    From: xbartx <x...@b...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Date: Sun, 1 Sep 2019 07:20:56 +0200

    On 31/08/2019 10:40, z wrote:
    > Napisz skąd / jaki masz ten prąd.
    > Generalnie resztę jestem w stanie opanować ale prądu NIE.
    > W mieszkaniu brutto mam po 65 groszy
    > 30 km dalej mam dwie taryfy i pewnie średnio 0,50 do uzyskania.
    > Oczywiście minus koszty logistyczne.
    >
    > W obecnym czasie po zakupie powiedzmy używanej koparki za 6 tyś.
    > 6 x GTX1060 Wyjdę na zero?

    > PS. Sam bitcoin ostatnio drogi. Tu można kopać CPU (takie dwie
    > pieczenie). Da się coś zarobić?

    Trochę odbiegamy od tematu wątku i grupy ale raz sobie pozwolę :)

    No od taniego prądu się zaczyna. Są w PL jakieś kolokacje gdzie można
    wstawić swój sprzęt ale to już trzeba sobie samemu przemyśleć i rozpisać
    na kartce + i - a potem podjąć decyzję. Mam znajomych co kolokują się w
    Chinach bo teraz świat się deko mniejszy zrobił :)

    Jeżeli masz miejsce to rozwiązaniem całkiem sensownym jest fotowoltaika.
    Tutaj jest podwójny zysk, bo pozbywasz się pieniędzy, które przynajmniej
    na razie są już coraz mniej warte i masz w domu prąd z nieba oraz możesz
    sobie kopać. Instalacja do 10kW przy oddawaniu do zakładu energetycznego
    prądu odzyskuje go w 80% czyli 1kW oddajesz i potem w nocy odbierasz
    0.8kW no ale lepiej jak cały prąd z nieba przepalisz w koparkach i na
    potrzeby domu i potem sprzedasz urobek. Do tego taryfa g12w i masz
    optymalnie wykorzystany prąd. Oczywiście wcale nie musisz kopać, bo
    możesz prąd z nieba używać do innych celów czy to zarobkowych czy hobby
    itd. itp.

    Co do kopania to jak pisałem to jest ciągła praca i kombinacja. Masz
    odpowiednie pool jak ninehash gdzie już sam pool dobiera ci co w danej
    chwili warto kopać aby był największy urobek (potem oczywiście dostajesz
    wypłatę w przeliczeniu na BTC). Generalnie w zależności od karty
    graficznej Nvidia vs Ati masz podział algo i po prostu tam kopiesz gdzie
    dana karta się najlepiej czuje. Poszperaj sobie tutaj:
    hhttps://whattomine.com/

    Co do koparki za 6k to jak nie ma taniego prądu to nie ma sensu się
    pakować. Generalnie na olx/allegro możesz kupić rx570 lub 580 a nawet
    rx470 i 480 dają radę. Tylko jak teraz inwestować to 8GB pamięci, bo za
    chwilę 4GB będzie już za mało, bo rozmiar daga na ETC i ETH
    3,5 GB pewnie już albo coś około. No ale wracając do zakupów takie rx
    możesz kupić za 400-500 zł a czasami uda się taniej, to powiedzmy
    zamykasz się poniżej 3k za całość i to ma jakiś sens, że ROI to będzie
    kilka m-c w zależności od warunków.
    Można też kupić tanio jakiś ASIC ale to już trzeba siedzieć w temacie
    albo zamawiać nowy z Chin tylko, że grupowe zamówienie, bo odprawa celna
    i takie tam.

    Generalnie aby wystartować trzeba mieć jakiś kapitał aby w razie jak
    cena danej krypto spadnie poniżej poziomu opłacalności to kopać dalej i
    czekać na odbicie. No trzeba w tym posiedzieć i się tego nauczyć.
    Skomplikowane to nie jest, według mnie ale to mówię, według mnie -
    według Ciebie może być zupełnie inaczej.

    Xenocide