  • 1. Data: 2009-03-01 09:03:39
    Temat: Ciekawostka - Rostowski.
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Prawda nie jest nigdy produktem głosowania....
    http://waldemar-rajca.blog.onet.pl/2,ID367016957,RS1
    ,index.html

    "[...] W Pekao S.A. doradcą był też inny znany człowiek, a obecnie minister
    finansów rządu Platformy Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa, jak
    najbardziej Ludowego- pan Jacek Vincent Rostowski, były wykładowca na
    Uniwersytecie Środkowoeuropejskim w Budapeszcie, założonym i finansowanym
    przez znanego filantropa i dobroczyńcę pana Georgesa Sorosa..
    Pan Jacek- Jan Vincent Rostowski urodził się w Londynie, gdzie przebywał na
    emigracji jego ojciec, Roman Rostowski, osobisty sekretarz Tomasza
    Arciszewskiego i, premiera RP na wychodźstwie , członka Polskiej Partii
    Socjalistycznej. Pan Roman Rostowski, w latach pięćdziesiątych pracował w
    dyplomacji brytyjskiej, więc pan Jacek spędzał dzieciństwo w Kenii,
    Mauritiusie i na Seszelach.
    W latach siedemdziesiątych przyszły minister studiował stosunki
    międzynarodowe, ekonomię i historię, a w 1975 roku uzyskał tytuł magistra z
    ekonomii na Londyn School of Economics and Political Scence.
    Od 1995 roku został profesorem i dziekanem Wydziału Ekonomii na Central
    European University w Budapeszcie i związał się z panem Sorosem.,
    W Polsce pojawił się w 1989 roku, jako jeden z zachodnich doradców ministra
    finansów profesora Leszka Balcerowicza, przyjechał tu wraz ze swoim
    nauczycielem, innym profesorem Stanisławem Gomółką, a także Jeffreyem
    Sachsem i Dawidem Liptonem.
    Profesor Rostowski doradzał panu profesorowi Leszkowi Balcerowiczowi do 1991
    roku. Ciekawe, czy to mu doradził, żeby trzymać sztywny kurs dolara w
    stosunku do złotówki, ( 1 dolar= 9500 złotych!), przez szesnaście miesięcy,
    w wyniku czego z Polski wypłynęło około 17 miliardów dolarów, jak się
    szacuje..
    Czy my musimy mieć doradców z zagranicy? Nie mamy swoich specjalistów w
    zakresie finansów?
    W 1997 roku został szefem Rady Polityki Makroekonomicznej( a po co komu
    taka rada?) w Ministerstwie Finansów. Później był doradcą profesora Leszka
    Balcerowicza w Narodowym Banku Polskim.
    Pan profesor Rostowski jest także współzałożycielem fundacji Centrum Analiz
    Społeczno Ekonomicznych kierowanej przez panią Ewę Balcerowicz, żonę pana
    Leszka..
    Kilka lat temu było sporo szumu nad pieniędzmi, które się w tej fundacji
    znajdują i skąd pochodzą ale spraw ucichła i nikt nie został ukarany..
    Pan Jacek od 2004 roku pracował jako doradca prezesa banku Pekao S.A., Jana
    Krzysztofa Bieleckiego, a potem ten zaproponował go panu Tuskowi na ministra
    finansów. [...]".

    Endriu

  • 2. Data: 2009-03-01 09:16:11
    Temat: Re: Ciekawostka - Rostowski.
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > ministra finansów profesora Leszka Balcerowicza, przyjechał tu wraz ze
    > swoim nauczycielem, innym profesorem Stanisławem Gomółką, a także

    Nie orientujecie się drodzy koledzy czy ten Jefrey Sachs ma coś wspolnego z
    Goldamn Sasch ?

    Endriu

  • 3. Data: 2009-03-01 09:43:42
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Nie orientujecie się drodzy koledzy czy ten Jefrey Sachs ma coś wspolnego
    > Goldamn Sasch ?

    Przy wpisywaniu w google:

    " jeffrey sachs goldman sachs"

    http://tiny.pl/b799

    "[...] Jego rodzina jest wsp&oacute;łwłaścicielem banku Goldman Sachs.
    Jeffrey otrzymał tytuł doktora hc UJ. Jest bliskim znajomym Balcerowicza
    [...]"

    Endriu

  • 4. Data: 2009-03-01 09:53:33
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    >
    > "[...] Jego rodzina jest wsp&oacute;łwłaścicielem banku Goldman Sachs.
    > Jeffrey otrzymał tytuł doktora hc UJ. Jest bliskim znajomym Balcerowicza

    O .. tu również ciekawostka .... Całe to towarzystwo książkę sobie razem
    napisało...:

    PO 10 LATACH - transformacja i rozwój w krajach postkomunistycznych
    http://wysylkowa.pl/ks532526.html

    "[... ] Wśród autorów poszczególnych części są, m.in.: Leszek Balcerowicz,
    Lajos Bokros, Nicholas Barr, Stanley Fisher, Vaclav Klaus, Jacques de
    Larosiére, Michał Rutkowski, Stanisław Welisz, Stanisława Golinowska, Marek
    Dąbrowski, Lucjan T. Orłowski, Jacek Rostowski, Stefan Bratkowski, Daniel
    Gross, Andrew Werner, David Lipton, Stanisław Gomułka. [...]".

    Pytanie zasadnicze - czy Jefrey Sachs ma coś wspólnego
    http://tiny.pl/bq5v

    3. Lloyd Blankfein (Goldman Sachs)

    Wtedy nasz spadek złotówki i sprzedaż przez Tuska euro "na górce" nabierze
    całkiem innego "kolorytu" .....

    Endriu

  • 5. Data: 2009-03-01 09:55:03
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Uniwersytecie Środkowoeuropejskim w Budapeszcie, założonym i finansowanym
    > przez znanego filantropa i dobroczyńcę pana Georgesa Sorosa..

    Dzięki za to resume życia Rostowskiego, myślałem że to jakiś przecientniak a
    tu taka poztywna niespodzianka. Najlepiej wróży współpraca z Balcerowiczem,
    wygląda na to że idzie ku lepszemu.

    Bartłomiej Miara

  • 6. Data: 2009-03-01 10:06:41
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    > Nie orientujecie się drodzy koledzy czy ten Jefrey Sachs ma coś wspolnego
    > z Goldamn Sasch ?

    Kurcze a ten David (wybitnie żydowskie imie!) Lipton ma coś wspólnego z
    herbatą którą właśnie piję? wygląda że tak:

    http://www.google.pl/search?q=Dawid+Lipton+herbata&r
    ls=com.microsoft:pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&st
    artPage=1

    Ten spisek sięga dalej niż myślałem....

    Bartłomiej Miara

  • 7. Data: 2009-03-01 10:08:24
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > wygląda na to że idzie ku lepszemu.

    Ja bym raczej powiedział że jak zwykle idzie, ale raczej po staremu:

    > Skoro Tusk i Goldman Sachs zarobił, to kto stracił ?.

    My Naród!

    Endriu

  • 8. Data: 2009-03-01 12:54:43
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    > My Naród!

    Że co? GS zarobił czyli (prawdopodobnie):

    - pożyczył np 1mld zł, zamienił na euro po 4zł czyli ma 250 mln euro
    - poczekał/spowodował aż euro wzrośnie do 4.5zł
    - sprzedał euro po 4.5 zł co daje mu 1.125 mld zł.
    - oddaje 1mld zł + 5% odsetek = 1.050 zł
    - zostaje zysk 120 mln zł -> 26,7 mln euro minus to co musiał wydać na
    osłabienie złotego

    A Tusk poprostu sprzedał euro na górce...dzięki czemu Naród zyskał bo
    zamiast z uni dostać np 28 mld złotych (gdyby zamienił wszystko po kursie 4
    zł), może dostać ok 31-32 mld (nie sprzedał wszystkiego chyba jeszcze)

    Tusk (Naród) zarobiłby przy prawdziwej interwencji, grając traz na
    wzocnienie złotego, ale na to trzeba mieć pieniądze (rezerwy
    walutowe+pożyczkę z np ebi) + jaja + popracie npb + dogadać się innymi
    państwami EE + trochę szczęscia :)

    Bartłomiej Miara

  • 9. Data: 2009-03-01 13:14:57
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]

    > stosunku do złotówki, ( 1 dolar= 9500 złotych!), przez szesnaście
    > miesięcy, w wyniku czego z Polski wypłynęło około 17 miliardów dolarów,

    Kolejny który twierdzi iż w kraju ograniętym hiperinflacją i z
    nieobsługiwanym zadłużeniem zagranicznym 60-80% PKB, kurs USD można było
    zagwarantować na 1,5 roku na poziomie 9500 zł przy pomocy rezerw w
    wysokości 1 mld USD i dzięki którym można było również wytransferowac 17 mld
    USD. Przypomnę że szacuje sie że w ciągu ostatniego 0,5 roku wytransferowano
    z Polski 20-30 mld EUR co spowodowało spadek kursu PLN o 50%. Poza tym
    najlepsi eksperci NBP, Prezydenta oraz swiata finansów twierdzą że 46 mld
    EUR rezerw nie wystarczy nie tylko na obronę jakigokolwiek sztywnego
    poziomu - choćby 5 PLN za 1 EUR - ale także na utrzymanie kursu w widełkach
    +-15% przez głupie 2 lata.

    Swoją drogą nie wiem dlaczego wszyscy uważają że gdyby nie sztywny kurs 9500
    zł za 1 USD złoty osłabiałby się tak aby nie pozwolić na podniesienie
    wyceny średniej płacy powyżej 20-30 USD. W 1990 rezerwy dewizowe przyrosły o
    3-4 mld USD a więc dzięki sztywnemu kursowi złoty nie umocnił.

    Anatol

  • 10. Data: 2009-03-01 13:31:47
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > - pożyczył np 1mld zł, zamienił na euro po 4zł czyli ma 250 mln euro

    Jesteś aby na pewno pewien że że po 4zł, a nie wcześniej....?.

    Od ZChN do Goldman-Sachs
    http://prawica.net/node/15610

    "[...] W procederze [drenowania polskiego rynku dużą] rolę odegrały spółki
    związane z Cezarym Stypułkowskim i Janem Krzysztofem Bieleckim. Banki, które
    pół roku temu przepowiadały (ustami analityków) umocnienie się złotego,
    sprzedając jednocześnie asymetryczne opcje walutowe, z pewnością wiedziały,
    że WAKACYJNY, REKORDOWO WYSOKI KURS ZŁOTÓWKI to wynik prowadzonej z zimną
    krwią gry spekulacyjnej. Mamy pewność, że jesienią 2008 r., gdy złotówka
    zaczęła nagle lecieć w dół, spadkom tym pomagały właśnie. JP Morgan i
    UniCredit. [...]".

    Endriu