  • 1. Data: 2010-11-04 10:42:35
    Temat: Kredyt (170 tyś) dla rolnika na rok!
    Od: "Włodziu" <z...@w...pl>

    Znajomy (rolnik) chce kupić ciągnik. Wartość ciągnika 270.000 zł. Znajomy ma
    oszczędności 100.000 zł, więc potrzebuje kredyt na 170.000 zł.

    I teraz tak:

    Z tego co wiem to w ciągu 6 miesięcy od zakupu dostanie z Unii zwrot części
    kosztów zakupu w wysokości 90.000 zł. Ma także zarejestrowana działalność i
    dostanie zwrot VAT-u ok. 50.000 zł. A więc de fakto do spłaty kredytu
    zostanie mu "tylko" 30.000 zł. Kredyt miałby być spłacony w ciągu 1 roku.

    Zabezpieczeniem kredytu miałby być zakupiony ciągnik o wartości 270.000 zł
    (wkład własny 100.000 zł).

    Do jakiego banku najlepiej się udać po taki kredyt. Chodzi głównie o to aby
    nie było opłat za wcześniejszą spłatę kredytu (raczej wątpliwe, aby bak dał
    mu taki kredyt na 1 rok) no i jak najniższe oprocentowanie.

    P.S. Znajomy ma konto w BGŻ ale tam zaproponowali mu RRSO 9%, kredyt na 15
    lat i 5% prowizja w razie wcześniejszej spłaty. Więc ta opcja odpada.

    Proszę o pomoc. Sprawa dość pilna!

  • 2. Data: 2010-11-04 10:52:48
    Temat: Re: Kredyt (170 tyś) dla rolnika na rok!
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-11-04 11:42, Włodziu pisze:

    > Proszę o pomoc. Sprawa dość pilna!

    Poszukaj wśród ofert lokalnych banków spółdzielczych.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 3. Data: 2010-11-04 11:18:50
    Od: "Włodziu" <z...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-11-04 11:42, Włodziu pisze:
    >>

    > Poszukaj wśród ofert lokalnych banków spółdzielczych.

> [...]

    No właśnie znajomy był u siebie w tych spółdzielczych i BGŻ i ogólnie oferty
    były zbliżone do tego co oferuje BGŻ.
    Dlatego znajomy przyjeżdża jutro do Poznania (ma około 70 km) i prosił żebym
    podał mu chociaż do jakich banków warto się przejść po ofertę, bo w jeden
    dzień nie jest w stanie odwiedzić wszystkich banków.

  • 4. Data: 2010-11-04 11:25:23
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-11-04 12:18, Włodziu pisze:
> [...]
    > podał mu chociaż do jakich banków warto się przejść po ofertę, bo w jeden
    > dzień nie jest w stanie odwiedzić wszystkich banków.

    hmmm... ja wziąłem kredyt w jednym z BS (aczkolwiek dużo niższy).
    RRSO coś ok. 8-9%, prowizja 1% (założyłem darmowe konto online, bez
    konta 1,5%).
    Wcześniejsza spłata: bez żadnych opłat.
    Z tym, że chyba każdy BS ma swoją ofertę - może warto sprawdzić w innych?

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 5. Data: 2010-11-04 23:13:39
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>