  • 1. Data: 2003-07-02 16:21:13
    Temat: Co powinno być na wyciągu bankowym ?
    Od: r...@N...media-com.com.pl

    Mam pytanie - czy jest jaki? przepis okre?laj?cy co powinno byae na wyci?gu
    bankowym ? Pytam dlatego, ?e mam konto w banku on-line (firmowe) i czesc
    ludzi wplaca mi na konto wplaty na poczcie. Problem polega na tym ze na
    wyciagu mam tylko numer faktury i to niejednokrotnie przekr?cony (np.
    zamiast 2345/05/2003 jest 2345/07/2003) co skutecznie uniemozliwia mi
    dokladna identyfikacje platnosci.

    Swego czasu wyslalem do banku liste pozycji z pro?b? o uszczegó?owienie to
    wyliczyli mi koszty tej operacji na ponad 2000 zl (10 zl za 1 pozycje !!)
    i ?askawie si? zgodzili na pobranie tylko 1000 zl jako ?e "hurtem".

    pozdrawiam,

    Radek

  • 2. Data: 2003-07-02 18:42:14
    Temat: Re: Co powinno być na wyciągu bankowym ?
    Od: "Barbara" <v...@w...pl>

    Mialam podobny problem w Kredyt Banku, ale bezplatnie pokazali dane na
    ktorych mi zalezalo

    Basia

  • 3. Data: 2003-07-03 07:35:57
    Temat: Re: Co powinno by? na wyci?gu bankowym ?
    Od: p...@p...wp.pl (Pawel)

    r...@N...media-com.com.pl wrote in message
> [...]
    > bankowym ? Pytam dlatego, że mam konto w banku on-line (firmowe) i czesc
    > ludzi wplaca mi na konto wplaty na poczcie. Problem polega na tym ze na
    > wyciagu mam tylko numer faktury i to niejednokrotnie przekręcony (np.
    > zamiast 2345/05/2003 jest 2345/07/2003) co skutecznie uniemozliwia mi
    > dokladna identyfikacje platnosci.
    >
    > Swego czasu wyslalem do banku liste pozycji z prośbą o uszczegółowienie to
    > wyliczyli mi koszty tej operacji na ponad 2000 zl (10 zl za 1 pozycje !!)
    > i łaskawie się zgodzili na pobranie tylko 1000 zl jako że "hurtem".

    Nie ma aktu prawnego, ktory regulowalby dokladnie jakie dane powinny
    znalezc sie na wyciagu bankowym. Art. 728 § 1 KC stanowi, ze bank
    zobowiazany jest po kazdej zmianie stanu rachunku bankowego przeslac
    posiadaczowi rachunku bankowego wyciag z ustaleniem slada.

    Inna sprawa, ze jezeli juz bank podaje nr faktury, to powinien podawac
    go w takiej formie, w jakiej go dostal. Moze ten nr zostal przekrecony
    juz na samym poczatku przez wplacajacego?

    Identyfikacje platnikow o wiele latwiej wykonuje sie na podstawie tzw.
    wirtualnego nr rachunku tzn. podajesz kazdemu swojemu klientowi inny,
    wirtualny nr rachunku, wplaty na te rachunki ksiegowane sa przez Twoj
    bank na Twoim zwyklym koncie a bank podsyla Ci informacje (najczesciej
    jako plik) zawierajaca nr wirtualnych rachunkow. Jezeli w pliku jest
    rach. wirt danego klienta, to znaczy, ze on zaplacil, jezeli go nie ma
    - mozesz zaczac scigac swojego klienta monitami.

    pzdr

    Pawel

  • 4. Data: 2003-07-08 13:02:20
    Od: r...@n...media-com.com.pl

    W artykule <3...@p...google.com> Pawel napisa?(a):
> [...]
    > rach. wirt danego klienta, to znaczy, ze on zaplacil, jezeli go nie ma
    > - mozesz zaczac scigac swojego klienta monitami.

    Problem polega na tym ?e ten bank tego nie oferuje. A p?atno?ci jest
    sporo (kilkaset wp?at tygodniowo) i na ma?e kwoty wi?c nie wchodzi w gr?
    bank który pobiera jak?kolwiek prowizj? od wp?at.

    Macie jak?? propozycj? na bank z kontami wirtualnymi (docelowo oko?o 3000
    kont) gdzie od wp?at nie pobieraj? prowizji od posiadacza rachunku ??

    pozdrawiam,

    Radek