  • 11. Data: 2019-03-29 11:34:14
    Temat: Re: Citibank -> Revolut UWAGA!
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 09:26:53 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Dzięki.

    O curve już było w drugim wątku - DEKHX - z instrukcją wpisania kodu.

    Do N26 kod dawidr0508 lub załóż z linku https://n26.com/r/dawidr0508
    Wg mnie warto - curve z zasadami miesza, w N26, choć wymaga uprzedniego "doładowania"
    euro (wiadomo, że darmo i po dobrym kursie przez kantor aliora), zasady stałe i
    proste, również dla dużych sum - w strefie euro płatności bez prowizji i 5 darmowych
    wypłat z bankomatu miesięcznie, poza strefą euro przy płatnościach prowizja MC
    (0,2%), a za wypłatę z bankomatu 1,7%.

    A jak zrobisz kartą transakcję na ponad 15 euro, to obaj po 15 euro dostaniemy.

    > Tę już mam (kk z getinu).

    To po co Ci w ogóle inne zabawki?
    Tzn. dla sportu/hobby czy też wisienek jak najbardziej - ale tak użytkowo?
    Czy jednak getoutowi do końca nie ufasz?
    W sumie to nawet jak się uda to należy mieć backup.

    Żubrową KD wg mnie obecnie warto, warunki darmowości lekkie, a do tego jeszcze stówka
    na wejściu (a mi nawet dali dwie ;).
    Bankomaty zagraniczne za darmo, w PL 2 wypłaty miesięcznie.
    Plus obecnie konto oszczędnościowe na 3% do 30k na 6mc.
    Tylko uwaga - pewne jak w ruskim banku, czyli nie przepadnie ci, ale i nie dostaniesz
    - KAŻDY przelew z tego KO jest płatny - chyba że robisz go przez apkę lub system
    "mobilny", wtedy wszystkie są za darmo...

  • 12. Data: 2019-03-29 12:58:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 29 Mar 2019 03:34:14 -0700 (PDT), w
    <0...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > To po co Ci w ogóle inne zabawki?
    > Tzn. dla sportu/hobby czy też wisienek jak najbardziej - ale tak użytkowo?
    > Czy jednak getoutowi do końca nie ufasz?
    > W sumie to nawet jak się uda to należy mieć backup.

    Aby płacić w dziwnych miejscach, czyli uniknąć automatycznego obciążenia po
    miesiącu jeżeli zapomnę :)

  • 13. Data: 2019-03-29 13:43:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Curve i N26.

    Z tego co piszą, zasilenie Curve kredytówką Citka, też podpada pod 8%
    prowizji

    --
    Pete

  • 14. Data: 2019-03-29 13:44:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    > 8% min. 10 zł warto dodać. :)
    > Więc przy doładowaniu 5 zł... :D

    AFAIR minimalne doładowanie to 20 PLN.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2019-03-29 13:46:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-28 o 16:51, RobertS pisze:

    > a komuś naliczono prowizję?

    od 15.03 wszystkim :P

    > od jakiegoś czasu nie doładowałem Revoluta citkiem, ale wcześniej
    > przechodziło bez opłat

    przechodziło, bo jak sam mi Citi się przyznał, wcześniej nie potrafili
    rozpoznać zasilenia Revoluta.

    > ps
    > ciekawe co na to inne banki?

    zapewne już testują odpowiednie rozwiązanie.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2019-03-29 14:09:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 13:43:31 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Z tego co piszą, zasilenie Curve kredytówką Citka, też podpada pod 8%
    > prowizji

    Gdzie tak niby piszą?
    Sam nie testowałem, ale curve to zupełnie co innego niż rewolwer.
    Tam nie ma pojęcia "zasilenia" - curve jako merchant obciąża podłączoną kartę,
    transakcja jest bezgotówkowa, z IF i wszystkimi innymi ciekawostkami, nawet od
    jakiegoś czasu z takim MCC, jaki ma merchant, u którego użyta jest karta curve.
    Jedyne, po czym transakcję można rozpoznać, to dopisek "CRV*" w opisie - oraz
    oczywiście to, że obciążającym merchantem jest curve london.

    Choć kto tam wie, na temat używania citka do wynalazków od dawna powtarzałem, że
    ludzie mieli z tym kłopoty i zapewne będą mieli - i zgadłem.
    A jak citek nie chce IF od płacenia curve to nie - dostanie kto inny.

  • 17. Data: 2019-03-29 14:26:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-03-29, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    MC (0,2%), a za wypłatę z bankomatu 1,7%.

    > A jak zrobisz kartą transakcję na ponad 15 euro, to obaj po 15 euro dostaniemy.

    Jako karty z jakich krajów one się przedstawiają?

    Bo można sobie ciekawy case założyć, np. mieć VPN np. do UK, kartę "przedstawiającą
    się"
    jako UK i już można się rejestrować do usług UK-only. (po wskazaniu adresy ambasady
    polskiej jako "korespondencyjny" np. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2019-03-29 14:43:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 29 marca 2019 14:26:43 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Jako karty z jakich krajów one się przedstawiają?

    curve jako UK - a przynajmniej DCC proponuje funty.
    Siedzibę mają w Londynie - co prawda na wypadek brexitu założyli sobie coś w
    Niemczech - i to chyba coś całkiem niezłego, być może nawet bank (w UK są jako coś
    poziom niżej) - ale póki co kart nie wymieniają, więc tak się zastanawiam, jak z
    dniem twardego brexitu chcieliby część kart zostawić w curve UK, a część przenieść do
    curve DE?
    Wychodzi na to, że najprawdopodobniej wydają różne BIN w zależności od kraju
    rezydencji.

    N26 jako prawdziwa karta niemiecka ze strefy euro, sehr schoen ;>
    Choć też bym się nie zdziwił, gdyby BINy różnicowali w zależności od kraju rezydencji
    - w końcu nie bez powodu w PL usługi zaczęli świadczyć dużo później niż w "poważnych"
    krajach UE.

    Rewolwer zaś to w zależności, kiedy masz wydany - są nawet karty rozpoznawane jako
    polskie, wydaje je danska bank polska (a tak naprawdę jest to polski oddział danske
    bank). Zaleta, że w PL nie nadziejesz się na DCC oraz można bez surcharge wypłacać w
    euronetach, wada - wiadomo ;P

    A co to za warte zachodu usługi UK-only?
    A szczególnie te, z których można skorzystać siedząc w PL (z uwagi na wspomniany
    VPN)?

  • 19. Data: 2019-03-29 22:11:42
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > Jedyne, po czym transakcję można rozpoznać, to dopisek "CRV*" w opisie - oraz
    oczywiście to, że obciążającym merchantem jest curve london.

    Samcik o tym pisze. Zresztą transakcje revolut też jakoś łatwe do
    odfiltrowania nie są, bo Citek napisał, że wcześniej nie umieli a teraz
    potrafią rozpoznać revoluta.

  • 20. Data: 2019-03-30 08:49:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Łatwe są, tylko citek głupi.
    Tzn. głupio ściemnia. Zapewne problem był znany od dawna, ale skala ustawiła go
    daleko w kolejce. Skala wzrosła, w kolejce się przesunął i zaimplementowali. Tzn.
    zrobili to w końcu dobrze, bo raporty o tym, że doładowanie rewolwera np. nie podkega
    prowizji, ale i nie ma GP - a czegoś takiego w ogóle w cenniku nie ma - były już
    dawno - wiec skoro się chrzaniła kwalifikacja jako gotówkowe to dla spokoju - bo
    wcześni rewolwerowcy to byli raczej uświadomieni klienci - przesunęli do
    bezgotówkowych do czasu naprawy i rozpoczęcia strzyżenia klientów nieuświadomionych.

    W każdym razie citka nawet do curve nie dodam, i dobrze.