    From: "** Robert K.**" <r...@w...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Co PEKAO SA - czesc III
    Date: Wed, 24 Jul 2002 13:06:23 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pb31.lublin.cvx.ppp.tpnet.pl

    Czesc po raz III ci w tej samej sprawie!

    Zadzwonilem do poleconych przez Was bankow,a interesowaly mnie oplaty za
    rachunek, opl. za karte, wyplaty w bankomatach (swoich i obcych) i trasakcje
    przy uzyciu karty - to robi moja lepsza polowa !!
    Teren dzialania zony to male i duze miasto. :-)
    Wszedzie deklarowalem miesieczne wplywy 1000zl.

    Co nastepuje:
    Informacje zaczerpniete z infolinii bankow !!!!

    PKO BP \\\ PKO BP rach internet.
    opl. za rach: 3 zl \\\ 9 zl (troche duzo jak na internet.)
    oprocentowanie: 1,6% \\\ 5,8%
    wyplata ze swojego bankom: 0 \\\ 0
    wyplata z obcego: 2,5% min.4 zł \\\ 2,5% min. 4zl

    Raczej odpada: niskie oprocent., drogi rach. internet. Zalety: duzo
    oddzialow

    Bank Pocztowy
    opl. za rach. 3 zł
    oprocentowanie: 1%
    wyplata ze swojego bankom: brak karty
    wyplata z obcego: brak karty

    Zaleta dla niektorych: listonosz moze przyniesc pieniadze (oplata 2 zl) w
    dowolne miejsce, mozna ta usluge zamowic nawet u listonosza !!! Wady: brak
    kart i niskie oprocen.

    PEKA SA \\\ PEKAO Eurokonto www
    opl. za rach. 6 zl \\\ 6 zl
    oprocentowanie: 1,5% \\\ 1,5% (chyba tez 1,5% zapomnialem zapisac)
    wyplata ze swojego bankom: 0 zl \\\ 0 zl
    wyplata z obcego: 3% min 4 zl \\\ 3 % min 4 zl

    Zalety duzo oddzialow, karta identyfikujaca (odmiejscowienie) Wady; niskie
    oprocent. droga wypalta z bakomatow obcych

    Fortis \\\ Fortis e pakiet
    opl. za rach. 5zl \\\ 7 zl
    oprocentowanie: 3% \\\ 3%
    wyplata ze swojego bankom: 0 zl \\\ 0 zl
    wyplata z obcego: 1zl \\\ 0 zl - brawo !!!!

    Chyba na stronie www jest wyzsze oprocentowanie.
    Zalety BRAK oplat za obce bankomaty (nawet za granica) W przypadku mojej
    zony to duzy plus !!!
    i bezplatny bankofon (szybko sprawdzi stan konta)

    Wady: e konto troche przydroga oplata

    Czyli prawie wrocilem do puktu wyjscia: Zostalo PEKA SA i FORTIS !!!
    Na jedno konto sie musze zdecydowac:

    1.Czy warto wejsc w ekonto Fortisa?
    2. Jak sie sprawuje ekonto Fortisa?

    P.S.
    Zaznaczam, ze powyzsza analiza byla przeprowadzona pod katem "czynnosci
    bakowych" przeprowadzonych przez moja zone.
    W malym miesce zona pobiera cash z bankomatu (malo POS'ow) i to jest
    decydujacym czynnikiem

    Generalnie trudno dla kogos jest wskazac odpowiedni bank- uprzednio nie
    znajac preferencji danej osoby.

    Wszelkie oplaty, ja ponosze - czyli np. oplaty za przelewy itd. - w tym
    wypadku mnie nie interesuja.
    Dodam jeszcze raz, ze na poczatku rozmowy deklarowalem wplywy mies. 1000z!!!
    Oczywiscie w powyzszych bankach transakcje bezgotowkowe przy uzyciu karty sa
    bezplatne.

    By the way: sam posiadam konta w : PEKAO SA, LGnet, Lukas, mBank, Inteligo,
    gdyz w miom przypadku jedno konto nie spelnia moich oczekiwan.
    --
    By
    **Robert K**.