  • 1. Data: 2009-02-28 21:07:34
    Temat: super inwestycja
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    Ponad rok temu założyłem polisę ubezpieczeniową (fundusz ubezpieczeniowy,
    III filar) dla nowonarodzonej córki. Wybór padł na "Plan inwestycyjny AXA"
    ze składką regularną. Z pewnością jest to dobra inwestycja tylko ze
    długoterminowa. Ja niestety nie mogę czekać z powodów osobistych ani dłużej
    oszczędzać dlatego chętnie odsprzedam prawa do tegoż planu za 50 % jego
    obecnej wartości. Szczegóły na temat polisy są tutaj
    http://www.axa-polska.pl/u235/navi/33740 jeżeli jest ktoś zainteresowany
    taką inwestycją proszę o kontakt na priv. Lepszej propozycji inwestycyjnej
    nie ma na rynku. Chcę sprzedać jednostki uczestnictwa w funduszu
    inwestycyjnym za połowę ich rzeczywistej wartości. (ok 1500 PLN)

    pozdrawiam
    pawel

  • 2. Data: 2009-03-01 17:14:29
    Temat: Re: super inwestycja
    Od: " " <c...@W...gazeta.pl>

    pawel <p...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > nie ma na rynku. Chcę sprzedać jednostki uczestnictwa w funduszu
    > inwestycyjnym za połowę ich rzeczywistej wartości. (ok 1500 PLN)

    za kilka msc urodzi mi sie corka, wplacaj do tej pory, a Ja sie zastanowie
    chocked

  • 3. Data: 2009-03-01 21:53:37
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    > za kilka msc urodzi mi sie corka, wplacaj do tej pory, a Ja sie zastanowie
    > chocked

    właśnie cała sprawa polega na tym że nie mogę dłużej wpłacać a jak się
    wycofam to stracę całą kasę :( tak że wolę sprzedać to za połowę wartości.
    Dla Ciebie i tak nie ma to znaczenia bo ewentualnie kupujesz prawa i składka
    sie nie zmienia ciągniesz polise nadal tyle tylko że już na starcie masz
    ekstra 1500 zl do przodu i ponad rok inwestowania za sobą czyli praktycznie
    zadnego ryzyka naprawdę warto!
    mogę poczekac jeszcze 10 dni potem kase łyknie AXA szkoda:( ktoś może mieć z
    tego naprawde dobry pożytek zastanów się jeszcze
    pozdrawiam
    pawel

  • 4. Data: 2009-03-02 10:24:39
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > mogę poczekac jeszcze 10 dni potem kase łyknie AXA szkoda:( ktoś może mieć
    > z tego naprawde dobry pożytek zastanów się jeszcze

    Nie wiem jak mozna sie bylo pchac w cos takiego, ze w przypadku rezygnacji
    cala kwota przepada.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 5. Data: 2009-03-02 10:44:51
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Masz rację że chcesz zlikwidować tą super inwestycję. Mi to przypomina cięcie
    strat. Lepiej późno niż wcale.

    Na stronie pisze że możesz wypłacić część środków, albo tylko zawiesić
    wpłacanie składek. Pakowanie się w fundusz be możliwości wyjścia z tego to
    krotkowzroczna decyzja. Podziękuj "doradcy inwestycyjnemu" który Cię na to
    naciągnął.

    Flyte

  • 6. Data: 2009-03-02 11:46:20
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Olej sprawe. 1.5k to nie pieniadz. Szkoda sie stresowac. Tnij straty i zyj
    dalej.

    D.

  • 7. Data: 2009-03-02 12:39:12
    Od: "Madafaka" <...@...pl>

    > Olej sprawe. 1.5k to nie pieniadz.

    Jak dobrze czytam to 1.5k stanowi polowe.
    Czyli calosc 3k i to jest strata jak sie wycofa.

  • 8. Data: 2009-03-02 20:06:14
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    > Jak dobrze czytam to 1.5k stanowi polowe.
    > Czyli calosc 3k i to jest strata jak sie wycofa.

    Nie do końca tak jest. Ja wpłacałem 300 zł każdego miesiąca przez 14
    miesięcy a więc udziały zostały zakupione za 4200 PLN natomiast ich aktualna
    wartość jest ponad 3000 PLN bo były spadki i ja chcę z tego połowę. Ponieważ
    jeżeli wycofam się w 1-2 lat inwestowania to muszę oddać 2 krotność należnej
    składki za pierwszy rok (czyli7200) ponieważ na moim koncie nie ma tyle to
    przepada tyle ile jest. Natomiast jeżeli ktoś kupi to teraz to w trzecim do
    piątego roku uczestnictwa można się wycofać płacąc 1,5 krotność należnej
    składki z pierwszego roku itd. W każdym roku krotność spada w 10 roku do 0.
    To normalne przy tego rodzaju inwestycjach długo terminowych. Zwrócić należy
    uwagę na to że w każdej chwili wartość udziałów może wzrosnąć a ja chcę
    sprzedać to w momencie gdzie spadek jest największy. Wiem że powinienem
    teraz to przetrzymać bo żadna bessa nie trwała dłużej jak 2 lata i z
    pewnością w tym przypadku nastąpi "odbicie" a wtedy można zarobić. Ja
    sprzedaje prawa do tej polisy czyli ktoś będzie kontynuatorem mojej. A
    sprzedaję dlatego że chcę zainwestować w coś innego a kryzys mnie dopadł i
    nie starcza na wszystko lepiej żeby ktoś na tym zarobił jak oddać to dla AXA
    oni i tak mają sporo kasy :) naprawdę warto się nad tym zastanowić.

  • 9. Data: 2009-03-02 20:17:50
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Flyte" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Masz rację że chcesz zlikwidować tą super inwestycję. Mi to przypomina
    > cięcie
    > strat. Lepiej późno niż wcale.

    tnę tą inwestycję bo mnie sytuacja zmusza i chcę odebrać cokolwiek i jeszcze
    zrobić komuś prezent w kwocie conajmniej 1500 zl , ale nadal jestem
    przekonany o jej słuszności i że kupujący napewno na niej nie straci lecz
    musi rozpatrywać zysk na przestrzeni conajmniej 5 lat jeżeli ktoś troszkę
    siedzi w funduszach to z pewnością przyzna rację

    > Na stronie pisze że możesz wypłacić część środków, albo tylko zawiesić
    > wpłacanie składek.

    tak można ale po 5 roku uczestnictwa (doczytaj regulamin)

    >Pakowanie się w fundusz be możliwości wyjścia z tego to
    > krotkowzroczna decyzja. Podziękuj "doradcy inwestycyjnemu" który Cię na to
    > naciągnął.

    z każdego funduszu możesz wyjść wszak pod pewnymi warunkami.Nawet z FIZ z
    gwarancją zwrotu kapitału jeżeli wycofasz się przed upływem "zapadalności" a
    fundusz nie wygeneruje zysku też tracisz kasę :( a decyzja to jest właśnie
    dalekowzroczna i tylko wtedy ma sens a giełda ma to do siebie ze kiedyś się
    odbije bo żadna gospodarka nie może w nieskończoność spadać
    pozdrawiam i proponuje się nad tym naprawdę zastanowić to dobra inwestycja a
    już napewno w tym momencie bo nie wieże że wartość tych udziałów spadnie do
    1500 zl teraz to można tylko zarobić
    pozdrawiam i proponuje naprawdę poważnie przemyśleć moją propozycję z
    pewnością nikt nie sprzeda lepszego produktu

    pawel

  • 10. Data: 2009-03-02 23:08:15
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "pawel"

    > pozdrawiam i proponuje naprawdę poważnie przemyśleć moją propozycję z
    > pewnością nikt nie sprzeda lepszego produktu

    hmmmm sprzedajesz produkt czy swoje jednostki?