  • 1. Data: 2016-01-14 13:31:25
    Temat: Bezpłatna karta KREDYTOWA
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Miałem w Polbanku - była niezła, zwłaszcza zagranicą.
    Ale zmienili warunki na jakieś chore -- zamknąłem.

    Mam też drugą Keep It Simple. Była też OK, zagraniczne transakcje też były
    chyba w porządku, no i była na pasek przez co szybko się płaciło. :)

    Teraz dostałem wznowioną kartę i są same problemy - Paypal nie działa,
    zagranicą też musiałem biegać do bankomatu z drugą kartą. Odpowiedzi dostaję od
    Open-automatów (nawet nie są na temat).

    PS. Podobno wznowione KiS-y miały być z Mastercarda? No cóż, dostałem Visę...

  • 2. Data: 2016-01-14 13:35:04
    Temat: Re: Bezpłatna karta KREDYTOWA
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Ale zabrakło pytania :)

    Szukam bezpłatnej karty kredytowej, prostej jak KiS, z przyjemnymi kursami za
    granicą.
    Poczytałem o City Simplicity, no ale odpada z ostatniego powodu.

  • 3. Data: 2016-01-17 11:35:35
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 14.01.2016 o 13:31, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > Open-automatów (nawet nie są na temat).
    >
    > PS. Podobno wznowione KiS-y miały być z Mastercarda? No cóż, dostałem Visę...

    Ja bym się cieszył na Twoim miejscu, że dostałeś VISA, bo o ile dobrze
    pamiętam w Getin i klonach właśnie VISA jest przeliczana bezpośrednio z
    danej waluty na PLN po kursie VISA bez żadnych dodatkowych procentów i
    marży ze strony banku. Masz więc to o co pytasz w kieszeni ;)
    Co do tych problemów o których wspominasz to nie wiem ale wydaje mi się,
    że możesz je spokojnie jakoś spróbować wyjaśnić.

    Xenocide

  • 4. Data: 2016-01-17 16:58:18
    Od: em <e...@g...com>

    Dokładnie, wg mnie Visa KiS jest lepsza niż MC.

    Natomiast problemy z płatnościami za granicą wynikają z "zabezpieczeń", które stosuje
    Getin i klony.
    Na infolinii powiedzą Ci, że to nie ich wina, ale sklepu. Ale jak złożysz reklamację,
    to pewnie usłyszysz, że zadziałały zabezpieczenia antyfraudowe. Niestety
    prawdopodobnie dla Getinu prawie każda transakcja na wyższą kwotę za granicą jest
    podejrzana.
    Proponują w takich przypadkach zdjęcie zabezpieczeń antyfraudowych, ale wtedy żądają
    zgody na zrzeczenie się prawa do jakichkolwiek reklamacji. Nie jestem pewien czy to
    zgodne z prawem, ale ten bank tak ma.

  • 5. Data: 2016-01-26 15:47:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 17 Jan 2016 07:58:18 -0800 (PST), w
    <8...@g...c
    om>, em <e...@g...com>
    napisał(-a):

> [...]
    reklamację, to pewnie usłyszysz, że zadziałały zabezpieczenia antyfraudowe. Niestety

    Jak złożyć reklamację?
    Bo na pytanie przez serwis transakcyjny dlaczego nie mogę powiązać karty z
    Paypalem dostałem interesującą odpowiedź - "Proszę zweryfikować PIN".

  • 6. Data: 2016-01-26 20:05:39
    Od: em <e...@g...com>

    Najprościej chyba przez bankowość internetową. Tylko wyraźnie napisz, że to
    reklamacja.
    Możesz też zanieść do oddziału lub wysłać poleconym.
    Przez telefon też można, ale dla pewności lepiej coś napisać samemu.

  • 7. Data: 2016-01-26 23:20:17
    Od: tom <t...@n...wp.pl>

    Niestety zasady gry się zmieniły chyba już ponad dwa lata temu,
    doliczana jest prowizja, do tego w nie których przypadkach w KIS
    przeliczanie ma miejsce na podstawie tabeli kursów banku, co jest bardzo
    nie korzystne w tyn banku.

    Poniżej wyciąg z regulaminu:
    https://www.getinbank.pl/dokument/Regulamin-kart-kre
    dytowych-Openonline.pdf

    Rozdział IX
    Rozliczenie transakcji
    § 11
    1. Obciążenia rachunku Bank dokonuje bezzwłocznie po otrzymaniu
    informacji o dokonanej Transakcji.
    2. Bank dokonuje rozliczeń przeprowadzonych Transakcji w Dni Robocze.
    3. Transakcja jest księgowana na Rachunku Karty niezwłocznie po
    dokonaniu Transakcji, po otrzymaniu dokumentów Transakcji
    od organizacji ją rozliczającej.
    4. Bank zastrzega sobie prawo do skorygowania błędnego zapisu księgowego
    dokonanego na Rachunku Karty, który stanowi
    omyłkę pisarską bądź rachunkową, bez odrębnej dyspozycji Klienta.
    5. Operacje dokonane w walucie obcej przeliczane są na złote polskie
    według następujących zasad:
    a) dla kart MasterCard operacje dokonane w euro przeliczane są
    bezpośrednio z euro na złote polskie według kursu walut
    Banku,
    b) dla kart MasterCard operacje dokonane w pozostałych walutach obcych,
    innych niż euro, przeliczane są najpierw
    z waluty obcej na euro przez organizację MasterCard według kursu tej
    organizacji, a następnie przeliczane są z euro na
    złote polskie według kursu walut Banku.
    c) dla kart VISA operacje dokonane w walucie innej niż złote polskie
    przeliczane są bezpośrednio z tej waluty na złote
    polskie przez organizację Visa według kursu tej organizacji
    6. Kurs organizacji VISA to kurs walut zgodny z tabelą kursów tej
    organizacji z dnia rozliczenia przez nią operacji i w zależności
    od kraju, w którym operacja została dokonana, jest to kurs rynkowy
    waluty lub kurs ustalony przez władze danego kraju.
    7. Do operacji, których wykonanie wiąże się z kupnem lub sprzedażą
    waluty innej niż waluta rachunku, stosuje się kursy walut
    obcych, ustalane i ogłaszane przez Bank.
    8. Kurs kupna i sprzedaży danej waluty obowiązujący w Banku w momencie
    realizacji operacji ustalany jest na podstawie kursu
    rynkowego wymiany tej waluty, dostępnego w serwisie Reuters w momencie
    sporządzania "Tabeli podstawowej kursów walut
    Getin Noble Bank SA."
    9. Ustalenie kursu kupna danej waluty obowiązującego w Banku polega na
    odjęciu od kursu rynkowego dostępnego w serwisie
    Reuters marży Banku.
    10. Ustalenie kursu sprzedaży danej waluty obowiązującego w Banku polega
    na dodaniu do kursu rynkowego dostępnego
    w serwisie Reuters marży Banku.
    11. Bank ustala ,,Tabelę podstawową kursów walut Getin Noble Bank SA" co
    najmniej dwa razy w ciągu dnia roboczego. Bank,
    publikując ,,Tabelę podstawową kursów walut Getin Noble Bank SA", ogłasza
    datę i godzinę od której ona obowiązuje.
    12. Bank dokonuje bez uprzedzenia zmiany kursów walut określonych w
    ,,Tabeli podstawowej kursów walut Getin Noble Bank SA"
    i stosuje każdorazowo przy realizacji operacji wiążącej się z kupnem lub
    sprzedażą waluty innej niż waluta rachunku, kursy
    wynikające z aktualnie obowiązującej ,,Tabeli podstawowej kursów walut
    Getin Noble Bank SA"
    13. Aktualnie obowiązująca ,,Tabela podstawowa kursów walut Getin Noble
    Bank SA" jest każdorazowo publikowana na stronach
    internetowych Banku pod adresami www.getinbank.pl i www.noblebank.pl
    oraz dostępna w placówkach własnych Banku.
    14. Do operacji, których wykonanie wiąże się z kupnem lub sprzedażą
    waluty innej niż waluta rachunku, Bank może stosować
    kursy negocjowane, ustalone na zasadach określonych w ,,Regulaminie
    transakcji natychmiastowych" obowiązującym w Banku
    w chwili realizacji operacji.
    15. Informacja o kursie danej waluty, który został zastosowany do
    realizacji operacji, jest zamieszczona w opisie operacji podanym
    na wyciągu z rachunku.
    16. Operacje dokonywane przez użytkownika Karty dokonywane są w imieniu
    i na rzecz Klienta.
    17. Do kwoty Transakcji wyrażonej w złotych polskich Bank dolicza opłaty
    i prowizje zgodnie z Tabelą opłat i prowizji.