  • 81. Data: 2016-03-23 00:26:06
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 10:33, Aha pisze:

    > Poszkodowana była setki razy informowana przez media , internet oraz
    > swój bank, że należy sprawdzić, czy jest się zalogowany na stronie banku
    > ( https) a ona mimo to podała swoje dane autoryzacyjne oszustom.

    Przy obecnym stopniu zaawansowania ataków, przeciętny klient banku
    nie jest w stanie zweryfikować bezpieczeństwa swojego komputera.

    > A bank ma odpowiadać, mimo że nie ma żadnej możliwości sprawdzenia, kto używa
    > prawdziwe dane autoryzacyjne.

    Ma możliwości, ale prościej i taniej jest zwalać odpowiedzialność
    na klientów, a od czasu do czasu zwracać kasę.

    Na dodatek w tym konkretnym przypadku bank pozwolił przelać kasę
    na konta które 2 tygodnie wcześniej otworzył, a następnie pozwolił
    złodziejom wypłacić gotówkę w swoich własnych placówkach.

    > IMHO ten wyrok niedouczonego sędziego się nie utrzyma przy rewizji.

    A może po prostu sędzia skorzystał z pomocy kompetentnego biegłego.

  • 82. Data: 2016-03-23 00:40:05
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 08:50, Ghost pisze:

    > Jakie?

    Systemy pozwalające wykrywać symptomy podszycia się pod klienta
    i usługi ograniczające skutki ataków phishingowych.

    > Jesteś gotów zapłacić stówkę więcej rocznie?

    Więcej tego typu wyroków spowoduje, że zainwestowanie w bezpieczeństwo
    klientów zacznie się zbliżać do progu opłacalności.
    To kto i ile ma zapłacić to już zweryfikuje rynek.

  • 83. Data: 2016-03-23 08:14:09
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Tue, 22 Mar 2016, Rafal Jankowski wrote:

    [...]
    > Może tak, sam podpis przez Bank faktycznie niczego tu nie daje, ale jeśli
    > dodatkowo znany jest jej hash i on był częścią tego co podpisał TPM to można
    > wymagać od banku aby dostarczył kod źródłowy z którego da się skompilować
    > aplikację o takim właśnie hashu i wtedy to już można stwierdzić czy aplikacja
    > ma zaimplementowaną logikę, która może robić taki wał. Nie twierdzę, że to
    > najlepsze zaadresowanie tego problemu, ale jakieś jest.

    Mała autokorekta. To powyżej też jest słabe, bo przecież bank może
    wypuścić aplikację dobrą i złą i ta zła będzie dawać do podpisu hash tej
    dobrej. Ja chyba odpuszczam temat bo w końcu to miałem być oskarżycielem
    tego rozwiązania a stałem się jego autorem i obrońcą ;).
    Inna sprawa, że w wersji z tokenem, który ma kamerkę i tą kamerką zczytuje
    kod QR z zawirusowanego systemu też mamy problem tego typu, że na tym
    tokenie musi być aplikacja zaufana, więc jak bank nie jest zaufany to mamy
    dokładnie ten sam problem. Pewnie i to da się jakoś rozwiązać, ale mi się
    już chyba nie chce kombinować, bo ja tu miałem być od czepiania się a nie
    od podawania rozwiązań.

  • 84. Data: 2016-03-23 09:24:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-22 o 17:46, Kamil Jońca pisze:

    > Parę sekund to może nie, ale poniżej 5 min to spokojnie się w mBanku
    > wyrobisz. Been there, done that.

    Co więcej - już takie przypadki pirackiego zakredytowania się zdarzały.

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2016-03-23 09:40:36
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2016 17:46:40 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Parę sekund to może nie, ale poniżej 5 min to spokojnie się w mBanku
    > wyrobisz. Been there, done that.

    ZTCP to kiedyś w mBanku najpierw trzeba było podpisać specjalną "umowę
    ramową", a dopiero potem była możliwość wzięcia "kredytu w 15 minut".

    Czy teraz taka umowa nadal jest wymagana, czy naprawdę każdy kto
    dysponuje loginem, hasłem i ewentualnie kodem jednorazowym, jest w
    stanie pociągnąć kredyt? (jaki by on nie był, gotówkowy, odnawialny, na
    samochód...)

    --
    Imka

  • 86. Data: 2016-03-23 09:47:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Imka <s...@g...pl> writes:

    > ZTCP to kiedyś w mBanku najpierw trzeba było podpisać specjalną "umowę
    1. Mam wrażenie, że teraz jest ona domyślna. Nawet jeśli nie, to masz
    może kolejne 5 min. Razem 10.

    Tak.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    The bomb will never go off. I speak as an expert in explosives.

  • 87. Data: 2016-03-23 09:53:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Imka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ZTCP to kiedyś w mBanku najpierw trzeba było podpisać specjalną "umowę
    > ramową", a dopiero potem była możliwość wzięcia "kredytu w 15 minut".

    Umowę ramową podpisałem przy okazji karty kredytowej.
    OIDP potem kredyt w rachunku chyba po prostu wyklikałem - zaakceptowałem
    wiadomość p.t. promocja (specjalnie dla mnie ! :) ) kredyt w rachunku bez
    prowizji za uruchomienie.
    P.G.

  • 88. Data: 2016-03-23 09:53:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-23 o 09:47, Kamil Jońca pisze:

    > 1. Mam wrażenie, że teraz jest ona domyślna. Nawet jeśli nie, to masz
    > może kolejne 5 min. Razem 10.

    Domyślna zdaje się nie jest, ale mbankowcy dużo zrobili, aby wielu
    klientów taką umowę ramową podpisało, nawet jak na chwilę obecną kredytu
    nie potrzebowali.

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2016-03-23 18:12:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-22 17:32, Krzysztof Halasa wrote:
    > Np. ja używam "zwykłych pojemnościowych" :-) klawiatur ekranowych,
    > ale ich koszt jest nieco inny niż < $0.5.

    Więc zainteresuj sie faktem że od groma mikrokontrolerów implementuje
    różnego rodzaju TouchWhatever za friko. Innymi słowy dotarliśmy do
    momentu kiedy klawiatura kosztuje tyle co napylenie grafitu na plastik i
    jest niezniszczalna.

  • 90. Data: 2016-03-23 18:18:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-22 08:46, Rafal Jankowski wrote:
    > Owszem, ale ja nie podważałem przydatności TPMa tylko "absolutnej
    > pewności" jaką on daje.

    Zauważyłeś że TMP sa słabo zabezpieczne przed pierdolnięciem meteorytu?
    Skandal. Panienka pytająca o nazwiska w rodzinie po założeniu garnka na
    glowę mogła by więcej wytrzymać.

    > A fizycznego dostępu nie można wykluczyć.

    Ba, a jesli ten meteoryt to statek marsjan ablo mesjasz albo kupa
    zamarzniętego moczu z samolotu? Niczego nie można wykluczyć.

    Innymi slowy wracamy do czeków podpisanych kulfonem i wydawanych na
    gębę. Albo nie, czekaj, przelewy faksem. To jest dopiero pewność i
    bezpieczeństwo w jednym.

    > A więc
    > jest możliwy (bardzo trudny do zrealizowania, ale mówimy o "absolutnej
    > pewności") scenariusz, że ten klucz zostanie wyskrobany a transakcja
    > przeprowadzona w momencie gdy użytkownik jest w posiadaniu tokena.

    Tak, podobnie jak pierdolnięcie meteorytu. Musimy to brać pod uwage,
    prawda? To kluczowe że z TPMa mozna wyskrobać hasło do konta kowalskiego
    już za tylko 1mln dolarów. To calkowicie dyskwalifikuje tą technologię.
    No i jak zwykle zostają podpisy i panienki od interesujących pytań.

    PS. Tak wiem, zaraz napiszeszm maila o tym jakim chamem jestem że takie
    chamskie mam odzywki. Ale przepraszam, na Twoj poziom absurdu traktowany
    poważnie jedyną odtrutką jest poziom absurdu do kwadratu.