  • 11. Data: 2003-09-04 06:17:48
    Temat: Re: Czy bank moze obciazyc cudze konto?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 9/4/2003 12:59 AM, Użytkownik m...@p...onet.pl napisał:
    > pojawi sie na koncie. Tym sposobem korzystanie z bankow oznacza utrate nie 50%
    > ale 100% renty.

    Oj, to chyba nie tak. Komornik ma prawo zablokowac konto, ale nie
    zabierze srodkow do trzykrotnosci sredniej krajowej pensji (czy jakos
    tak), czyli mniej wiecej mozesz miec 5.000zl na koncie, ktore nie ma
    prawa byc zabrane (dopiero nadwyzka tego), Bank nie ma prawa odmowic
    Ci wyplaty tych srodkow...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 12. Data: 2003-09-04 08:42:05
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Marcin pisze:

> [...]
    > tak), czyli mniej wiecej mozesz miec 5.000zl na koncie, ktore nie ma
    > prawa byc zabrane (dopiero nadwyzka tego), Bank nie ma prawa odmowic
    IMHO jakieś bzdury pleciesz. Podaj dziennik ustaw z którego to wynika.

    --
    ( . '">
    ) L_

  • 13. Data: 2003-09-04 10:44:59
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    m...@p...onet.pl wrote:
    > przelew natychmiast "znika", tzn. jest zabierane przez bank. I nie ma tu

    Nie przez bank, a przez komornika.

    > znaczenia ze to jest "to drugie" 50% - bank "zabezpiecza" kazdego grosza ktory
    > pojawi sie na koncie. Tym sposobem korzystanie z bankow oznacza utrate nie 50%
    > ale 100% renty.

    Przelanie na konto osoby trzeciej zabezpieczy. Poza tym należaloby
    napisać skargę na postępowanie komornika, bo to oznacza, że ściąga
    więcej, niż mu wolno.
    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2003-09-04 10:45:18
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl> wrote:

> [...]
    > tak), czyli mniej wiecej mozesz miec 5.000zl na koncie, ktore nie ma
    > prawa byc zabrane (dopiero nadwyzka tego), Bank nie ma prawa odmowic

    Ale to jednorazowe jest, niestety.

    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2003-09-04 10:45:40
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid> wrote:
    > IMHO jakieś bzdury pleciesz. Podaj dziennik ustaw z którego to wynika.
    K.P.C. tak mówi.
    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2003-09-04 10:46:29
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Z tym, że zauważę dla porządku, że ten rencista popełni przestępstwo
    > dyspozycją, albowiem działając na szkodę wierzycieli daruje swoje dochody
    > (no bo inaczej przelewu na konto osoby trzeciej traktować nie można).

    W świetle tego, co nmapisał inicjator, to nie. ZUS mu już zabiera 50%
    renty, co oznacza, że pozostałą częścią może dysponowac.

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2003-09-04 13:57:58
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Adam pisze:

    > K.P.C. tak mówi.
    Możesz mi podać paragraf? Za cholerę nie mogę tego znaleźć w miejscu
    o aegzekucji z rachunków bankowych...
    --
    '''..\
    < _| (