  • 1. Data: 2002-02-05 09:06:27
    Temat: Belka czyli "prawdziwe klamstwa" - OT
    Od: <z...@p...onet.pl>

    TVN: Belka z Tuskiem rozmawiaja, Belka stwierdza, ze obnizyl podatki.
    Wczorajsza telegazeta: Belka mowi, ze nie wprowadzi podatku liniowego, bo to
    poprawi tylko pozycje 5% osob placacych ponad 19% podatku.

    Z glupsza argumentacja dawno sie nie spotkalem. Te 5% daje ponad 40% wplywu z
    tego podatku. Dlaczego ich lekcewazyc? A podatek liniowy byl dyskutowany na
    grupie - przejrzysty, minimalizujacy problemy fiskalne.

    Era biznsu: rzad ze skladek OC chce placic na kasy chorych. OC wzrosnie o 30% -
    mowi ubezpieczyciel.
    Inflacjo wroc.

    ZN

  • 2. Data: 2002-02-05 10:26:37
    Temat: Re: Belka czyli "prawdziwe klamstwa" - OT
    Od: "Kuba93" <N...@p...onet.pl>

    > Z glupsza argumentacja dawno sie nie spotkalem. Te 5% daje ponad 40%
    wplywu z
    > tego podatku. Dlaczego ich lekcewazyc?

    Pomijając resztę Twojej wypowiedzi z którą more or less się zgadzam mógłbyś
    zapodać źródło tej powyższej informacji.
    5% daje 40% wpływów ?????? Chyba cóś się pomieszło:)))

  • 3. Data: 2002-02-05 10:30:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 05, 2002 at 11:26:37AM +0100, Kuba93 wrote:

    > Pomijając resztę Twojej wypowiedzi z którą more or less się zgadzam mógłbyś
    > zapodać źródło tej powyższej informacji.
    > 5% daje 40% wpływów ?????? Chyba cóś się pomieszło:)))

    5% (ilosciowo) daje 40% (wartosciowo).

    Jesli uwazasz ze zysk panstwa ze 100 pielegniarek jest taki sam jak ze
    100 dyrektorow bankow to chyba masz problemy z rzeczywistoscia.

    --

    --w

  • 4. Data: 2002-02-05 11:21:23
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > Jesli uwazasz ze zysk panstwa ze 100 pielegniarek jest taki sam jak ze
    > 100 dyrektorow bankow to chyba masz problemy z rzeczywistoscia.

    śmieszne jest to, że ten zysk Państwa ze 100 dyrektorów może być mniejszy
    niż ze 100 pielęgniarek !!!

    wszystkie znane mi osoby o dużych dochodach budowały domy (ulga budowlana)
    korzystały z usług spejcalistów (doradców podatkowych) itp operacje których
    biedna pielęgniarka raczej nie zrobi

    nie twierdzę bynajmniej że nie masz racji, dlatego przydałoby się dotrzeć do
    źródła które realnie pokazuje jak wyglądają wpływy z podatków w
    poszczególnych stawkach procentowych, poszukam może na stronie MF coś znajdę

  • 5. Data: 2002-02-05 11:35:16
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > źródła które realnie pokazuje jak wyglądają wpływy z podatków w
    > poszczególnych stawkach procentowych, poszukam może na stronie MF coś

    co roku jest to walkkowane - sprawdz w archiwun rzepy albo Polityki

  • 6. Data: 2002-02-05 21:07:42
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "pablos" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    budowlana)
    > korzystały z usług spejcalistów (doradców podatkowych) itp operacje

    No i co z tego ????
    Marzysz aby im się zawaliły na łeb???
    Aby ich kradziono, wymordowano ? Pozabierałbyś im ?
    tak typowo po polsku ????
    Jest mi Ciebie serdecznie żal........

    Zamiast robić tak jak oni użalasz się

  • 7. Data: 2002-02-05 22:26:53
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > No i co z tego ????
    > Marzysz aby im się zawaliły na łeb???
    > Aby ich kradziono, wymordowano ? Pozabierałbyś im ?
> [...]

    a co mi tu imputujesz ?

    padło pewne stwierdzenie dot. wysokości wpływów z podatków i na czyjąś
    wątpliwość dotyczącą konkretnych liczb padła dość ogólnikowa odpowiedź z
    porównaniem pielęgniarek i dyrektorów
    stwierdziłem że to niewiele wyjaśnia i w sumie trzeba by poszukać
    konkretnych liczb by mieć pewność jak to wygląda naprawdę, inaczej to tylko
    demagogia z jednej lub drugiej strony

    czy ja gdzieś napisałem że źle komukolwiek życzę ? natomiast bardzo nieładne
    jest rzucanie z Twojej strony stereotypami "typowo po Polsku",

    jesteś mocno znerwicowany lub jest to pewnie przemeczenie wywołane chęcią
    zarabiania dużej kasy
    mam nadzieję że to tylko efekt przepracowania i jest to stan odwracalny

    :-)

    zrób sobie urlop. to pomaga

  • 8. Data: 2002-02-06 08:57:16
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 05, 2002 at 12:21:23PM +0100, pablos wrote:

> [...]
    > źródła które realnie pokazuje jak wyglądają wpływy z podatków w
    > poszczególnych stawkach procentowych, poszukam może na stronie MF coś znajdę

    Mimo wszystko dalej twierdze ze zyski Panstwa ze 100 dyrektorow sa
    wieksze. Chocby dlatego ze taki dyrektor i tak wie ze na miesiac
    wydaje na zycie kilka razy wiecej niz pielegniarka.

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-02-06 12:14:20
    Od: <z...@p...onet.pl>

    > Pomijając resztę Twojej wypowiedzi z którą more or less się zgadzam mógłbyś
    > zapodać źródło tej powyższej informacji.
    > 5% daje 40% wpływów ?????? Chyba cóś się pomieszło:)))

    AFAIR to "Wprost" w tamtym roku pisalo. I nie ono jedno.
    Liczba jest zaokraglona, ale mnie tez uderzyla za pierwszym razem.

    ZN

  • 10. Data: 2002-02-06 14:00:14
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

> [...]
    > stwierdziłem że to niewiele wyjaśnia i w sumie trzeba by poszukać
    > konkretnych liczb by mieć pewność jak to wygląda naprawdę, inaczej to tylko

    Byly konkrety w Rzepie. Nie zacytuję dokładnie, ale z grubsza to jest tak, że
    najbogatsze 5% podatników zapewnia 40% wpływów budżetowych z tytułu pdof.

    T.