  • 31. Data: 2018-03-27 08:39:12
    Temat: Re: Citek sobie żarty robi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:4a4f4147-933b-40a7-9f6d-8516150910fc@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 26 marca 2018 13:59:41 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Chodzi o takie uwiązanie klienta doprowadzić do tego ze będzie płacił
    >"kwotę minimalną" miesiąc w miesiąc

    Zapewne ... ale to juz klienta rola, zeby uwazac na wydatki.

    >Ma 50tys przyznanego limitu w tym 5 tys wykorzystanego 5 tys dochodu,
    >5tys wykorzystanego,
    >skusi sie na bilet za 2000usd i i od kolejnego miesiąca płaci tylko
    >"kwotę minimalną';)

    Jak obok zaczna strzelac, to inaczej bedziesz mowil.
    Albo jak cie wyrzuca z hotelu, bo biuro podrozy zbankrutowalo.

    A przy okazji ... oczywiscie w tym celu limit trzeba miec
    niewykorzystany :-)

    Taki jeden we wroclawiu chyba ciagle jest sądzony, bo mial za maly
    limit na karcie, a hotele na Zanzibarze drogie.

    J.

  • 32. Data: 2018-03-27 08:46:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2018 08:39:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Taki jeden we wroclawiu chyba ciagle jest sądzony, bo mial za maly
    > limit na karcie, a hotele na Zanzibarze drogie.

    Ciekawe jak skończył taki jeden co miał kartę z duuuuuzym limitem i szampana w cocomo
    kupował;)

  • 33. Data: 2018-03-27 11:36:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Ciekawe jak skończył taki jeden co miał kartę z duuuuuzym limitem i
    >szampana w cocomo kupował;)

    Najrozsadniej byloby mu dac podwyzke, zeby mial z czego splacac :-)

    J.

  • 34. Data: 2018-03-27 12:29:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wyjaśniam dla prasy, żebyś się nie kompromitował bardziej niż to konieczne.
    W BIK dla karty kredytowej widać tylko całą kwotę udzielonego kredytu, niezależnie od
    tego, czy wydałeś choć złotówkę czy też masz pod korek.
    A NIE jest tak, że bank wysyła tam informację o każdych zakupach w biedronku czy
    każdej spłacie.
    Kredyt jest udzielony w wysokości limitu - i zawsze cała kwota limitu zmniejsza
    zdolność kredytową.
    Nie pamiętam z raportu BIK, czy obok sumy jest informacja, że dotyczy to karty
    kredytowej (chyba jest), oraz czy są informacje o oprocentowaniu (możliwe) i/lub
    wymaganej minimalnej spłacie kapitału (a to ma wpływ, citek chce 3,42%, db 4%, a
    eurobank chciał - zaś żaba bodajże również chce - 5% - a do tego różnią się też
    bezwzględne sumy minimalne spłat).
    Ale nawet jeśli te informacje są, to bank analizujący zdolność kredytową i tak może
    do tego podstawiać sobie własne parametry.
    Reasumując - przy danych zarobkach plus innych parametrach (osoby na utrzymaniu,
    wydatki mieszkaniowe itp.) można mieć nieruszone limity na KK - i mimo to (w
    zależności od banku i jego procedur) dalszej zdolności kredytowej już nie mieć.

  • 35. Data: 2018-03-27 12:45:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to przynajmniej przez telefon się dowiedziałeś, ile "musi być".
    Ja zobaczyłem to dopiero na podpisanej umowie - a, jak pisałem, zaraz chcieli sami do
    155% podwyższyć.
    Logiki w tym nie szukam, widać citek tak ma.
    Moja mama miała jeszcze inny scenariusz - na umowie było tak: limit 9600, a jak
    dostarczysz dokumenty dochodowe, to automatycznie podniesiemy na 11600 (dobrze, że
    nie 11584 ;P). Oczywiście nic z tego automatycznego podniesienia nie wyszło - a jak
    się zaczęliśmy upominać, bo jednym z warunków dostania telefonu w promocji było
    właśnie dostarczenie dokumentu dochodowego, to była odpowiedź, że można ponieść do
    10300. Cóż, mama nie chciała zaokrąglać, a telefon dostaliśmy.

    Zaś ST się nie bój, poklikać zawsze można, do potwierdzenia zmian trzeba jeszcze
    kliknąć "akceptuj". Choć ostrzegam, jak masz zgody włączone, to mogą po takim
    poklikaniu zacząć dzwonić ;>

  • 36. Data: 2018-03-27 12:50:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 marca 2018 22:07:15 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski
    napisał:

    > Teraz, to jakie będziesz miał odsetki od kilku(nasto)tysięcznej lokaty?

    Mam ponad 20zł miesięcznie od lokaty 10k (lion's 3,15%).
    Pewnie, że obecnie to raczej zabawa, ale dlaczego bank nie miałby fundować dobrego
    szampana na sylwestra? ;>
    Do tego wygoda - pod ręką mam kasę, a jest to kasa banku - moja zaś leży
    uporządkowana na lokatach i KO.
    Można chcieć, można nie chcieć.

  • 37. Data: 2018-03-27 13:07:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zaś ST się nie bój, poklikać zawsze można, do potwierdzenia zmian trzeba jeszcze
    kliknąć "akceptuj". Choć ostrzegam, jak masz zgody włączone, to mogą po takim
    poklikaniu zacząć dzwonić ;>

    Zostaw zawsze choć kawałek tekstu na który odpowiadasz. Ja mam
    ustawione, że widzę tylko nie przeczytane wiadomości i w takiej sytuacji
    muszę się domyślać, że to może być odpowiedź na moją wiadomość.

    Z potwierdzaniem to Citek mnie zaskoczył. Normalnie (inne banki)
    spokojnie sobie przepisuję kod jednorazowy (patrząc na telefon i
    klawiaturę), potem mogę jeszcze rzucić okiem na ekran aby sprawdzić, że
    się nie pomyliłem, a Citek nie daje takiej szansy.
    Napisałem im, że moim zdaniem to nie jest ergonomiczne.

    Poza tym przy wszystkich (kilku) odbiorcach jakich na razie mam
    wykonanie przelewu nie wymaga kodu jednorazowego. Pojawia się info,
    które interpretuję jako, że jest ustawione, że kod nie jest wymagany,
    ale ja tego na pewno świadomie nie ustawiałem. Te co mam (do siebie)
    akurat takie mają być więc na razie mnie to nie boli.
    P.G.

  • 38. Data: 2018-03-27 13:17:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    szampana na sylwestra? ;>
    > Do tego wygoda - pod ręką mam kasę, a jest to kasa banku - moja zaś leży

    Tak jest. Jeśli nawet bank zafunduje mi jedno piwo rocznie, to dlaczego
    nie miałbym z tego skorzystać?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 39. Data: 2018-03-27 13:35:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2018 12:29:42 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Wyjaśniam dla prasy, żebyś się nie kompromitował bardziej niż to konieczne.

    Nie widać komu odpisujesz ale parę swoich uwag dorzucę;)

    > W BIK dla karty kredytowej widać tylko całą kwotę udzielonego kredytu, niezależnie
    od tego, czy wydałeś choć złotówkę czy też masz pod korek.

    Nie.
    Widać kwotę przyznanego limitu i widać kwotę wykorzystana na dzień aktualizacji
    raportu przez konkretny bank i widać też historię(miesięczną) wykorzystania od
    początku przyznania limitu)
    Czyli jak np bank robi wsady 5go to widać kwotę przyznanego limitu i saldo na 5go.

    > A NIE jest tak, że bank wysyła tam informację o każdych zakupach w biedronku czy
    każdej spłacie.

    Ale podaje aktualne saldo(wykorzystanie limitu) na dany dzień

    > Kredyt jest udzielony w wysokości limitu - i zawsze cała kwota limitu zmniejsza
    zdolność kredytową.

    Tak jest najczęściej bo tak banki sobie ustaliły(być moze tak im knf narzucił)

> [...]
    eurobank chciał - zaś żaba bodajże również chce - 5% - a do tego różnią się też

    Nie ma takich szczegółów. Jest data powstania limitu, kwota przyznanego i historia
    wykorzystania
    Przy ocenianiu zdolności banki najczęściej przyjmują 1,5% przyznanej kwoty jako
    "miesięczne obciążenie"

    > Ale nawet jeśli te informacje są, to bank analizujący zdolność kredytową i tak może
    do tego podstawiać sobie własne parametry.
    Jw najczęściej 1,5% przyznanego limitu

> [...]
    zależności od banku i jego procedur) dalszej zdolności kredytowej już nie mieć.

    Dokładnie tak.

  • 40. Data: 2018-03-27 14:10:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2018 12:50:22 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    szampana na sylwestra? ;>
    > Do tego wygoda - pod ręką mam kasę, a jest to kasa banku - moja zaś leży

    Kwestia za jaką cenę
    Napisz z iloma bankami masz/miałeś "relację"
    I teraz pomnożyć to przez ilość TOiP oraz regulaminów do zapoznania to wyjdzie czy
    ten szampan sylwestra to darmowy czy jednak dość drogi