  • 1. Data: 2010-10-14 18:59:18
    Temat: przekaz do mBanku -oczekiwanie
    Od: "Moncia" <M...@T...pl>

    Witam! Ktoś wpłacił mi przekazem pocztowym pewną kwotę i czekam już 5 dni i
    na koncie brak kasy. Zastanawiam się, czy w ogóle wpłacił czy oszukuje. Ile
    się czeka standardowo, albo najdłużej na zaksięgowanie kasy w mBanku
    wpłaconej na poczcie?

  • 2. Data: 2010-10-14 19:16:37
    Temat: Re: przekaz do mBanku -oczekiwanie
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Moncia pisze:

> [...]
    > dni i na koncie brak kasy. Zastanawiam się, czy w ogóle wpłacił czy
    > oszukuje. Ile się czeka standardowo, albo najdłużej na zaksięgowanie

    Przekazem pocztowym - do 14 dni. Listonosz przynosi. :-)

    No, chyba że to nie był przekaz pocztowy, tylko wpłata na poczcie -
    wtedy zwykle nie więcej jak 1 dzień roboczy.

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2010-10-14 19:18:02
    Od: "Moncia" <M...@T...pl>

    > Przekazem pocztowym - do 14 dni. Listonosz przynosi. :-)
    >
    > No, chyba że to nie był przekaz pocztowy, tylko wpłata na poczcie - wtedy
    > zwykle nie więcej jak 1 dzień roboczy.

    To była wpłata na rach-k na poczcie -czyli 1 dzień czekania?

  • 4. Data: 2010-10-14 19:33:27
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Moncia pisze:

    > To była wpłata na rach-k na poczcie -czyli 1 dzień czekania?

    To by trzeba się wczytać w regulamin Poczty - a jak znam Pocztę, to
    sobie pewnie na to 14 dni zarezerwowali. Tym niemniej doświadczenie
    pokazuje, że jak po 2 dniach roboczych nie ma kasy, to można spokojnie
    przyjąć, że po prostu nie było tej wpłaty, albo była błędna.

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2010-10-14 19:59:07
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-14 20:59, Moncia pisze:
> [...]
    > dni i na koncie brak kasy. Zastanawiam się, czy w ogóle wpłacił czy
    > oszukuje. Ile się czeka standardowo, albo najdłużej na zaksięgowanie

    http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=F
    inanse&F=Wplaty
    popros gostka o skan potwierdzenia wplaty

  • 6. Data: 2010-10-14 20:35:57
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-10-14 21:59, spammtrapp pisze:
    > popros gostka o skan potwierdzenia wplaty

    A po co? Czy to cos mu da?
    Jak ktos chce oszukac to spreparowanie takiego skanu zajmie kilka minut...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2010-10-14 20:37:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-14 22:35, Marcin pisze:
    > Witam

    > A po co? Czy to cos mu da?
    > Jak ktos chce oszukac to spreparowanie takiego skanu zajmie kilka minut...

    To zależy jak bardzo chce oszukać.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-10-14 20:51:45
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-14 22:35, Marcin pisze:
    > Witam

    > A po co? Czy to cos mu da?
    > Jak ktos chce oszukac to spreparowanie takiego skanu zajmie kilka minut...

    A oszustwa dojdzie podrobienie dokumentu.

  • 9. Data: 2010-10-14 20:58:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-14 22:51, spammtrapp pisze:

    > A oszustwa dojdzie podrobienie dokumentu.

    Po pierwsze - w opisywanej sprawie oszustwa w rozumieniu art. 286kk
    nie ma. Warunkiem przestępstwa jest bowiem uzyskanie korzyści majątkowej
    poprzez wprowadzenie w błąd. Pytająca mówi, że tylko czeka na jakiś
    przelew. Doszło może do kłamstwa, ale to niekaralne.

    Po drugie: nikt nikomu oryginału nie będzie wysyłał, więc o jakim
    podrobieniu dokumentu mówimy?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-10-14 21:09:48
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-14 22:58, Liwiusz pisze:
> [...]
    > poprzez wprowadzenie w błąd. Pytająca mówi, że tylko czeka na jakiś
    > przelew. Doszło może do kłamstwa, ale to niekaralne.

    I jesli przelew nie został nadany to nadal mamy do czynienia z klamstwem?
    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
    do należytego pojmowania przedsiębranego działania,

    Załózmy ze pytajacy wyslal kupujacemu towar po otrzymaniu skanu
    potwierdzenia wpłaty na konto. To już chyba jest niekorzystne
    rozporządzenie własnym mieniem. (Inna sprawa ze tego nie wiemy i jesli
    tak nie jest to masz oczywiscie racje.)

    > Po drugie: nikt nikomu oryginału nie będzie wysyłał, więc o jakim
    > podrobieniu dokumentu mówimy?

    O podrobieniu w celu użycia za autentyczny.
    Elementy prawa autorstwa Jerzego Lewandowskiego, strona 267 oraz
    Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia
    dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    od 3 miesięcy do lat 5.

    Zeskanowanie podrobionego dokumentu wpłaty celem potwierdzenia dokonania
    tej wpłaty nie podchodzi pod 'lub takiego dokumentu jako autentycznego
    używa'?