  • 1. Data: 2002-12-16 09:02:01
    Temat: Czek inkaso w PKO BP
    Od: "Miki" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Na początku listopada dałem czek zagraniczny
    (na niewielką kwotę - 100$) do inkaso w PKO BP.
    Wiem co to za bank, ale akurat miałem go po drodze.
    Wystawcą jest firma amerykańska, płatnikiem bank
    amerykański, czek jest na moją firmę.
    Usłyszałem, że czas realizacji to od 1 do 3 miesięcy.
    Miałem nadzieję że będzie to właśnie 1 miesiąc, bo 3 to chyba
    jakiś chory żart i totalna asekuracja ze strony banku.
    Spotkałem się z opinią na grupie, że pieniądze (lub jakaś odpowiedź)
    przychodzi z banku zagranicznego do polskiego max. po 3 tygodniach.
    Ja czekam 5 tygodni i ani słychu. Pytanie - czy jedyne co mogę zrobić
    to grzecznie czekać aż PKO powiadomi mnie o wpłacie
    (mam powiadamianie sms-em) czy też mogę temu bankowi zadać
    jakieś niewygodne pytanie, po którym okaże się np. że pieniądze
    już przyszły ale bankowi nie chce się ich u mnie zaksięgować?
    Dzięki.

    pzdr
    --
    Miki