  • 31. Data: 2017-08-14 10:34:29
    Temat: Re: CHF
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > 0. W Niemczech nie ma czegoś na kształt 500+?

    > Kiedyś wyszło mi, że ich Kindergeld procentowo w stosunku do
    > niemieckiej
    >średniej to ok. 2 razy mniej niż u nas. Teraz proporcje mogą być inne
    >bo
    >sztucznie podwyższono naszą średnią przez nadprogramową podwyżkę
    >minimalnej.

    Srednia zaczela rosnac wczesniej.

    > Mają za to coś troszkę bardziej sensownego: "zwrot" za nie
    > korzystanie
    >z publicznego przedszkola. W Niemczech to był akurat średni pomysł -
    >korzystają głównie rodziny muzułmańskie.

    Co dalej powoduje, ze te dzieci nie sa zintegrowane.

    >Dużo idzie na towary, których produkcja rozwoju technologicznego
    >raczej
    >nie wspiera np. żywność, odzież.

    Troche wspiera, jesli to krajowa odziez i zywnosc.
    Gorzej, jak dzieciom kupia pomarancze :-)

    >Dla mnie to prawie klasyczny Keynes - zabrać tym, którzy oszczędzają
    >by
    >zainwestować lub na emeryturę, dać tym, którzy natychmiast wydadzą.

    Jesli rzad odniesie sukces i powiekszy dzietnosc - to p* Keynesa, bo
    inaczej i tak nie bedzie mial tym oszczedzajacym kto oddac :-)

    >Sporo jednak zostaje w bankach (to da się oszacować).

    Raczej spadlo zapotrzebowanie na male pozyczki na wysoki procent.

    >PKB też można podrasować pompując na kredyt. Miłe złego początki...

    Na razie ponoc rekordowo niskie bezrobocie, wiec moze nie ma co
    pompowac.

    J.

  • 32. Data: 2017-08-14 10:56:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Krótkie wyliczenie:
    Żłobek od 400 zł do 1400 zł (gminny / prywatny), podobnie przedszkole od 300 zł
    (opłata, wyżywienie, składki, teatrzyki itp.) do 1400 zł.
    Ile z 500 zł zostaje / ile musisz dopłacić NA SAM ŻŁOBEK / PRZEDSZKOLE?
    A jak masz dwójkę (wtedy 400 zł żłobek + 300 zł przedszkole jeżeli obydwa gminne =
    minimum 700 zł opłat/mies.), a dostajesz 500 zł tylko na drugie??

    Za budowę żłobków i przedszkoli powinno się pilnie wziąć państwo (nawet w formie
    partnerstwa publiczno-prywatnego) = 700 zł, ponieważ gminy opanowane przez łajdaków,
    łapowników i złodziei z P0 (jak np. ChGW w W-wie) się z tego zadania nie wywiązują.

    -----

  • 33. Data: 2017-08-15 21:20:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" omrojg$tj2$...@n...news.atman.pl

    : Żłobek od 400 zł do 1400 zł (gminny / prywatny),
    : podobnie przedszkole od 300 zł (opłata, wyżywienie, składki,

    To jest socjalistyczny dualizm ekonomiczny. ;) Zarobki ze
    strefy A i wydatki ze strefy B. 20 lat temu kończył się
    czas, gdy Polacy wydawali wielokrotnie więcej niż zarabiali
    bez zadłużania się. Fenomen ten ponoć był głośno omawiany
    w innych krajach, o czym wiem od znajomych, którzy za
    granicami Polski studiowali i pracowali.

    Ja od zawsze wydawałem mniej niż zarabiałem.
    [ale i co z tego, skoro raz za razem moje
    oszczędności ktoś rekwirował!]

    W istocie kiedyś Polacy zarabiali mało oficjalnie i dorabiali
    (bądź kradli) dużo nieoficjalnie. Od upadku PRLi ten proces
    jest wyhamowywany -- w PRLi był rozkręcany.

    W tym wyhamowywaniu ważną rolę moim zdaniem odegrali Balcerowicz i Tusk.
    Obecnie pomiędzy zarobkami rzeczywistymi i ujawnianymi nie ma tak dużej
    różnicy?... raczej -- nie ma tak dużego ilorazu jak kiedyś, :) jednak
    dualizm ekonomiczny nie został pokonany.

    Tak więc nadal niektórzy chcą zarabiać 500 pln na godzinę (żyjąc
    w strefie A) i dawać innym zarobki (ze strefy B) sto razy mniejsze,
    powołując się na rynkowe zasady konkurencyjności... ;)

    Balcerowicz (choćby gaszenie bazarowej współpracy b.ZSRR-Polska)
    i Tusk (gaszenie dorabiania na boku) to jedno a ,,rynek'' to
    kolejny czynnik... Tym ,,rynkiem'' jest załamanie się cen
    mieszkań (przed wielu laty) i wspinaczka (czy skoki) franka...

    Jestem za stary, aby doczekać końca dualizmu ekonomicznego.
    Nada w tym kraju będą ludzie (; biedni ;) zarabiający sto
    czy tysiąc razy więcej ode mnie, czyli od człowieka (; bogatego. ;)

    -=-

    Wymieniłem Balcerowicza i Tuska oraz franka i mieszkania, ale
    rzecz jasna czynników delegalizacji ;) dualizmu jest znacznie
    więcej -- tyle tylko, że nie chcę zbyt dokładnie o tym rozmyślać... :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.