  • 1. Data: 2008-02-23 19:46:15
    Temat: Citi - spłata karty, jak
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    Witam,

    Mam prośbe o rozwianie moich wątpliwości.
    Mam karte Citi - bezpłatny limit na 56 dni.
    Jak to jest z terminami spłaty? Czy dobrze rozumiem, że:
    1) dostaje wyciąg z minimalną kwotą spłaty i terminem.
    Spłacam to minimum i mam spokój do następnego wyciągu.
    albo może:
    2) muszę sam pilnować terminów księgowania poszczególnych operacji i
    pilnować, żeby data od żadnego obciążenia nie przekroczyła 56 dni.

    Pytam, bo zasugerowałem się odpowiedzią 1) i w ten sposób przekroczyłem
    termin 56 dni dla jakiejś operacji (nie mam pojęcia jak obliczają
    "minimum" do spłaty, nie pokrywa się z kwotą żadnego obciążenia.
    I przez to (tak wyjaśniono) zniknęło mi ok. 30zł - karne odsetki,
    notabene nie ma tego na żadnym wyciągu (!) - po prostu czarna dziura.
    Przyjąłem wyjaśnienie, ale teraz patrze - znowu brakuje 27 zł, chociaż
    wszystko poksięgowane - brak 'wiszących' blokad. A terminy nie przekroczone.

    pozdrawiam
    --
    Sektor windykacyjny jest najszybciej rozwijającą się
    branżą całego polskiego rynku finansowego.

  • 2. Data: 2008-02-23 19:54:12
    Temat: Re: Citi - spłata karty, jak
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Piotr C." <k...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2) muszę sam pilnować terminów księgowania poszczególnych operacji i
    > pilnować, żeby data od żadnego obciążenia nie przekroczyła 56 dni.

    Jesli nie masz zamiaru płacić odsetek, spłacasz całe zadłużenie wykazane na
    wyciągu w terminie nie późniejszym niż wykazany na wyciągu.

    marekz

  • 3. Data: 2008-02-23 20:09:02
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    MarekZ wrote:
    > Jesli nie masz zamiaru płacić odsetek, spłacasz całe zadłużenie wykazane
    > na wyciągu w terminie nie późniejszym niż wykazany na wyciągu.

    No ale wtedy gdzie te 56 dni bez odsetek?? Najstarsze obciążenie z
    wyciągu będzie miało 30 dni od księgowania.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-02-23 20:14:56
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > No ale wtedy gdzie te 56 dni bez odsetek?? Najstarsze obciążenie z wyciągu
    > będzie miało 30 dni od księgowania.

    Wyciąg obejmuje transakcje z około 30 dni. Od dnia jego wygenerowania masz
    około 26 dni aby spłacić kwotę na nim wykazaną. Dla transakcji rozliczonej w
    pierwszym dniu okresu obejmowanego przez wyciąg daje to około 56 dni.

    Piszę około, bo niektóre miesiące mają inną ilość dni niż 30, a w przypadku
    gdy termin spłaty wypada w dzień wolny jest on przesuwany

    marekz

  • 5. Data: 2008-02-23 20:18:22
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > masz około 26 dni aby spłacić kwotę na nim wykazaną. Dla transakcji
    > rozliczonej w pierwszym dniu okresu obejmowanego przez wyciąg daje to

    Aaa teraz wszystko jasne, dzięki za wyjaśnienie. Czyli wszystko się
    rozbija o to, że "56 dni" to tak naprawde "DO 56 dni" ;)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-02-23 20:28:46
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Lut, 21:18, "Piotr C." <k...@g...com> wrote:

    > Aaa teraz wszystko jasne, dzięki za wyjaśnienie. Czyli wszystko się
    > rozbija o to, że "56 dni" to tak naprawde "DO 56 dni" ;)

    I ze kwota minimalna oznacza splate uruchamiajaca naliczenie odsetek
    od wszystkich transakcji robionych w okresie, ktorego dotyczy - i to
    od daty zrobienia transakcji.
    Sztuka korzystania z KK to splacanie calego zadluzenia z wyciagu,
    nawet jesli ma sie pod to np. zrobic debet na koncie.

  • 7. Data: 2008-02-25 07:16:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Tak właśnie. Masz spokój i odsetki.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 8. Data: 2008-02-28 02:11:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" a...@u...goo
    glegroups.com

    : Sztuka korzystania z KK to splacanie calego zadluzenia z wyciagu,
    : nawet jesli ma sie pod to np. zrobic debet na koncie.

    Powiedziałbym raczej -- zwłaszcza wtedy. :) Dzięki debetowi karta
    kredytowa daje największe oszczędności, bo debet zazwyczaj kosztuje
    ze 3 razy więcej niż ,,lokata''.

    BTW tej liczby 3 -- ponoć już za kilka lat będzie można myśleć
    o odbelkowianiu. Tusk więc nie kłamał, ;) gdy obiecywał obniżanie podatków.

    -=-

    Jeśli zaś chodzi o te 56 dni.

    "Piotr C." fppved$1ke$...@n...news.tpi.pl

    > Aaa teraz wszystko jasne, dzięki za wyjaśnienie. Czyli wszystko się
    > rozbija o to, że "56 dni" to tak naprawde "DO 56 dni" ;)

    Bankierzy nie biorą obsługi KK znikąd. Weź sobie cokolwiek, za co
    płacisz po fakcie (na przykład telefon) i jakiś okres rozrachunkowy
    (na przykład od pierwszego dnia miesiąca do ostatniego dnia miesiąca)
    oraz czas (tydzień dla operatora; tydzień dla poczty, aby Ci dostarczyła
    rachunek; tydzień dla Ciebie, abyś nie musiał z tym rachunkiem gonić ,,na
    pocztę'' ostatniego dnia z wywalonym językiem) na zapłacenie rachunku.

    Za rozmowę przeprowadzoną 01 lutego zapłacisz około 21 marca, więc
    skredytują Cię na około 50 dni, natomiast za rozmowę przeprowadzoną
    29 lutego także zapłacisz około 21 marca, więc tutaj skredytują Cię
    raptem na 21 dni. Za rozmowę przeprowadzoną 01 marca zapłacisz około
    21 kwietnia, czyli skredytują Cię na około 52 dni.

    Na tej samej zasadzie działa okres ;) w/na KK. :)

    Tyle, że trwa on od 51 do 60 dni. Deminet daje 60 -- ciekawe,
    jak on to robi, bo chyba sporządzając kolejny wyciąg, nie wie,
    czy spłaciłeś poprzedni/ostatni okres.

    No i operatorzy też różnie dają. :)

    -=-

    Każdy zdrowy na umyśle kredytuje swego klienta, o ile klient tego
    potrzebuje i jest godny stosownego zaufania. Dlaczego bank miałby
    tego nie czynić?

    Obrót gotówki jest drogi, dlaczego więc nie zastąpić go
    obrotem bezgotówkowym, jeśli takowy będzie poręczny? :)

    Oczywiście ktoś za ten obrót musi płacić, ale gotówkowy też ktoś musi płacić. :)

    --