ostatnich pare
    > lat nauczyli nas ze nie wolno im ufac.

    E tam. Po prostu trzeba wiedzieć co się chce.
    Nikt za Ciebie nie będzie tego wiedział.
    Z prawem też to działa.

    I z każdą dziedziną życia.

    > I dlatego uznajesz, ze sprzedawca w banku moze bezkarnie kłamać na potege
    > wciskając to co mu wygodne?

    Ależ ustalmy jedno. Sprzedawca w banku nigdzie nie kłamał.
    Twierdzisz, że kredyty frankowe nie są bezpieczne?
    Twierdzisz, że ryzyko nie było prawidłowo oszacowane?

    Jaki jest stosunek raty PLN do CHF obecnie?
    Jaki jest procent spłacalności kredytów CHF?
    Czy można powiedzieć że znakomita większość kredytów CHF jest
    zagrożona i banki źle oszacowały ryzyko przyznając je?

    Czy chodzi o to tylko, że grupa osób podchwyciła pomysł by ekstra
    zarobić i teraz próbują to wydoić od państwa?

    > Wojtku, cały czas mam wrażenie rozmawiamy o czyms innym...
    > Może bedzie rosło, moze bedzie spadac, chodzi o to zeby kupujacy miał
    > swiadomosc co kupuje

    Miał i ma. Nie rób z ludzi cielaków.

    > a nie był mamiony kłamliwymi opowiesciami i zapewnieniami.

    Jeśli byłeś mamiony to tylko dlatego że tego chciałeś.

    > Pomijam fakt, ze jakos dziwnie dzis, kiedy frank jest na górce, strasznie
    > ciezko byłoby wziac kredyt w tej walucie...

    A, to Ty wiesz że jest na górce? I już np. wiesz jak zareaguje złotówka
    np. na wypadek Brexitu? Jak Ty dużo wiesz :)

    > No własnie.
    > Banki skutecznie nas nauczyły, ze trzeba im patrzec na rece jak
    > złodziejowi.

    Używasz strasznie ostrych określeń bezpodstawnie.

    > To duzxa zasługa w pare lat stracic ogromny kredyt zaufania, jaki miały w
    > spoleczenstwie.
    > Brawo...

    Ale masz jakieś wsparcie? Powołujesz się na jakieś badania co do tej
    "straty"? Czy to jest "ja i mój sąsiad"?

    > Rozumiem, czyli Twoim zdaniem bank moze kłamac.
    > Niestety tutaj sie nie zgodzimy.

    Ale wskażesz jakieś umowy które poświadczają nieprawdę?
    Czy to tak wiesz, opowiastki dziwnej treści jakie snujesz?

    > Gówno wprowadzały za przeproszeniem...
    > Z jednej strony formalnie tak, z drugiej sprzedawcy i tak gadali swoje...

    Oczywiście Ty wiesz lepiej.

    > Jak to było: jak złapią cie za reke to mow ze nie Twoja reka...
    > Wygodnie :)

    Nie. Wygodniej jest zrobić z siebie cielaka i oczekiwać że podatnicy
    się zrzucą. Albo inni klienci. Jak jesteś taki hojny, to może przelejesz
    mi trochę bezpośrednio? Pominiemy pośredników, wyjdzie taniej. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 199. Data: 2016-06-15 15:00:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/15/2016 02:51 AM, z wrote:

    > Ten kto w umowach umieścił niezgodne z polskim prawem bankowym zapisy.
    > Ten za to beknie znaczy instytucja w imieniu której działał.
    > I nie trzeba żadnych nadzwyczajnych środków, ustaw... powoływania się na
    > wzrost franka czy innego bicia piany...
    > Tylko trzeba stosować prawo. Tylko tyle i aż tyle.
    >
    > Czy to jest takie trudne do zrozumienia?

    A ten "ktoś" rzeczywiście umieścił niezgodne z polskim prawem bankowym
    zapisy? Sądy już to masowo orzekają, czy to kolejna z wielu już
    spekulacji (i kolejne bicie piany)?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 200. Data: 2016-06-15 15:02:51
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/15/2016 04:00 AM, Budzik wrote:

> [...]
    >>> konsekwencje... Powinien je poniesc bank, przynajmniej w znacznej

    > 10% kredytobiorca bo być moze odrobine naiwnie podszedł do zapewnień banku
    > 90% banki bo sprzedawały pod klamliwymi pretekstami niebezpieczne produkty
    >
    > Politycy? Znów banki zostały zaskoczone ze działania polityków wpływają na
    > kursy...?

    No serio? Ty naprawdę liczyłeś na to, że kurs franka będzie niezmienny
    przez cały okres kredytu?

    A biedę w Wenezueli nie od razu zbudowano.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com