  • 1. Data: 2002-07-24 11:06:23
    Temat: Co PEKAO SA - czesc III
    Od: "** Robert K.**" <r...@w...com>

    Czesc po raz III ci w tej samej sprawie!

    Zadzwonilem do poleconych przez Was bankow,a interesowaly mnie oplaty za
    rachunek, opl. za karte, wyplaty w bankomatach (swoich i obcych) i trasakcje
    przy uzyciu karty - to robi moja lepsza polowa !!
    Teren dzialania zony to male i duze miasto. :-)
    Wszedzie deklarowalem miesieczne wplywy 1000zl.

    Co nastepuje:
    Informacje zaczerpniete z infolinii bankow !!!!

    PKO BP \\\ PKO BP rach internet.
    opl. za rach: 3 zl \\\ 9 zl (troche duzo jak na internet.)
    oprocentowanie: 1,6% \\\ 5,8%
    wyplata ze swojego bankom: 0 \\\ 0
    wyplata z obcego: 2,5% min.4 zł \\\ 2,5% min. 4zl

    Raczej odpada: niskie oprocent., drogi rach. internet. Zalety: duzo
    oddzialow

    Bank Pocztowy
    opl. za rach. 3 zł
    oprocentowanie: 1%
    wyplata ze swojego bankom: brak karty
    wyplata z obcego: brak karty

    Zaleta dla niektorych: listonosz moze przyniesc pieniadze (oplata 2 zl) w
    dowolne miejsce, mozna ta usluge zamowic nawet u listonosza !!! Wady: brak
    kart i niskie oprocen.

    PEKA SA \\\ PEKAO Eurokonto www
    opl. za rach. 6 zl \\\ 6 zl
    oprocentowanie: 1,5% \\\ 1,5% (chyba tez 1,5% zapomnialem zapisac)
    wyplata ze swojego bankom: 0 zl \\\ 0 zl
    wyplata z obcego: 3% min 4 zl \\\ 3 % min 4 zl

    Zalety duzo oddzialow, karta identyfikujaca (odmiejscowienie) Wady; niskie
    oprocent. droga wypalta z bakomatow obcych

    Fortis \\\ Fortis e pakiet
    opl. za rach. 5zl \\\ 7 zl
    oprocentowanie: 3% \\\ 3%
    wyplata ze swojego bankom: 0 zl \\\ 0 zl
    wyplata z obcego: 1zl \\\ 0 zl - brawo !!!!

    Chyba na stronie www jest wyzsze oprocentowanie.
    Zalety BRAK oplat za obce bankomaty (nawet za granica) W przypadku mojej
    zony to duzy plus !!!
    i bezplatny bankofon (szybko sprawdzi stan konta)

    Wady: e konto troche przydroga oplata

    Czyli prawie wrocilem do puktu wyjscia: Zostalo PEKA SA i FORTIS !!!
    Na jedno konto sie musze zdecydowac:

    1.Czy warto wejsc w ekonto Fortisa?
    2. Jak sie sprawuje ekonto Fortisa?

    P.S.
    Zaznaczam, ze powyzsza analiza byla przeprowadzona pod katem "czynnosci
    bakowych" przeprowadzonych przez moja zone.
    W malym miesce zona pobiera cash z bankomatu (malo POS'ow) i to jest
    decydujacym czynnikiem

    Generalnie trudno dla kogos jest wskazac odpowiedni bank- uprzednio nie
    znajac preferencji danej osoby.

    Wszelkie oplaty, ja ponosze - czyli np. oplaty za przelewy itd. - w tym
    wypadku mnie nie interesuja.
    Dodam jeszcze raz, ze na poczatku rozmowy deklarowalem wplywy mies. 1000z!!!
    Oczywiscie w powyzszych bankach transakcje bezgotowkowe przy uzyciu karty sa
    bezplatne.

    By the way: sam posiadam konta w : PEKAO SA, LGnet, Lukas, mBank, Inteligo,
    gdyz w miom przypadku jedno konto nie spelnia moich oczekiwan.
    --
    By
    **Robert K**.

  • 2. Data: 2002-07-24 11:24:34
    Temat: Re: Co PEKAO SA - czesc III
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > 1.Czy warto wejsc w ekonto Fortisa?

    Jesli nie zamierza brac kredytu w koncie (trzeba je splacac co miesiac) i
    nie bedzie chciala innych kart niz VE i nie bedzie chciala kredytu i rozych
    takich dodatkow - jest b. ok.

    > 2. Jak sie sprawuje ekonto Fortisa?

    Bardzo dobrze, chociaz (niestety) VE Fortisa czasami nie przechodzi -
    itrzeba leciec do bankomatu. Zdarzalo mi sie to _relatywnie_ dosc czesto.
    Dlatego tak plakalem za VC. Ale teraz mam ich w nosie ;) Wykorzystuje tylko
    wyplete z bankomatu

  • 3. Data: 2002-07-24 11:37:19
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Czyli prawie wrocilem do puktu wyjscia: Zostalo PEKA SA i FORTIS !!!
    > Na jedno konto sie musze zdecydowac:

    Raczej e-PKO BP - 9zl/mc, 5,8% i gratis kiepska obsluga :), albo
    Fortis 7+1 zl = 8zl/mc lecz wg. mnie ten produkt zostanie niedlugo
    zlikwidowany (a raczej wyplaty z bankomatow za free), ale do samych wyplat
    jest ok. Jak dodasz jakas wypukla (dodatkowa z podgladem w inecie) z innego
    banku bedzie jeszcze lepiej.

    pzd

  • 4. Data: 2002-07-24 11:52:25
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "** Robert K.**" <r...@w...com> wrote in message
    > By the way: sam posiadam konta w : PEKAO SA, LGnet, Lukas, mBank,
    Inteligo,
    > gdyz w miom przypadku jedno konto nie spelnia moich oczekiwan.

    Sprawdź sobie jeszcze MultiBank.

    K. Kowalski

  • 5. Data: 2002-07-24 11:57:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "** Robert K.**" <r...@w...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wszedzie deklarowalem miesieczne wplywy 1000zl.
    >
    > Co nastepuje:
    > Informacje zaczerpniete z infolinii bankow !!!!

    Jakas dezifolinia - oczywiscie karta jest. VE
    Wyplata (zawsze z obcego bo swoich nie maja) - 3,50zl/szt niezaleznie od
    kwoty

    > Zaleta dla niektorych: listonosz moze przyniesc pieniadze (oplata 2 zl) w
    > dowolne miejsce, mozna ta usluge zamowic nawet u listonosza !!! Wady: brak
    > kart i niskie oprocen.

    Darmowe wyplaty na poczcie (wazne w "male miasto", niewygodne w "duze
    miasto";-)

> [...]
    >
    > Chyba na stronie www jest wyzsze oprocentowanie.
    > Zalety BRAK oplat za obce bankomaty (nawet za granica) W przypadku mojej

    Ale kusrsy wymiany walut takie, ze taniej wychodzi wyplacac karta innego
    banku i placic mu jego oplate. chyba, ze to rownowartosc 20zl - wtedy kurs
    nieistotny.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2002-07-24 12:30:32
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > przy uzyciu karty - to robi moja lepsza polowa !!
    > Teren dzialania zony to male i duze miasto. :-)
    > Wszedzie deklarowalem miesieczne wplywy 1000zl.

    IMHO przy takich wplywach "dochody" z oprocentowania sa pomijalne.
    Roznica miedzy "marmurami" a "internetem" na poziomie 3zl rocznie!. Olac
    oprocentowanie.
    Wybor jest miedzy kosztami a wygoda uzycia. W tej drugiej sprawie kryteriow
    nie zdefiniowales.
    Jesli chodzi o tanie to IMHO:
    1. mBank - 0,00 oplat, 2,5% za wyplaty z innych niz Euronetowe bankomatow. W
    zetawieniu z Fortisem: fortisowe 60zl/rok (nie znam kosztu ich karty)
    wystarczy na wyplate 2400zl (z mBanku) w "male miasto". W "duze miasto"
    wyplaty free. Moze wystarczy te 2400...Zreszta w Fortisie ze zwyklego
    pakietu jest jeszcze 1zl za wyplate z obcego bankomatu..
    2. Bank Pocztowy i wyplaty wylacznie na poczcie (wygoda???) za 36zl/rok
    3. PKO BP (marmur) i wyplaty wylacznie z ich bankomatow. W "male miasto"
    pewnie tez jest bankomat PKO BP... - 36zl/rok

    > Czyli prawie wrocilem do puktu wyjscia: Zostalo PEKA SA i FORTIS !!!

    Skoro tak wybrales.
    Najdrozszy wariant dla obrotu 12000/rok....
    IMHO Fortis kieruje swoja oferte do innych klientow i odpowiednio ksztaltuje
    do tego TOiP.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2002-07-24 12:53:28
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "AMRA" <

    > Jesli nie zamierza brac kredytu w koncie (trzeba je splacac co miesiac) i
    > nie bedzie chciala innych kart niz VE i nie bedzie chciala kredytu i rozych
    > takich dodatkow - jest b. ok.

    w kombinacji np. z mBankiem (lepszy%) tworza bardzo dobry duet
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-07-24 13:18:39
    Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl>

    ** Robert K.** wrote:

    > Raczej odpada: niskie oprocent., drogi rach. internet. Zalety: duzo
    > oddzialow

    Ja myślę, że ideału nie ma. W przypadku e-pko bardzo ważnym argumentem
    jest ilość bankomatów i oddziałów, oraz obecność tokena. Jeśli te rzeczy
    się podsumuje (plus darmowe przelewy, choć żona nie korzysta), to
    wychodzi całkiem przyzwoicie. Podam przykład - co z tego, że konto w
    mbanku jest bezpłatne, jak wystarczy 3 razy polecieć do bankomatu
    non-euronet i już jest tyle, co za takie e-pko?

    Czy naprawdę w tym małym mieście w Lubelskiem (co to za miasto, sam
    mieszkam w Puławach) nie ma bankomatu PKO BP, a jest Pekao SA??? Trochę
    dziwne.

    Ja osobiście brałbym fortisa, a jeśli żona często WPŁACA gotówkę, to
    e-pko. Bo inaczej za 2 wpłaty zapłaci 7 zł i tyle samo wyjdzie.

    --
    * Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
    * http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

  • 9. Data: 2002-07-24 13:28:33
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Czy naprawdę w tym małym mieście w Lubelskiem (co to za miasto, sam
    > mieszkam w Puławach) nie ma bankomatu PKO BP, a jest Pekao SA??? Trochę
    > dziwne.

    a tak z ciekawosci - jak to jest z tymi bankomatami PKO BP??? W warszawskim
    metrze jeszcze nigdy nie udalo mi sie wyplacic innej kwoty niz 50 zl.To samo
    w HICie na Kabatach (Wawa). W innych mejscach to samo. Raz jeden jedyny kolo
    Gieldy w tym budynku co BGK udalo mi sie 40 zl. wyplacic.
    Czy jest na to jakis sposob?

  • 10. Data: 2002-07-24 17:25:14
    Od: d...@o...net (Piotr J. Ochwal)

    AMRA wrote:
    > a tak z ciekawosci - jak to jest z tymi bankomatami PKO BP??? W warszawskim
    > metrze jeszcze nigdy nie udalo mi sie wyplacic innej kwoty niz 50 zl.

    Ekspozytura w katakumbach pod hotelem Wariot - średnio co 2-3 dni
    wypłacam tam 20 zł. Zawsze są :-) Oczywiście trzeba te 20 zł wpisac z
    łapy, bo w menu na ekranie nie ma.
    --
    pjo