  • 1. Data: 2016-01-14 08:39:59
    Temat: SMART i przelew SEPA z datą przyszłą
    Od: em <e...@g...com>

    Spotkała mnie oto taka niespodzianka ze strony SMARTa.
    Przelew SEPA (w EUR) został zlecony z datą przyszłą. Stosowne środki zostały
    zapewnione na koncie w dniu poprzedzającym wykonanie przelewu.
    Przelew jednak został odrzucony przez bank. Jako powód podano: "Inne".
    Zgłosiłem temat na infolinię. Pan nie miał pojęcia dlaczego przelew nie został
    zrealizowany, gdyż środki były, zlecenie było. No cóż złożył zapytanie do działu
    technicznego. Po 10 dniach udało im się sprawdzić, że wina leży po mojej stronie. Wg
    tego banku powinienem by zapewnić środki już w momencie zlecania przelewu, a tego nie
    uczyniłem.
    Pan nie był w stanie wskazać zapisów regulaminowych, które by to nakazywały.
    Stwierdził tylko, że takie są zasady przelewów SEPA.
    Nie umiał też wytłumaczyć, dlaczego taka informacja nie została zaprezentowana w
    momencie składania zlecenia. Zlecenie nie powinno być bowiem w takiej sytuacji
    przyjęte.

    W innych bankach jakoś działa to normalnie, a tutaj jakieś pokrętna tłumaczenia.

    Ktoś słyszał o takich wymaganiach odnośnie przelewów SEPA?

  • 2. Data: 2016-02-13 15:03:17
    Temat: Re: SMART i przelew SEPA z datą przyszłą
    Od: em <e...@g...com>

    Zrobiłem mały wywiad i popytałem w różnych bankach i wszędzie można zlecić przelew
    SEPA z datą przyszłą. Ważne, aby środki były dostępne w dzień poprzedzający dat
    przelewu.

    Złożyłem więc reklamację w SMARcie, którą odrzucili, gdyż wg nich nie sprawdziłem
    przed datą wykonania przelewu czy przelew nadal widnieje nadal na liście zleceń
    oczekujących.
    Po prostu ręce opadają na taką argumentację. Bank przyjmuje zlecenie, co potwierdza
    system komunikatem "Twoja dyspozycja została przyjęta do realizacji". Na rachunku są
    stosowne środki w dniu poprzedzającym datę przelewu, ale to wcale nie oznacza, że
    bank go wykona. Trzeba samemu sprawdzać czy dyspozycja nie trafi do odrzuconych.