    From: Roman Kubik <W...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Belkowy podatek
    Date: 1 Mar 2002 10:46:17 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    Kasia <K...@e...pl> wrote:
    > Drodzy gupowicze - czy ktoś z Was orientuje się dokładnie w jaki sposób
    > banki będą naliczały podatek od oszczędności spoczywających na naszych
    > kontach ?

    jak dokladnie beda, to pewnie zalezy od banku.

    imho nie jest to klopotliwe - po porstu w dniu dopisywania odsetek 20%
    bedzie dopisywane do podatku zamiast do kapitalu.
    podobnie z korektami - korekta na 1 PLN czyli 80 gr korekty na racjunku,
    20 na podatku.

    a z tego co wiem, to bank odprowadza i tak "bezimiennie" podatek, wiec
    po prostu kwote odprowadzana pomniejszy o te 20 gr korekty...
    (gdyby ktos pytal o co, jesli saldo bedzie 0 a korekta nastapi - czyli od
    tego konkretnego konta ujemny podatek :-))

    wsztstko co napisalem podpowiedzial mi moj zdrowy (?) rozsadek.
    Nie wiem jak konkretny bank bedzie to robil.

    pozdrawiam

    romekk