  • 1. Data: 2010-10-15 08:06:46
    Temat: Ciekawostka (niemiła) z Japonii
    Od: luc <b...@g...net>

    "Bankowcy i organizacje płatnicze - Visa i MasterCard - zachęcają nas
    do tego, byśmy jak najczęściej płacili kartą. Uzasadnienie jest
    oczywiste: każda transakcja karciana to czysty zysk dla banku i
    organizacji płatniczej, a każda wypłata z bankomatu - to czysta
    strata. Tymczasem jedna z czytelniczek "Gazety" dzięki używaniu karty
    płatniczej... o mało nie zbankrutowała."

    Więcej tu:

    <http://wyborcza.biz/finanse/
    1,105684,8515257,Uzywala_karty_platniczej_za_granica
    __I_o_malo_nie.html>

    Ciekawe, czy spotyka to wszystkich, którzy tam płacą za pomocą
    plastikowego pieniądza? ZTCP, to nikt na grupie się nie skarżył na
    to...

    pzdrwm
    luc

  • 2. Data: 2010-10-15 08:26:18
    Temat: Re: Ciekawostka (niemiła) z Japonii
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 3:06 AM, luc wrote:
    > Ciekawe, czy spotyka to wszystkich, którzy tam płacą za pomocą
    > plastikowego pieniądza? ZTCP, to nikt na grupie się nie skarżył na
    > to...

    wielu moich znajomych jeździ do Japonii i nigdy nie słyszałem o żadnych
    problemach.

    Kolejny dowód na to, że nie jeździ się z jedną kartą, na dodatek
    debetową, gdzie można uziemić własną kasę na długi okres czasu.

  • 3. Data: 2010-10-15 08:47:32
    Od: "Sinus" <s...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):
    > wielu moich znajomych jeździ do Japonii i nigdy nie słyszałem o żadnych
    > problemach.

    Też wydaje mi się to nieprawdopodobne. Może problem dotyczy jakiegoś
    wybranego akceptanta w Japonii albo luki w systemie banku z Polski który źle
    przyjmuje te clearingi.

    --
    Sinus

  • 4. Data: 2010-10-15 10:43:12
    Od: Marcin Kasperski <M...@m...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > wielu moich znajomych jeździ do Japonii i nigdy nie słyszałem o
    > żadnych problemach.

    To jest ewidentny babol w systemie informatycznym banku plus potworne
    niechlujstwo w ludzkiej obsłudze. Ktoś mi wytłumaczy, jak bank może
    wiedzieć, że źle księguje transakcje z danego obszaru i nic z tym nie
    robić? Nawet jeśli nie umieją czy nie mają kim poprawić kodu, to mogą
    sobie robić raporty i ręcznie to przeksięgowywać a nie czekać z każdym
    przypadkiem aż klient przyjdzie z reklamacją. Albo przynajmniej w ogóle
    zablokować autoryzacje z odpowiednich państw i uprzedzić o tym klientów.

    A jeśli jest prawdą, że klientka została obciążona odsetkami i ich nie
    zwrócono (w to jednak chyba wątpię) to już po prostu zupełna zgroza i
    bezwstyd.

    A największą zagadką jest dla mnie, czemu bojowy pan Samcik nagle nabrał
    wody w usta i nie śmie powiedzieć, jaki to bank. Który bank teraz kupuje
    duże reklamy w gazecie?

  • 5. Data: 2010-10-15 11:21:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 3:47 AM, Sinus wrote:

    > Też wydaje mi się to nieprawdopodobne. Może problem dotyczy jakiegoś
    > wybranego akceptanta w Japonii albo luki w systemie banku z Polski który źle
    > przyjmuje te clearingi.

    możliwe.
    zapewne poszło o przecinki i kropki w cyferkach.

    też miałem z nimi problemy. pewna firma jest nieprzewidywalna jeśli
    chodzi o dostosowywanie programow na lokalne rynki.

  • 6. Data: 2010-10-15 14:18:03
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    wcale nie trzeba jechac do japoni, zeby trafic na takie sliczne rozliczenie,
    bo wegierski forint tez nie ma juz jednostek dziesietnych, a na wypoczynek
    ludzie tam jezdza dosc czesto. ciekawe, ktory to bank ma taki fantastyczny
    system...

  • 7. Data: 2010-10-15 17:32:43
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

    W dniu 2010-10-15 10:47, Sinus pisze:

    > Też wydaje mi się to nieprawdopodobne. Może problem dotyczy jakiegoś
    > wybranego akceptanta w Japonii albo luki w systemie banku z Polski który źle
> [...]

    kredytbank ponoc mial promocje o wyjezdzie z przygodami z visa :-)

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 8. Data: 2010-10-15 17:47:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 12:32 PM, Król Dopalaczy wrote:
    > kredytbank ponoc mial promocje o wyjezdzie z przygodami z visa :-)

    :)

  • 9. Data: 2010-10-15 20:06:11
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-15 10:06, luc pisze:
> [...]
    >
    > pzdrwm
    > luc
    >
    > 'jak czlowiek umrze, to nie zyje' kurt vonnegut, jr.

    A wiecie lemingi ze np na Tawanie nie maja ichnich groszy ? Placi sie
    tylko wielokrotnosciami dolara taiwanskiego.

  • 10. Data: 2010-10-15 20:15:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/15/2010 3:06 PM, konieczko wrote:

    > A wiecie lemingi ze np na Tawanie nie maja ichnich groszy ? Placi sie
    > tylko wielokrotnosciami dolara taiwanskiego.

    ale za to mają przecinki co trzy cyfry, co po niektóry system wprawia w
    niezły pół głowy, że pierwsze trzy cyfry to jednak nie częśc ułamkowa.