  • 1. Data: 2002-03-06 15:05:49
    Temat: Czy "bank globalny" oznacza Bank Światowy czy międzynarodowy
    Od: "Rafał Wiśniewski" <v...@g...pl>

    Co to jest BANK GLOBALNY? Nie wiem czy to Bank Światowy czy bank
    międzynarodowy?

  • 2. Data: 2002-03-06 16:05:28
    Od: "Daniel Jablonski" <d...@N...topnet.pl>

    Użytkownik "Rafał Wiśniewski" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Co to jest BANK GLOBALNY? Nie wiem czy to Bank Światowy czy bank
    > międzynarodowy?

    Bank globalny to okreslenie, ktore pojawilo sie razem z procesami
    globalizacyjnymi, czyli powstawaniem instytucji miedzynarodowych w wyniku
    fuzji i przejec prowadzonych czesto rownolegle w wielu krajach. Bank
    globalny jest to wiec bank komercyjny dzialajacy w wielu krajach i to
    niekoniecznie pod dokladnie ta sama nazwa (moze bowiem nalezec do grupy
    finansowej jak Bank Handlowy do Citigroup).

    Daniel