  • 1. Data: 2008-07-29 12:32:03
    Temat: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
    Od: "Grzegorz Ł." <G...@l...pl>

    Jestem klientem CITIBANKU. Trafiła mi się ciekawa sytuacja z krainy
    absurdu -- postanowiłem opowiedzieć grupie, bo może komuś przyniesie jakiś
    pożytek, a może ktoś w banku pomyśli o kliencie...

    1) Bank wprowadził jakiś czas temu politykę oszczędzania na przesyłkach
    papierowych, dla osób używających interfejsu on-line. Klient może wybrać
    taką opcję (nie musi), aby zaoszczędzić na drogich przesyłkach miesięcznych
    wyciągów. Ja tak zrobiłem. Fajnie.
    2) W sytuacji przeterminowania okresu spłaty CITIBANK blokuje klientowi
    dostęp do serwisu ON-LINE, a usługa CITIPHONE (call-center) jest w stanie
    połączyć Cię tylko z działem windykacji i przeterminowanych kerdytów
    (automat jest nie do przeskoczenia, to znaczy wstukujesz 16-cyfrowy numer
    karty, potem phone-pin i system łączy Cię z... tą samą panią, która mowiła
    że Cię przełącza na inny dział. Tak w kółko). Powtórzyłem procedurę 3 razy z
    domu a potem zdecydowałem się na odwiedzenie oddziału - to samo. Pani mnie
    obsługująca nie miała lepszych wyników niż ja... ;-(
    3) To jest irytująca drwina, skoro klient posiadający zaległość nie może się
    zalogować do systemu i obejrzeć wyciagu (bo jest automatyczna blokada
    systemu on-line). Blokada dostępu on-line moze mogłaby uchodzić za
    ograniczenie luksusowej obsługi gdyby to jeszcze były lata 90te, ale obecnie
    to jest absurd! Ja odbieram to jak odmowę wpuszczania do oddziału banku --
    co tam że wirtualnego, dziś przecież nikt rozsądny tego nie rozróżnia (ot
    jeszcze jeden kanał komunikacji). Odbieram to jako ordnarny wybieg
    zmierzający do zwiększenie przychodów z oprocetnowania i prowizji. Najlepsze
    jest, że dla podrażnienia (chyba) klienta BANK róznoznacznie z zablokowaniem
    takiemu klientowi dostępu przez WWW wysyła mu na maila poniższy tekst:

    "Drogi Kliencie,

    milo nam poinformowac, ze wyciag z Karty Kredytowej Citibank jest juz
    dostepny. Aby go obejrzec, prosze wejsc na strone Banku i zalogowac sie do
    Citibank Online. Dla zapewnienia bezpieczenstwa system poprosi o autoryzacje
    przez podanie Nazwy Uzytkownika i hasla. Po zalogowaniu prosze wybrac opcje
    'Informacje o Koncie > Wyswietl wyciag'.

    Wyciag z Karty Kredytowej Citibank moga Panstwo otrzymywac rowniez na swoj
    adres e-mail w postaci zalacznikow w formacie PDF, zabezpieczonych haslem.
    Opcje mozna aktywowac w Citibank Online oraz przez CitiPhone.

    Wszelkie zapytania dotyczace stanu rachunku prosze przesylac do nas uzywajac
    opcji ‘Wiadomosci’ w Citibank Online. Dla pelnego bezpieczenstwa Panstwa
    danych, nie mozemy odpowiadac na pytania dotyczace rachunku uzywajac
    zewnetrznej poczty elektronicznej.

    W celu wzbogacenia dotychczasowej uslugi Wyciag Online do maila bedziemy
    dolaczac biezace informacje o ofercie Banku oraz materialy marketingowe.
    Jezeli sa Panstwo zainteresowani zapoznaniem sie z nasza oferta, zachecamy
    do otworzenia zalacznikow.

    Serdecznie pozdrawiamy,
    Dzial Obslugi Klienta"

    4) Chyba zmienię bank.

  • 2. Data: 2008-07-29 12:50:18
    Temat: Re: CITIBANK - obsługa użytkownika karty
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Lip, 14:32, "Grzegorz Ł." <G...@l...pl> wrote:
> [...]
    > taką opcję (nie musi), aby zaoszczędzić na drogich przesyłkach miesięcznych

    Ja zrobilem przez przypadek - sadzilem, ze zobacze kopie wyslanego
    wyciagu - nic nie potwierdzalem, ze rezygnuje z papierowych itp - samo
    sie zrobilo. (glupio brzmi, ale....), co stwoerdzilem, gdy przestaly
    przychodzic wyciagi papierowe, ale moge za to sobie ogladac w
    systemie.

    > 2) W sytuacji przeterminowania okresu spłaty CITIBANK blokuje klientowi

    To znaczy jak dlugo po wymaganym terminie splaty? Sadze, ze to jest
    bardzo istotne, zeby ocenic post.

> [...]
    > systemu on-line). Blokada dostępu on-line moze mogłaby uchodzić za
    > ograniczenie luksusowej obsługi gdyby to jeszcze były lata 90te, ale obecnie

    Faktycznie bzdura - wystarczyloby zablokowac mozliwosci robienia
    przelewow z zablokowanej karty.
    A masz inne produkty? Jakby bylo np, konto oszczednosciowe, to system
    tez by nuie wpuscil?

    > Wyciag z Karty Kredytowej Citibank moga Panstwo otrzymywac rowniez na swoj
    > adres e-mail w postaci zalacznikow w formacie PDF, zabezpieczonych haslem.
    > Opcje mozna aktywowac w Citibank Online oraz przez CitiPhone.

    Przed wygenerowaniem ostatniego wyciagu aktywowalem online - jak dotad
    nic nie przyszlo na maila...

    Jak sie pilnyuje spalt w GP, to nie jest tak zle, a jak sie potknie -
    to tak jak we wszystkich bankach...

  • 3. Data: 2008-07-29 13:09:45
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > To znaczy jak dlugo po wymaganym terminie splaty? Sadze, ze to jest
    > bardzo istotne, zeby ocenic post.

    z tego co pamiętam przełącza klientów z opóźnieniem spłaty powyżej 1 miesiąca

  • 4. Data: 2008-07-29 13:17:19
    Od: "Grzegorz Ł." <G...@l...pl>

    Opóźnienie jest śladowe jeśli więcej niż jeden miesiąc do nie wiele
    więcej.... nie więcej niż 2-3 miesiące. Tak czy owak - koszty żadne dla
    Banku a tylko utrudnienie dla Klienta.

  • 5. Data: 2008-07-29 13:25:13
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Ł. <G...@l...pl> napisał(a):

    > Opóźnienie jest śladowe jeśli więcej niż jeden miesiąc do nie wiele
    > więcej.... nie więcej niż 2-3 miesiące. Tak czy owak - koszty żadne dla
    > Banku a tylko utrudnienie dla Klienta.

    no to sam sobie odpowiedziales, dlaczego masz problemy - w sklepie tą kartą
    tez nie zapłacisz, przy takich opóźnieniach (2-3 miesiące) w kazdym banku
    lądujesz w biku i rozmawiasz z windykacją, tu juz nie ma obslugi klienta
    tylko sciąganie naleznosci :)

  • 6. Data: 2008-07-29 18:41:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Grzegorz Ł." <G...@l...pl> wrote in message

    > 2) W sytuacji przeterminowania okresu spłaty CITIBANK blokuje klientowi
    > dostęp do serwisu ON-LINE, a usługa CITIPHONE (call-center) jest w stanie
    > połączyć Cię tylko z działem windykacji i przeterminowanych kerdytów

    IMHO dostep jest blokowany w gdy karta zostaje zastrzezona. Nie mozesz sie
    zalogowac, bo nie masz do czego...

    MK

  • 7. Data: 2008-07-29 19:07:25
    Od: "Sinus" <s...@W...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):
    > IMHO dostep jest blokowany w gdy karta zostaje zastrzezona. Nie mozesz sie
    > zalogowac, bo nie masz do czego...

    Zastrzeżenie karty nie jest równoznaczne z zamknięciem rachunku karty - on
    cały czas istnieje i właśnie do niego powinna być możliwość logowania, żeby
    zobaczyć aktualne saldo zadłużenia.

    --
    Sinus

  • 8. Data: 2008-07-29 19:32:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sinus" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Zastrzeżenie karty nie jest równoznaczne z zamknięciem rachunku karty - on
    > cały czas istnieje i właśnie do niego powinna być możliwość logowania,
    > żeby
    > zobaczyć aktualne saldo zadłużenia.

    Tylko, ze rozwiazanie Citi polega na tym, ze nazwa uzytkownika przypisywana
    jest do numeru karty (przy rejestracji uzywasz numeru karty). zatrzezenie
    karty oznacza, ze nie masz sie do czego zalogowac.
    Jak dokonasz zastrzezenia karty to o ile pamietam bedziesz musial
    zarejestrowac sie jeszcze raz przy uzyciu nowej karty.

    Np. w przypadku zastrzezenia karty w Multi tez nie mozesz sie zalogowac przy
    uzyciu jej numeru. Mozesz zrobic to uzywajac numeru klienta, ale o ile nic
    sie nie zmienilo od 2 lat, nie zobaczysz juz karty ani operacji na niej (nie
    zobaczysz tez historycznych wyciagow).

    Nie jest to celowe dzialanie aby ukrywac przed kims jego poziom zadluzenia,
    ale talka jest logika systemu/aplikacji.

    MK

  • 9. Data: 2008-07-29 20:10:47
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > IMHO dostep jest blokowany w gdy karta zostaje zastrzezona. Nie mozesz sie
    > zalogowac, bo nie masz do czego...
    >
    > MK

    nie tylko wtedy gdy karta jest zastrzeżona - gdy na karcie jest
    przeterminowane zadłużenie (powyżej 1 miesiąca) to wrzucana jest na nia
    blokada powodująca odrzucanie płatności przez system autoryzacyjny oraz
    uniemożliwiająca samodzielną obsługe przez zdalne kanały dostęu, zostaje
    pogadanka z windykacją :)
    po spłacie zaleglości blok z karty jest zdejmowany i można dalej z niej
    normalnie korzystać (na chyba że opóźnienie przekroczy 6 miesięcy to karta
    jest zamykana)

  • 10. Data: 2008-07-29 20:23:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Seba" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > blokada powodująca odrzucanie płatności przez system autoryzacyjny oraz
    > uniemożliwiająca samodzielną obsługe przez zdalne kanały dostęu, zostaje

    Gdyby faktycznie tak bylo to oznaczaloby, ze

    1/ bank ogranicza dostep do informacji dla dluznika - co jest watpliwe
    etycznie
    2/ karta moze byc wykorzystana przy autoryzacji zastepczej - bank naraza sie
    na dodatkowe straty

    > po spłacie zaleglości blok z karty jest zdejmowany i można dalej z niej
    > normalnie korzystać (na chyba że opóźnienie przekroczy 6 miesięcy to karta
    > jest zamykana)

    Nie sadzisz, ze to dziwne, ze bank pozostawia limit osobie, ktora
    niesplacala przez dlugi czas zobowiazan, a odrzuca wnioski osob, ktore
    przeskrobaly duzo mniej?

    Dla mnie to bylaby dziwna polityka.

    MK