  • 1. Data: 2016-01-14 11:33:18
    Temat: Przez podatek bankowy mieszkanie droższe o 20 tys. zł
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    http://biznes.interia.pl/wiadomosci/finanse-osobiste
    /news/przez-podatek-bankowy-mieszkanie-drozsze-o-20-
    tys-zl,2250406,4141

    Już co najmniej dziewięć banków podniosło marże kredytów
    hipotecznych tłumacząc to planowanym podatkiem bankowym. Dla
    klientów oznacza to przeciętnie ratę wyższą o 4-5 proc., co
    przez 25 lat spłacania kredytu na 300 tys. zł daje odsetki
    wyższe o 20 tys. zł.

    Wśród instytucji, które zdecydowały się na taki krok są m.in.
    Alior Bank, Deutsche Bank, Getin Noble Bank, mBank i Raiffeisen.

    No cuda jakieś, PiS naopowiadał, że wszelkie zło w Polsce to wina złych
    zachodnich banków, że koszt podatku bankowego nie zostanie przeniesiony
    na klientów - a tu wśród banków, które podniosły marże są m.in.
    kontrolowany przez polski Skarb Państwa (!) Alior Bank oraz będący w
    prywatnych rękach polski Getin Bank.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 2. Data: 2016-01-14 12:18:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >są m.in. kontrolowany przez polski Skarb Państwa (!) Alior Bank oraz
    >będący w prywatnych rękach polski Getin Bank.

    Po pierwsze - trzeba poczekac na reakcje rynku, bo nie trzeba brac
    kredytu w w/w bankach.

    Po drugie - 20 tys, a trojka dzieci przyniesie 200 tys.
    Nic, tylko brac kredyt, robic dzieci i zarabiac.

    Ale najpierw poczekajmy na zatwierdzenie tych 500zl :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-01-14 12:20:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2016 19:33:18 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > a tu wśród banków, które podniosły marże są m.in.
    > kontrolowany przez polski Skarb Państwa

    No to juz wiesz który dyrektor wyleci z hukiem :)
    --
    Jacek
    -Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

  • 4. Data: 2016-01-14 12:32:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    > No to juz wiesz który dyrektor wyleci z hukiem :)

    Akcjonariat Alior:
    PZU S.A. - 20%

    Akcjonariat PZU S.A.:
    Skarb Państwa - 34,5%

    W jaki sposób SP ma kontrolować Aliora? 7% udziałów?

    --
    Pete

  • 5. Data: 2016-01-14 12:40:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 11:33:25 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:

> [...]
    > na klientów - a tu wśród banków, które podniosły marże są m.in.
    > kontrolowany przez polski Skarb Państwa (!) Alior Bank oraz będący w
    Tak myślę że i tak by podniosły marże biorac pod uwagę rekordowo niskie stopy
    procentowe. A teraz mają fajne uzasadnienie. Niew muszą jakiś innych uzasadnień
    marketingowo tworzyć.
    Wzrost opłąt za usługi bankowe oraz marż był do przewidzenia jeszcze przed tym jak o
    podatku zaczęto gadać.
    Systematycznie zresztą banki wprowadzały/podnosiły opłaty za karty/konta, zmniejszały
    bonusy itp.
    To było nieuniknione a teraz fajny pretekst mają

  • 6. Data: 2016-01-14 12:52:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Akcjonariat Alior:
    >PZU S.A. - 20%

    >Akcjonariat PZU S.A.:
    >Skarb Państwa - 34,5%
    >W jaki sposób SP ma kontrolować Aliora? 7% udziałów?

    Nie 7%, a 20%.

    Slyszales o pakiecie kontrolnym ?
    Te 34% moga byc wystarczajace, aby wyznaczac zarzad PZU. Zreszta
    czytam, ze na NWZ SP ma 61.5% glosow.

    Zarzad PZU wyznacza przedstawicieli do Aliora, i tu znow 20% moze sie
    okazac wystarczajace.
    Trzech innych duzych udzialowcow ma razem 17%, a drobni udzialowcy nie
    przyjda, albo sie nie skonsolidowali wczesniej i nie maja
    przedstawiciela w zarzadzie czy RN.
    I dyrektor/prezes leci.

    J.

  • 7. Data: 2016-01-14 12:55:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Systematycznie zresztą banki wprowadzały/podnosiły opłaty za
    >karty/konta, zmniejszały bonusy itp.
    >To było nieuniknione a teraz fajny pretekst mają

    Ano - tak bylo, tendencje do podnoszenia byly widoczne od dawna.

    Tylko to ciagle ma drugi koniec - klienci moga wybrac tanszy bank lub
    z drogich produktow nie korzystac, w d* majac marketingowe preteksty.

    J.

  • 8. Data: 2016-01-14 13:03:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" f...@g...co

    : zmniejszały bonusy itp.

    Citi za kredytówkę 400 pln. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 9. Data: 2016-01-14 13:18:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 569783fc$0$658$6...@n...neostrada.pl

    > Po drugie - 20 tys, a trojka dzieci przyniesie 200 tys.

    Nie 200, ale 216.

    500 miesięcznie
    6k rocznie
    6*18=108
    108k na dziecko
    216 na trójkę

    Z czwórki można mieć jedno mieszkanie.
    108*3=324

    Jedno mieszkanie z czwórki, jedno oddać w spadku
    a dwoje pozostałych dzieci ,,ożeńić'' z mieszkaniami.
    Czyli połowie dzieci dajemy mieszkania a połowa
    dzieci ma dostać mieszkania od małżonków.

    I już. :) Problem mieszkaniowy -- rozwiązany.
    Można dać Wojnarowi czy Rudzińskiemu prezent, aby mieć glejt
    niepełnosprawności (powiedzmy -- z powdou rozdwajania się
    końcówek włosów) i mamy nie jedno mieszkanie z czwórki,
    ale skromniejsze mieszkanie z jednego dzieciaka:
    1.2*12*18=259,2

    > Nic, tylko brac kredyt, robic dzieci i zarabiac.

    (; Chętną do współpracy w robieniu dzieci zatrudnię. ;)

    (; Dam pracę dzieciorobowi. ;)

    [proponuję opodatkowanie dzieci bądź dzieciorobienia -- będą
    nowe źródła pieniędzy; do tego warto podnieść kary za cokolwiek
    i inwestować w cokolwiek, jak choćby w zieloną falę, która de
    facto jest falą czerwoną]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 10. Data: 2016-01-14 13:51:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-14 o 12:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Nie 7%, a 20%.

    jednak 7%

    > Slyszales o pakiecie kontrolnym ?

    > Te 34% moga byc wystarczajace, aby wyznaczac zarzad PZU. Zreszta czytam,
    > ze na NWZ SP ma 61.5% glosow.

    Udział na WZA: 34,44%

    > Zarzad PZU wyznacza przedstawicieli do Aliora, i tu znow 20% moze sie
    > okazac wystarczajace.

    W zarządzie jest 1 (słownie jedna) osoba pochodząca z PZU. W radzie
    nadzorczej - 2

    > Trzech innych duzych udzialowcow ma razem 17%, a drobni udzialowcy nie
    > przyjda, albo sie nie skonsolidowali wczesniej i nie maja
    > przedstawiciela w zarzadzie czy RN.
    > I dyrektor/prezes leci.

    Życie nie jest takie proste.
    Jakoś na ostatnim walnym, było reprezentowane prawie 57% akcjonariuszy.
    20% PZU to za mało, by w pojedynkę przeforsować zmiany w zarządzie.

    --
    Pete