  • 1. Data: 2002-02-26 18:44:04
    Temat: Czy bank MA PRAWO pytać inny bank o moją osobę??
    Od: <k...@g...pl>

    Wiem, ze pytac o mnie w BIK i ZBP, oczywiscie, ma prawo. Ale np. wysylac faksy, listy
    do innych bankow z zapytaniem czy np. mam gdzies kredyty?
    Wiem, ze niektore banki tak robia (np. Kredyt Bank), ale czy jest to zgodne z prawem?
    Jesli tak to jakim, gdzie to pisze i CO moga jeszcze?
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2002-02-26 18:55:25
    Temat: Re: Czy bank MA PRAWO pytać inny bank o moją osobę??
    Od: "Jacek Q." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    zgodne z prawem?
    > Jesli tak to jakim, gdzie to pisze i CO moga jeszcze?

    Niestety, ma prawo. Poczytaj ustawę Prawo Bankowe.

    Jacek Kurowski

  • 3. Data: 2002-02-26 19:02:22
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Q." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > faksy,
    > zgodne z prawem?
    >
    > Niestety, ma prawo. Poczytaj ustawę Prawo Bankowe.
    Dlaczego niestety?
    Natura ludzka jest wszystkim znana,
    chec wydawania cudzych pieniedzy tym bardziej...
    A akurat uczciwa osoba nie ma ani powodu do narzekan ani nic do ukrycia...

    Pozdrawiam

    Łukasz

  • 4. Data: 2002-02-27 03:42:18
    Od: "chip" <p...@i...pl>

    > Dlaczego niestety?
    > Natura ludzka jest wszystkim znana,
    > chec wydawania cudzych pieniedzy tym bardziej...
    > A akurat uczciwa osoba nie ma ani powodu do narzekan ani nic do ukrycia...

    Ble, ble, ble....czyli kazdy to potencjalny naciagacz i zlodziej? Dlatego
    nalzy sprawdzac kazdego....
    Pomylone instytucje, jak nie chca dac kredytu nich odmowia i juz.
    Mi tego typu praktyki przypominaja PRL, gdzie aby dostac paszport czy lepsze
    stanowisko, musial byc gosc zinwiligowany, lacznie z wywiadem
    srodowiskowym....wowczas tez kazdy starajacy sie o paszport byl podejrzany o
    dzialalnosc szpiegowska:))) Widac banki zachodnie przyjely sporo od
    PRL-u:)))
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-02-27 08:06:43
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > Wiem, ze niektore banki tak robia (np. Kredyt Bank), ale czy jest to
    zgodne z prawem? Jesli tak to jakim, gdzie to pisze i CO moga jeszcze?

    Oczywiscie, ze to jest zgodne z prawem.
    Niezgodne jest tylko, jesli jakis bank mu ODPOWIE.
    Jest to zlamanie tajemnicy bankowej. Bank nie ma prawa w ogole powioadamiac
    innych ze masz tam konto, kredyt itp. Z wyjatkami - osobno zapisanymi w
    ustawach.

    Pozderawiam.
    Michal

  • 6. Data: 2002-02-27 08:13:38
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    Wycofuje sie.

    Prawio Bankowe:
    Art 105
    1. Bank ma obowiazek udzielenia informacji stanowiacych tajemnice bankowa
    wylacznie:
    1) innym bankom oraz - na zasadzie wzajemnosci - innym instytucjom
    ustawowo upowaznionym do udzielania kredytów o wierzytelnosciach
    oraz o obrotach i stanach rachunków bankowych w zakresie, w jakim
    informacje te sa niezbedne w zwiazku z udzielaniem kredytów, pozyczek
    pienieznych, gwarancji bankowych i poreczen oraz czynnosciami obrotu
    dewizowego, a takze w zwiazku z konsolidacja sprawozdan finansowych

  • 7. Data: 2002-02-27 08:52:56
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    chip <p...@i...pl> wrote:

    > Ble, ble, ble....czyli kazdy to potencjalny naciagacz i zlodziej? Dlatego
    > nalzy sprawdzac kazdego....

    Ble ble ble - załóż własny bank i dawaj pieniądze każdemu na piekne
    oczy.

> [...]
    > srodowiskowym....wowczas tez kazdy starajacy sie o paszport byl podejrzany o
    > dzialalnosc szpiegowska:))) Widac banki zachodnie przyjely sporo od

    Widać, że w czasach PRL mózg Ci sprano na amen.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 8. Data: 2002-02-27 09:01:07
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    lepsze
    > stanowisko, musial byc gosc zinwiligowany, lacznie z wywiadem

    Niestety - bank nie sa instytucja charytatywna. Jesli ci sie nie podoba to
    mozesz sobie wybrac inny kraj... Problem polega na tym, ze tak jest w
    wiekszosci krajow cywilizowanych. No, w USA jeszcze najgorzej!
    Albo - porzycz pieniadze od KOGOS. A nie od banku.

    Michal.

  • 9. Data: 2002-02-27 09:04:58
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Albo - porzycz pieniadze od KOGOS. A nie od banku.
    Autokorekta - "pozycz" oczywiscie

  • 10. Data: 2002-02-27 10:45:15
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "chip" <p...@i...pl> wrote in message

    > Ble, ble, ble....czyli kazdy to potencjalny naciagacz i zlodziej? Dlatego
    > nalzy sprawdzac kazdego....

    Zadne ble, ble. Bank to nie Matka Teresa z Kalkuty, i ma prawo sprawdzic
    potencjalnego kredytobiorce na wszystkie mozliwe sposoby. A ze czesto
    korzysta z uslug wywiadowni, ktore swoje informacje zbieraja w najrozniejszy
    sposob ? A gdybys Ty mial hurtownie i przyszedl gosciu co by chcial kupic na
    kreche to rozumiem, ze towar dalbys mu w ciemno, jeszcze machajac lapka na
    pozeganie ... az sie klania bajeczka o kalim ...