  • 1. Data: 2010-11-04 14:06:57
    Temat: Co z ta moja emerytura - rowni i rowniejsi
    Od: MK <m...@i...pl>

    Kilka dni temu z ciekawosci zalogowalem sie na moj rachunek emerytalny
    w OFE i zauwazylem nowe transakcje, a zadnej juz w tym roku nie
    oczekiwalem. Jeszcze wieksze bylo moje zdumienie jak okazalo sie, ze
    sa to transakcje wyjatkowe, bo pomniejszajace liczbe jednostek
    udzialowych. Dzis udalo mi sie znalezc chwile zeby skontaktowac sie z
    moim OFE i zapytac i co chodzi. OFE oczywiscie umylo rece i skierowalo
    mnie po wyjasnienia do ZUS, przyjalem to ale zapytalem czy to oznacza,
    ze tak naprawde nie moge byc pewny jaki faktycznie mam dostepny
    kapital, bo ZUS zawsze moze poprosic o podzielenie sie tym co mam na
    koncie? Pani nie potrafila mi wyjasnic szczegolowo tego problemu, ale
    twierdzila, ze to zapewne korekta ZUS, ktory za duzo kasy przeslal.
    Zapytalem wiec czy nie istnieja jakies terminy przedawnienia? Podobno
    nie. Zadalem tez pytanie czy przypadkiem OFE nie powinno mnie
    poinformowac o tej sytuacji? Otrzymalem odpowiedz, ze przeciez bedzie
    to uwzglednione na informacji o wplatach. Taka informacja jest
    przesylana raz do roku. Generalnie poczulem sie tak jak musieli sie
    czuc petenci w urzedach za komuny. Zero zainteresowania wyjasnieniem
    sprawy, nie raczono mnie nawet zapytac ani o numer rachunku, ani nic
    takiego co by pozwolilo przyjrzec sie tej sytuacji.
    Teraz faktycznie poczulem, ze to nie sa moje pieniadze, a ja jestem
    tylko owca do strzyzenia, bo prawdziwym klientem mojego OFE jest ZUS i
    on moze sobie dowolnie dysponowac moim kontem emerytalnym.
    A do tej pory bylem zadowolony z mojego Pekao Pioneer PTE, mimo ze nie
    bylo najtansze i nie przynosilo najwyzszej stopy zwrotu.
    Wg. informacji w serwisie transakcyjnym umorzenie dotyczy maja i
    grudnia 2003, czy faktycznie nie ma zadnego okresu przedawnienia, moje
    roszczenia przedawniaja sie po uplywie 3 lat, czyzby druga strona byla
    bardziej uprzywilejowana? Oczywiscie nie mam informacji jeszcze o tym
    czy byla to sluszna korekta, ale wolalbym sobie nie zawracac glowy
    zdarzeniami sprzed 7 lat...

    MK

  • 2. Data: 2010-11-04 16:46:40
    Temat: Re: Co z ta moja emerytura - rowni i rowniejsi
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > bardziej uprzywilejowana? Oczywiscie nie mam informacji jeszcze o tym
    > czy byla to sluszna korekta, ale wolalbym sobie nie zawracac glowy
    Jest bardziej uprzywilejowana - z tego co pamietam 10 lat.

    K.

  • 3. Data: 2010-11-04 17:48:17
    Od: "Adam" <d...@p...onet.pl>

    Tez mnie skubneli. Korekta objela II-V 2003 oraz XI 2003. O ile wiekszosc
    tych korekt to grosze to korekta za maj na ich tle wypada horrendalnie
    Mam wrazenie ze oprócz mylnie (?) przelanej skladki zwrócili sobie równiez
    odseteki . Wzieli prawie dwa razy tyle co przelali szlag. Rzeczywiscie
    pieniadze na tych kontach sa równie bezpieczne jak u Grobelnego

  • 4. Data: 2010-11-04 20:45:43
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Thu, 4 Nov 2010 18:48:17 +0100, "Adam" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >odseteki . Wzieli prawie dwa razy tyle co przelali szlag. Rzeczywiscie
    >pieniadze na tych kontach sa równie bezpieczne jak u Grobelnego

    I u mnie też. Zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem na archiwalnych
    wyciągach o co chodzi. Rzeczywiście, parę lat temu przelali do OFE dwa
    razy tą samą składkę. Ale z powrotem wzięli z grubymi odsetkami...

    --
    A.

  • 5. Data: 2010-11-04 21:53:10
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    com...

    > I u mnie też. Zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem na archiwalnych
    > wyciągach o co chodzi. Rzeczywiście, parę lat temu przelali do OFE dwa
    > razy tą samą składkę. Ale z powrotem wzięli z grubymi odsetkami...

    Ciekawe na jakiej podstawie PTE przelało odsetki. I jakie, podatkowe czy
    ustawowe. IMO nie ma podstawy do takiego działania.

  • 6. Data: 2010-11-05 08:21:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 04 Nov 2010 22:53:10 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Ciekawe na jakiej podstawie PTE przelało odsetki. I jakie, podatkowe czy
    > ustawowe. IMO nie ma podstawy do takiego działania.

    No może i nie ma tylko co to w ogóle zmienia? Jak ten ZUS i OFE są siebie
    warci i tak naprawdę to państwowe narzędzie to wyciągania i
    przepuszczania naszych pieniędzy w imię nazwijmy to "godniej emerytury".
    Prawdopodobnie i tak niewiele z tego będziemy mieli, no ale nie rozwlekam
    tematu, bo każdy wie o co chodzi a i sam temat przewałkowany już był
    wiele razy.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2010-11-05 12:17:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe na jakiej podstawie PTE przelało odsetki. I jakie, podatkowe czy
    > ustawowe. IMO nie ma podstawy do takiego działania.

    Dokładnie, zwrot dwukrotnie przelanej składki - zgoda (na podst.
    bezpodstawnego wzbogacenia) chociaż po blisko 10 latach to można by
    polemizować

    . Ale odsetki? To tak jakbym ja przelał komuś omyłkowo na konto jakąś kwotę,
    a po 2 latach zażądał zwrotu z odsetkami ustawowymi, bo na czyimś koncie
    leżała -> absurd^2.

  • 8. Data: 2010-11-05 12:25:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ib0skv$du7$...@n...task.gda.pl...

    > . Ale odsetki? To tak jakbym ja przelał komuś omyłkowo na konto jakąś
    > kwotę, a po 2 latach zażądał zwrotu z odsetkami ustawowymi, bo na czyimś
    > koncie leżała -> absurd^2.

    No. To się musiało odbyć na zasadzie wskazanej tutaj:
    http://www.dailymotion.pl/video/xe404p_krol-zus_fun

  • 9. Data: 2010-11-05 16:51:14
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 5 Lis, 17:36, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:

    > Jak w 1999 nowa firma omylkowa oplacala za mnie skladki do konca roku
    > (nie wzieli pod uwage, ze limit wplat zostal wyczerpany przez poprzednia
    > firme),
    > to w zeszlym roku przyslali zawiadomienie, ze tak bylo,
    > ale nie da sie tych pieniedzy odzyskac bo "WLASNIE" minelo 10 lat.
    > Pieniadze po prostu poszly w czarna dziure - nie wiadomo gdzie,
    > bo na pewnoi nie na moje konto.
    > ZLODZIEJE i tyle.

    Ja sie zastanawiam wlasnie czy tak nie bylo w moim przypadku. Limit
    zostal przekroczony i wycofali przekazane srodki, a zrobili to dopiero
    po czasie pozwalajacym na roszczenie o zwrot wobec ZUS.
    To co, moze jakis pozew zbiorowy? Jak widac nie jest to jednostkowy
    przypadek, ale jakies systemowe dzialania ZUS, ktory stanal przed
    widmem 'bankructwa'.
    Ja sie zastanawialem nad sciezka na skroty, czyli zlozeniem skargi na
    OFE do KNF, a wtedy by musieli dokladnie wyjasnic przyczyny wycofania
    czesci srodkow z mojego konta.

    MK